Beantwoorden
Ollie_Kristo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Probleem NPO-zenders op Polaroid tv na signaalswitch

Gisteren nieuwe TV Polaroid TQL32R4PR021 gekocht voor mijn ouders om het compact signaal te kunnen ontvangen. Het algemeen stappenplan (merk niet in de lijst) van de signaalswitch leidde niet tot het gewenste resultaat, ongeveer de helft van de zenders ontbraken o.a. vtm, vtm2, vtm3, één HD, Canvas HD, NPO1, NPO2, NPO3
Via "work around" nl. manueel scannen op op 298 MHz, bood de oplossing. Dus alle zenders van het compact signaal geïnstalleerd, dus "so far so good".

 

Echter één probleem krijg ik niet opgelost, ook niet na opnieuw naar fabrieksinstellingen te gaan en opnieuw te installeren nl. NPO1, NPO2 en NPO3 haperen, ik bedoel daarmee knipperen constant tussen normaal beeld en zwart scherm. Het geluid is normaal en wordt niet onderbroken door de beeldonderbreking. Alle andere zenders werken perfect.

 

Iemand een voorstel om dit op te lossen?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Polaroid TV - compact signaal -probleem met NPO-zenders

Tags (4)
0 Likes
20 reacties
Ollie_Kristo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Probleem NPO-zenders op Polaroid tv na signaalswitch

@Ex-Netweter 

Even ter info, ik heb die quick-scan/snelscan wel degelijk gedaan met de juiste parameters (netwerk-ID, NIT frequentie, symbol rate, modulatie) maar blijkbaar was geen van de twee TV's in staat om de zendertabel die Telenet uitzendt (Compact Signaal op 290 MHz, netwerk-id 32) te vinden. In de plaats daarvan legden beide TV's tijdens die snelscan enkel de zenders op 290 MHz (waarvan een aantal geblokkeerde Franstalige zenders bv. Notélé, Club RTL, La Trois) vast waarna ik manueel de andere zenders heb bijgescand op 298 Mhz. 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Probleem NPO-zenders op Polaroid tv na signaalswitch

ze hadden beter op  290 MHz de belangrijkste zenders gezet de vrt zenders de vtm zenders  vier zenders de npo zenders gezet  en 298 de minder  belangrijkste zenders  op 1 band gaat niet of kunnen ze wel zou veel oplossen in de toekomst vanaf 9 okt  2019 zijn er al veel vragen geweest over deze zakken zenders ontbreken altijd is zelfde probleem

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem NPO-zenders op Polaroid tv na signaalswitch

Hetgeen Telenet doet voor de signaal switch is correct. Het probleem zit hem op 2 niveaus.

1. gebruikers hebben een toestel al jaren, hebben nooit geleerd hoe digitaal af te stellen. Het zeer uitgebreide stappenplan is een zeer goede benadering van Telenet. 

2. Niet alle tv's volgen de gepaste normen (niet herkennen van het signaal), leggen onnodige beperkingen op (België niet  aanvaarden als dvb-c land), gebruik van andere terminologie, ... In een aantal gevallen resulteerd het klantvriendelijk maken op het ogenblik van het op de markt brengen van het toestel toteen klantonvriendelijk oplossing jaren later (dus nu bij de signaalswitch).

0 Likes

Probleem NPO-zenders op Polaroid tv na signaalswitch


@Ollie_Kristo  schreef:

@Ex-Netweter 

Even ter info, ik heb die quick-scan/snelscan wel degelijk gedaan met de juiste parameters (netwerk-ID, NIT frequentie, symbol rate, modulatie) maar blijkbaar was geen van de twee TV's in staat om de zendertabel die Telenet uitzendt (Compact Signaal op 290 MHz, netwerk-id 32) te vinden.


Soms helpt het om de TV in te stellen op een ander land, voorbeeld Finland of Zweden (waar kijken via DVB-C al veel langer ingeburgerd was).

 


@janne_man  schreef:

Hetgeen Telenet doet voor de signaal switch is correct. Het probleem zit hem op 2 niveaus.

1. gebruikers hebben een toestel al jaren, hebben nooit geleerd hoe digitaal af te stellen...

2. Niet alle tv's volgen de gepaste normen (niet herkennen van het signaal), leggen onnodige beperkingen op (België niet  aanvaarden als dvb-c land) ... 


Ik ben het volledig eens met deze analyse, zowel punt 1 als punt 2 !

Vandaar het advies om eens te spelen met de landkeuze ...

Ollie_Kristo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Probleem NPO-zenders op Polaroid tv na signaalswitch


@Ex-Netweter  schreef:


Soms helpt het om de TV in te stellen op een ander land, voorbeeld Finland of Zweden (waar kijken via DVB-C al veel langer ingeburgerd was).

 



Ook geprobeerd, was bij deze TV's ook geen oplossing helaas.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Probleem NPO-zenders op Polaroid tv na signaalswitch

bij de grote merken is het probleem dat telenet er tussen staat maar dat is de fec 322.00 en daar zijn ze niets mee vanuit fabriek wordt dit er opgezet  maar veel tv zijn ingevoerde modellen daar staat niets op geen telenet en ze scannen op fec 290 en niet alles komt er door  door het nog eens  te scannen op 298 dat alles er op staat. belgie is te klein land en veel tv komen uit de buurlanden door de prijs

0 Likes