Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik ben op vrijdag mijn tv-box op aanraden van de Telenet- klantendienst gaan omruilen en dat heeft het probleem niet opgelost. Het is er nog steeds. Ik vermoed dus dat er echt wel ergens een algemeen probleem moet zijn.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton het is een encoder probleem, beide Muxen van de zenders liggen naast elkaar op de kabel band, ik zie het zelf met een ci module, en m’n maat zag het paar weken geleden met zijn digicorder ook op vtm HD, ga straks eens kijken op vtm naar het K3 programma of het daar ook in voor komt, dat is opgenomen en niet live, 

al heb ik een voorgevoel dat het daar ook te zien zal zijn, 

daarvoor nooit opgelet maar eens je er op let zie je het wel.

ik kan kijken via satelliet ook naar vtm HD en vanmiddag tijdens de cross getest en zag het enkel bij Telenet, dus probleem ligt bij hen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik denk dat er veel meer mensen Telenet moeten contacteren want anders zal er weinig aan gebeuren vrees ik.

 We betalen tenminste voor deftig beeld en niet voor HD dat lijkt op analoog.

 

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Update: probleem nog niet opgelost !

 

Ik merk nu  op dat het bij" NPO 1" ook het geval is bij snel bewegende beelden in close-up.

(Wielrennen).

 

Wel in mindere mate dan bij VTM en Play maar optimaal beeld kan je het toch ook niet noemen.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@ Master

 

Ik denk dat je toch eens mag bellen want het probleem blijft zich voortdoen.

Morgenavond zullen we het weer beter gaan weten  en zien bij de voetbalwedstrijd op "VTM 2"

 

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Bij voetbal (sport) is het probleem inderdaad goed zichtbaar. Hopelijk kijken ze bij Telenet eens aandachtig mee

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

En als je goed kijkt zie je het bij ondertiteling bij programma's ook.

Wat gekarteld ,als je goed oplet.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Als je nu kijkt naar "VTM 2" voetbal is het weer heel goed te zien bij snel bewegende beelden.

 

Dit is toch niet normaal.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1 net thuis, eens kijken, is net reclame, je ziet het daar ook al in dat het niet goed loopt,

vrees dat er veel het niet opmerken,

vandaag geen tijd gehad om te bellen, voor iemand een tv moeten installeren dat ontploft is, had plat gelegen in de koffer de LED tv en bij het aansteken is de led plaat ontploft, werkt niet meer, was een verbrand geurtje bij 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ja het is weer zéér hardnekkig aanwezig.

Het lijkt wel of je naar analoog signaal aan het kijken bent.

 

Merkt dat hier dan niemand op?🤔 

 

 

Ik heb nu eens bij wijze van test de match een deel gekeken via terugkijk en dat is een enorm verschil.

Dit is nu al ruim een maand.

Het kan toch echt niet dat dit maar bij 1-3 personen te merken is hé.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Guyke1 daarnet nog eens gecheckt en idd was weer niet te doen via telenet, via satelliet in HD dit fenomeen niet, 

nu al een 2de maat die het me melde van slecht beeld via telenet, die heeft ook via satelliet gekeken naar de match, mijn andere maat via sms gevraagd en melde me zelfde dat het op telenet weer slecht beeld was.

snap ook niet dat andere dit niet merken, 

op een ander forum ook gemeld dit fenomeen, ben benieuwd of er reactie op komt van andere mensen.

en het ligt echt niet aan de tv want op satelliet merk ik dat probleem NIET 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ze moeten "Telenet" contacteren want ik heb al 2 keer gebeld en ze worden er precies lastig bij.

Dit is géén algemeen probleem zeggen ze dan en zolang kunnen we er niets aan doen.

 

Das toch gewoon zever!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders


@Guyke1  schreef:

 

Dit is géén algemeen probleem zeggen ze dan en zolang kunnen we er niets aan doen.

 


Dit klopt wel! Van wat jullie allemaal beschrijven is hier helemaal niks te merken!

Als je zegt dat het zo slecht is als analoog dan zouden we er toch iets van moeten merken....

TV-box. Zuid-West Limburg.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Ex-NetweterIk zie het ook met een CI module, is wel degelijk een probleem, en het is niet regio gebonden, mijn maat heeft het met een digicorder in Brugge, ik met ci module in Gent en de rest met een tv box nog ergens anders, en het is altijd merkbaar bij snelle beelden op alle play zenders en vtm zenders, is enkel wanneer je er begint op te letten, het is een encoder probleem, die eens herstarten zal denk ik het probleem verhelpen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@VoodooKing : heb jij gisterenavond de voetbal op "VTM2" gezien ?

 

Dan zag je het héél duidelijk bij snelbewegende beelden en vooral als de spelers en dergelijke in close-up te zien waren.

Afschuwelijk!

0 Likes