Beantwoorden
Ilse13
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Opnames op dvd recorder geven fout na signaalswitch?

Ik wilde een opname op mijn dvd recorder bekijken. Dat ging al jaren zonder probleem maar nu geeft die plots een foutenboodschap: "Helaas, dit kanaal is niet langer beschikbaar via analoge kabeltelevisie". Ik kijk digitaal TV via een digibox, dus er wordt geen inkomend analoog signaal van Telenet gebruikt, enkel het digitale. De signaalswitch zou dus geen invloed mogen hebben, maar blijkbaar is dat wel het geval. Omdat digibox en dvd recorder verbonden zijn met scart en met coax kabel? Ik heb geen info van Telenet gekregen over deze signaalswitch en wat de gevolgen zijn. Hoe kan ik mijn opnames terug bekijken?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Afspelen via Dvd recorder geeft fout ivm signaalswitch

0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames op dvd recorder geven fout na signaalswitch?

@Ilse13 .

Als je voor het opnemen van een programma een kanaal moet kiezen  op de dvd recorder, dan maakt de dvd recorder gebruik van het analoge signaal.

 

Welke kabels zijn er tussen de verschillende toestellen?

Gaat de antennekabel (doorgaan witte ronde kabel) naar de dvd-recorder?

Welke verbinding is er tussen Digibox en dvd recorder, tussen dvd recorder en tv en tussen digicorder en tv.

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Opnames op dvd recorder geven fout na signaalswitch?

@Ilse13 De DVD recorder kan niets met het digitale signaal, daar deze over een analoge tuner beschikt. ... het enige wat je nog kan doen is de DVD aansluiten op een decoder, die het signaal terug omzet naar analoog of een nieuwe dvd recorder aanschaffen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Opnames op dvd recorder geven fout na signaalswitch?

Kunt ge uw recorder niet rechtstreeks verbinden met uw tv via de scart aansluiting ?  Ingeval uw tv geen scartaansluiting moest hebben zijn er ook kabels verkrijgbaar die het signaal omzetten naar een andere aansluiting  b.v. scart naar composiet of van scart naar VGA.

0 Likes
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Opnames op dvd recorder geven fout na signaalswitch?

Misschien eens proberen met een adapter om analoog signaal om te zetten naar digitaal signaal?

https://www.coolblue.be/nl/product/863875/nedis-scart-naar-hdmi-adapter.html

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames op dvd recorder geven fout na signaalswitch?

@CDTI 

Het probleem is niet de aansluiting naar zijn TV, maar het feit dat zijn DVD recorder een analoge tuner heeft, en het analoog signaal niet meer op de kabel zit.

 

Enige oplossingen:

1) opnemen van het analoge signaal (A/V, Scart) dat beschikbaar is op de digicorder (maar dan kan je alleen opnemen van de zender waar je naar kijkt)

2) een DVD recorder met een digitale (DVB-C) tuner?

3) een externe DVB-C tuner (maar dan kan je geen opnames programmeren, je moet de zenders kiezen op de externe tuner.

 

Zoals @janne_man  al gevraagd heeft: een exacte beschrijving van de aansluitingen (TV, digicorder, DVD recorder) zou ons helpen voor een correct advies.

 

 

Ilse13
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Opnames op dvd recorder geven fout na signaalswitch?

Alvast allen al bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik heb vandaag met daglicht de toestellen uit de kast gehaald om een beter zicht te hebben en zal de verbindingen proberen te beschrijven.  Maar eerst nog dit: gisteravond probeerde ik een opname van 19/02 te bekijken en kreeg dus bovenstaande fout. Ik had ook nog eentje staan van 06/02, die opname heb ik vandaag geopend en daar kwam een boodschap dat vanaf 16/02 er geen analoog signaal meer zou zijn, maar er was nog wel de opname. Oudere opnames kon ik gelukkig ook nog openen. Toen ik wat beter keek (met daglicht) bleek er idd ook nog een analoge verbinding te zijn. De opnames werden dus idd met een analoog signaal gemaakt.

Huidige verbindingen:

- extern naar Digibox: ethernet UTP cat5

- extern naar Digibox (RF/IN): Amphenol AF

- Digibox (RF/OUT) naar DVD recorder (AERIAL/IN): witte interkabel (coax)

- Digibox naar DVD recorder (decoder): scart

- DVD recorder naar TV: scart

- Digibox naar TV: HDMI

 

Op de DVD recorder staan nog een aantal niet gebruikte in- en outputs.  Voor mij Chinees voor jullie wellicht duidelijk:

- DIGITAL OUT: coaxial (oranje) en optical (zwart)

- LINE 4 - IN: audio (rood+wit), video (geel) en S-video (zwart)

- LINE 2- OUT: audio (rood+wit), video (geel) en S-video (zwart)

- COMPONENT VIDEO OUT: Y (groen), P8/C8 (blauw), PR/CR rood

- AERIAL OUT

Ik weet niet of ik daar iets mee kan aanvangen?

Jullie hadden ook nog enkele varianten voorgesteld, die ga ik ook nog bestuderen 🙂

 

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnames op dvd recorder geven fout na signaalswitch?

 Digibox uitgang scart   DVD recorder ingang scart aansluiten  zet de digibox aan op een zender dan zal je DVD recorder moeten zoeken bij video recorder is dat av1 av2  DVD recorder zal dit een andere naam heeft blijf zoeken je zal het vinden je gaat het tv kanaal dat op Digibox speelt opnemen je mag de Digibox niet mogen veranderen tijdens het opnemen je kan wel sd tv kijken op tv zelf op de tuner tv is dit

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames op dvd recorder geven fout na signaalswitch?

@Ilse13 

Op basis van de info die je geeft (gebruik van Digibox en dvd recorder), raad ik je aan om over te schakelen naar een Digicorder van Telenet. Je kan die kopen of huren. De Digicorder werkt zoals de Digibox en kan bovendien gelijktijdig twee programma's opnemen terwijl je naar een derde programma kijkt.

 

0 Likes