Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Lijkt mij ook niet aan tv te liggen maar ja je probeert alles om dit probleem op te lossen 😂 

 

Dacht eerst coaxkabel eens vernieuwen maar dat zal ook wel niet helpen. 

Ja ik heb met Telenet gebelt maar die deden net of ze nog nooit van dit probleem gehoord hebben. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@BjornVProbleem ligt bij Telenet, niet bij de klant, beste is bellen naar Telenet, hoe meer er bellen hoe sneller ze het ernstig nemen, 

is een encoder die bij Telenet moet gereset worden (herstart) of vernieuwt, is op 2 freq die naast elkaar liggen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Meerdere mensen hebben het hier al opgemerkt, telkens op dezelfde zenders en telkens met dezelfde omschrijving van de problemen.

 

Het is dus duidelijk dat dit geen individueel probleem is, maar een algemeen probleem op het netwerk 

 

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Master magic dat encoder herstarten hoe doen ze dat want zo een kenner ben ik niet.

 

Vanavond eens op canvas kijken of het daar bij de voetbal weer het geval is.

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Op Canvas zal het beeld wel OK zijn. De VRT-zenders zitten, vermoed ik, op een andere mux. Het probleem stelt zich enkel bij VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6)

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Play sports zenders doen het hier wel goed maar je bedoelt de gewone play 4,5 en 6 zeker daar kijk ik niet zoveel naar.


Hoe komt dit dat dit enkel zo slecht wordt bij snelle beelden en in films of series niet te zien is.

 

Bij vtm valt dit goed op bij nieuwsuitzending als ze in de studio zitten goed beeld en als ze naar sport gaan of andere snelle beelden in reportages dan zijn die zeer slecht.

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

De beeldkwaliteit van de zenders van Play Sports is inderdaad goed. De ruis in beeld doet zich voor op de "gewone" Play-zenders op de presets 3, 6 en 14 (het vroegere VT4 en zo). 

 

Bij de sport in het VTM-nieuws heb ik het ook al gemerkt.

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

We zijn nog ver af van 4K beelden 😂 jammer dat champions League op vtm 2 en play 4 komen als dit niet wordt opgelost.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Weer zéér duidelijk te zien in het VTM-nieuws van 19.00 uur.

 

0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ja dramatisch eigenlijk en bij Telenet doen ze net of dit niet bestaat. Zeggen ze kun je coax kabel eens vervangen denken die dat ik er zo effe paar heb liggen. Ik zeg dan zou dit op andere zenders toch ook het geval moeten zijn. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton idd, VRT zenders zitten op een andere mux samen met het compact signaal zenders,

en de problemen zijn op alle VTM zenders, VTM Gold heeft er ook erg van en was een paar weken geleden niet het geval zoals het nu is bij te snelle beweging.

ligt aan de encoders, die zijn ontregelt vrees ik of er is iets niet juist, maar toevallig op 2 freq muxen naast elkaar.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Maar waarom hebben sommige hier geen last van of willen die dat niet zien is niet langs te kijken. En die play zenders zitten die ook dicht bij elkaar omdat het daar ook bij is ?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@BjornV de VTM zenders en eurosport 1 HD en Q-Music TV HD zitten op 1 freq op 306Mhz,

de play zenders zitten op 314Mhz, elke mux freq gaat in stappen van ongeveer 7Mhz verschil, op beide zit dus het probleem.

op de freq van de play zenders zitten ook nog BBC 1 SD,BBC 2HD en Comedy Central HD,

die zenders heb ik zelf nog niet bekeken buiten de play en VTM zenders of het daar op is ook, maar veronderstel van wel, en zo niet, dan ligt het probleem bij de VTM en Play zenders, maar dit zou dan toevallig zijn.

 

denk dat niet iedereen het ziet, niet elke mens zijn ogen zijn even scherp, maar is toevallig dat het op verschillende plaatsen is en op verschillende tv's, het is al geen uitzondering.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Wat mij ook opvalt als er snelle beeldwisseling is bij programma's is het ook onscherp en vaag,dus niet alléén bij sportprgramma's.

Lage kwaliteit!

Nog altijd niet opgelost.

0 Likes
KOLA
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

vandaag gebeld en blijkbaar is het probleem ondertussen gekend en geregistreerd en zijn ze er mee bezig. geen uitspraken over eventuele oplossing of termijn.

 

0 Likes