24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Na verschillende poging en google zoek opdrachten.
Eerst had ik niet port 80 en 8080 maar wel port 443 geforward via mijn telenet.
Ik heb zo'n witte modem...
Toen ik daarna port 80 en 8080 toevoegde stonden die blijkbaar wel open , maar 443 niet meer.
Ik heb enkel TCP nodig, maar welke combinatie ik ook gebruik, het lukt me niet en Telenet antwoorde ook al standaard naar de mijn telenet instellingen.
Zelfs een modem reset helpt me niet, weet iemand wat ik nog kan doen
@Puch- Dat was vroeger zo, maar is nu toch anders, denk ik:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet/
Ik kan je jammer genoeg niet helpen. Ik heb, zeer bewust, nog geen nieuwe witte modem. Kan het dus ook niet uittesten.
De screenshot die je laat zien is alvast correct. In de volgende lijntjes zou je nu poort 80 moeten kunnen forwarden. Poort 8080 zou ik niet gebruiken want die is zo wijd verspreid dat deze poort bij Prox...... geblokkeerd wordt en dat zal ook zijn redenen hebben.
Heb deze morgen eens naar de helpdesk gebeld en een mail geschreven,
allemaal zonder oplossing.
Er wordt geen ondersteuning gegeven op portforwarding, zeer eigenaardig allemaal.
Misschien moet je hier even kijken: https://community.telenet.be/t5/Instellingen-software-hardware/Ipcamera-port-forwarding/m-p/27901
Of even zoeken in al de andere berichten over port forwarding in de folder van Instellingen-Software-hardware (bijna 100 in totaal).
Er wordt zelfs gesproken over het inruilen van de modem, omdat het soms daaraan zou liggen.
@BertXL schreef:
@Arthur2 jij wist hier meer over dacht ik?
Ik weet er niet meer over dan jij. 🙂
Het enige dat ik weet, is zoals je zegt dat er veel problemen mee zijn en dat er nog geen oplossing voor is gevonden behalve de HGW omwisselen. Mogelijk kan het ook helpen om de HGW te resetten maar daar ben ik niet zeker van al is het het proberen waart.
Edit: Het is eigenlijk ook niet zo slim om poort 80 en 443 open te zetten om veiligheidsredenen...