Beantwoorden
VincentW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met soundbar en digicorder

Beste,

 

Ik heb een probleem met mijn soundbar en de Telenet Digicorder.

 

Als ik mijn Digicorder aanleg, dan komt er geen geluid uit de soundbar.

 

 

Mijn opstelling is als volgend:

Mijn TV (Panasonic Viera TX-47ASM651) is aangesloten op Digicorder via HDMI kabel (CEC is geactiveerd op digicorder)

Mijn Soundbar (LG SJ4) is ook aangesloten op mijn TV via HDMI kabel. (via HDMI ARC port out van soundbar, en HDMI ARC van TV)

 

Probleem situatie is zo:

1. Alle toestel staan uit.

2. Ik steek mijn digicorder aan.

3. Mijn TV en vervolgens soundbar worden opgestart

4. Er komt 2 seconden geluid uit mijn TV en dan verspringt het geluid naar de soundbar. Daar komt er echter geen geluid uit omdat de source van de soundbar om 'HDMI' staat

 

Als ik echter het zelfde doe, maar ipv de digicorder mijn ChromeCast neem. Dan loopt alles wel goed.

1. Alle toestellen zijn uit

2. Ik begin te casten

3. TV en soundbar worden opgestart

4. 1 seconde geluid uit de TV

5. Dan verspringt het geluid naar de soundbar en staat de source op 'ARC' en komt er mooi geluid uit.

 

Ik heb een video gemaakt van iedere situatie, mss dat het wat duidelijker wordt wat het probleem is 🙂

Digicorder:

https://photos.app.goo.gl/cEc7qAaekJ9NZ99J6

 

Chromecast:

https://photos.app.goo.gl/eANsh1LwPs5NXVAJA

 

 

 

Iemand een idee waarom de source op HDMI van de soundbar als mijn Digicorder aansteek?

 

Mijn vrouw wordt er gek van dat ze telkens de source van de soundbar moet aanpassen 😅

 

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Probleem met soundbar en digicorder

@VincentW 

Ik heb dit probleem ook voorgehad met mijn LG LAB550W soundplate.

Soms sprong hij op ARC en soms niet. Dan sprong hij op Optical?? (geen optische kabel aangesloten!).

En dan was het vanalles proberen om maar "ARC" te krijgen want je kon dit niet manueel kiezen.

Ik wil je niet ontmoedigen. Ik heb gezocht op het internet en geen oplossing gevonden.

Ik heb van miserie de LG soundplate weggedaan en mij een Samsung soundbar gekocht.

Deze geeft van de eerste dag "ARC" en nooit meer problemen gehad. (zelfde opstelling als bij de LG). Ik heb ook een Samsung TV.

0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Probleem met soundbar en digicorder

Is die LG SJ4 en uw TV niet voorzien van een optische aansluiting?

0 Likes
VincentW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met soundbar en digicorder

@hondaboy 

 

Ja, er is idd een optische aansluiting.

 

Maar ik had voor ARC gekozen om dat ik dan de soundbar kan bedienen met mijn TV remote.

 

Mvg,

Vincent

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Probleem met soundbar en digicorder

@VincentW 

 

Heb je al eens contact opgenomen met de support van LG?

 

Verder, alle toestellen beschikken over de meest recente firmware?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met soundbar en digicorder

Heb je de tv handleiding al bekeken? Ik heb ze enkel maar oppervlakkig bekeken.

Ik heb zo het sterke vermoeden dat de CEC functie aanstaat op de HDMI van uw soundbar. Om alles eenvoudig te maken gebruikt Panasonic een eigen terminologie omdat ze graag afwijken van de norm. Controleer eens wat de instellingen zijn van Viera Link en HDAVI. 

 

Overweeg ook om naast de hdmi tussen tv en soundbat ook een optische kabel te leggen.

0 Likes