Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.

Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem. 

 

Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.

 

Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.

 

Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden. 

 

 

0 Likes
190 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@KOLAZal herstart worden van de encoders op die 2 freq Muxen, is vroeger ook al eens gebeurt dat er beeldproblemen waren.

of een nieuwe encoder dat ze gaan steken op die freq MUX, deze kan ook verslijten en kapot gaan, 

best raar dat er niet meer meldingen zijn van klanten, of zien ze het niet???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton @KOLA @Guyke1 @BjornV 

Even een update, net gebeld met Telenet omdat ik iets moest aanpassen, en terloops het probleem van de play en vtm zenders gemeld en die persoon melde mij dat er door de werken aan de kabels voor het analoog stop te zetten overal iets op de lijn moet herstart worden en dit de beeld kwaliteit weer moet verbeteren (de encoders dus dat kennelijk per plaats ook nog zitten volgens de persoon aan de telefoon) en na die herstart zou alles weer in orde moeten zijn, vind het een vreemde uitleg maar dit mocht ik hier melden van hem, dus beste is dat iedereen belt en dit meld om de lijn te herstarten (zoals die persoon het zei).

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Hebben ze bij u die lijn eens herstart dan en was het beter ?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@BjornVZe gingen die herstarten voor mij en ben nu aan het checken of dat de oplossing is,

op vtm HD is er verbetering merkbaar maar is nu geen voetbal, 

daarbij zal het best te testen zijn.

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Oké zal ik ook nog eens bellen of ze dit kunnen herstarten en of het dan beter zal zijn.

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik heb zelf net gebeld naar Telenet en de medewerker vertelde mij dat hij niet op de hoogte was van een algemeen probleem. Hij heeft het ook nagevraagd bij de bevoegde diensten en die wisten ook van niets volgens hem. Vreemd dat ik een ander antwoord krijg.

 

@Master-Magic Wat moet ik eigenlijk precies vragen om herop te starten, als ik naar de klantendienst bel? Want blijkbaar zijn ze daar nergens van op de hoogte

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@orton Vreemd dat ze er niet van weten, of wel zat je bij een andere telefooncentrale die werkt voor Telenet, 

vermeld er ook bij dat het op netweters staat dit probleem.

 

@BjornV op VTM2 een tijdje aan het kijken en daar zie ik het nog bij snelle beelden, dus is nog niet opgelost 😟


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Dit zal weer iets zijn wat niet zo snel zal opgelost geraken precies 😟

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@Master-Magic De medewerker sprak over mogelijke problemen met de coaxkabel en de bekabeling in de muur. Maar intussen ben ik er wel achter dat het daar helemaal niet aan ligt. Er is recent overigens een technicus bij mij langs geweest die alle bekabeling bij mij thuis gecontroleerd heeft en uiteraard was daar geen storing op te vinden.

 

Ik heb inderdaad verwezen naar het forum hier, maar daar werd niet op gereageerd. 

 

Volgens het telefoongesprek met die medewerker is er bij Telenet niemand op de hoogte van dit specifieke probleem, werd het nog door niemand anders gemeld en zouden de technische diensten er ook niet mee bezig zijn. Vreemd. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

@ortonIs meestal het eerste dat ze zeggen dat het aan de kabel ligt, bij mij probeerde ze ook daarnet 😜

maar die hoorde dat ik op de hoogte ben en begon over iets anders, maar denk dat de uitleg niet klopt wat die heeft verteld.

zou anders al verschil zien op alle zenders van vtm dat het probleem hadden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BjornV
Professional Beetjesweter
Berichten: 30
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Was daarnet op een aan het kijken bij first dates had ik ook ruis maar dat programma is misschien niet in HD 

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Net even gecheckt. Het probleem is er nog altijd.

Zonet bij "De buurtpolitie"  op VTM en bij "De Pfaffs" op VTM 2bij beeldwisselingen duidelijk te zien.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik ben naar het veldrijden aan het kijken op "VTM" .Het lijkt iets verbeterd maar optimaal is het nog zeker niet.

Toch zeker als je via terugkijk tv bekijkt is het daar nog altijd veel beter.

Dus nog niet opgelost.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Op VTM-Gold is het ook nog  hardnekkig.

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Ruis snel bewegende beelden VTM en Play-zenders

Ik heb het net nog vastgesteld bij het live kijken van Sports Late Night op Play4 (de voetbalsamenvattingen). Duidelijke ruis wanneer er ingezoomd wordt op spelers terwijl ze in beweging zijn. 

0 Likes