42039
netweters
|
18500
gesprekken
|
19989
vragen
|
Ik merk al een hele tijd op VTM, VTM2 en de Play-zenders (4, 5 en 6) op dat er een zekere ruis in beeld zit bij snel bewegende beelden (bijvoorbeeld wanneer gezichten in close-up draaien of bij een voetbalwedstrijd wanneer een speler in beeld getoond wordt terwijl die loopt). Dat gebeurt enkel bij live-tv (en vooral bij programma's die opgenomen zijn met een hoge frame rate, zoals dus sportuitzendingen of bepaalde realityprogramma's). Wanneer ik het programma opvraag via terugkijk-tv of een opname, is diezelfde ruis niet zichtbaar. Bij terugkijk-tv en opnames is de beeldkwaliteit optimaal, bij live-tv dus niet.
Op de VRT-zenders is er dan weer geen enkel probleem.
Ik heb al vanalles geprobeerd (onder meer ook een nieuwe coaxkabel van Hirschmann aangesloten, wat toch wel goed materiaal is), maar het probleem blijft zich voordoen.
Opvallend is dat ik hetzelfde probleem op dezelfde zenders merk op de televisie van mijn ouders, die niet in dezelfde straat wonen.
Volgens mij stelt er zich een probleem op de mux(en) waarop de vermelde zenders zich bevinden.
Die Telenet hdmi kabel is 2.0 die nieuwe versie 2.1 zou die beter werken en voor beter beeld zorgen of scheeld dit helemaal niets ?
Een andere hdmi-kabel zal geen verschil maken. Ik heb zelf al een hdmi-kabel 2.1 van Belkin geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde. Het ligt hier niet aan de individuele bekabeling. De oplossing zal van Telenet zelf moeten komen, denk ik.
Ik heb nog niet gekeken maar ik veronderstel dat het nog steeds niet is opgelost ?
Oké thnx orton hoef ik dat al niet te proberen. Ik verwacht niet dat dit opgelost zal geraken. Helaas !!!
Jawel ,daarnet nog gemerkt bij reportages in het VTM-nieuws bij snel bewegende beelden. Blijft maar duren.
We zullen met meer moeten blijven bellen vrees ik.
Wat is me dat daar toch bij "Telenet"?!
Zou dit probleem ook voorkomen bij "Proximus"?
VTM nieuws van 13.00 uur: bij de reportage over Florian Vermeersch ( 2é in Parijs-Roubaix ) weer zéér hardnekkig aanwezig .
Ik begin meer en meer te overwegen om over te stappen naar de concurrentie.
Nogmaals gebeld naar "Telenet" ze komen vanmiddag tussen 14.00 en 18.00 uur langs om metingen uit te voeren .(Gratis) vertelden ze me toch.
Ik heb het ook gemerkt op het VTM nieuws. Of de metingen iets aan het licht gaan brengen, betwijfel ik. Vorige week is bij mij een technicus hetzelfde komen doen en het probleem werd er niet mee opgelost. Keep us posted ; - )
@Guyke1Overstappen naar orange bv heeft geen zin, die gebruiken dezelfde zenders als Telenet met een andere codering, dus daar zal je het ook zien, en Proximus moet je veel geluk hebben, gisteren hadden ze ook problemen met hun tv aanbod en de V7 zit nog met zoveel bugs dat je soms geen tv kan kijken.
We betalen genoeg hier in België maar de kwaliteit laat te wensen over
Technieker langs geweest en de metingen gedaan en buiten een koppeling vervangen maar het probleem blijft hardnekkig aanwezig.
Nu weer duidelijk te merken op VTM bij "De Buurtpolitie".
De technieker denkt dat het een frequentie probleem is en hoger en dieper gezocht moet worden.
Maar daar heeft hij géén bevoegdheid over.
Vanavond en morgenavond weer maar eens bekijken tijdens het voetbal op VTM 2 en VTM.
Die slechte beelden vallen ook zeer goed op als er vb flitsen van fototoestellen en lichtshoweffecten in beeld komen zoals bij muziekevenementen in reportages bij vtm nieuws echt dramatisch slecht.
Groot gelijk, heb ik hier al eerder geplaatst.
Maar bijna niemand die dat ziet denk ik .
Ongelooflijk.
Als dit nog een tijdje aansleept stap ik over.
Ik kan me niet voorstellen dat dit ook zo slecht is bij "Proximus".
Ze staan bij Proximus met open armen klaar!
Laat het ons weten als het daar zoveel beter is! (of niet?)
Of het bij een andere provider beter is, daar spreek ik me niet over uit. Maar als hier zes mensen elk apart hetzelfde probleem met de beeldkwaliteit op dezelfde zenders ervaren, dan valt er volgens mij niet te ontkennen dat er toch wel íets aan de hand is. Dat is geen toeval