Beantwoorden
NetwerkNoob
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Smile! Jij bent af! Goed gevonden! Pageturner!

SWITCH

Hallo

 

Ik zou graag de overstap maken van een HGW naar een modem-only.

Vervolgens zou ik een switch aansluiten op de modem waaraan mijn digibox+printer aan hangt en er een kabel loopt naar de woonkamer waar ik een router zou plaatsen.

 

Maar mijn vraag is of ik daar dan ook een switch plaats waarbij er een naar de router loopt en een kabel naar de digicorder of kan ik werken met een VLAN of IPTV zoals ik al gelezen heb maar nog niets van ken.

 

En welke switch en router moet ik dan gebruiken zodat de digibox en digicorder interactief blijven en ze de opnames blijven delen alsook gehuurde films.

0 Likes
16 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SWITCH

Dan zou ik eerst en vooral eens de modem in de kelder omruilen. Aan de instellingen van je AP kan je niet, die lopen gelijk met de instellingen van je HGW. Zorg dat je 1 netwerk hebt. Stel zelf een SSID en paswoord in. Allemaal via "mijn telenet". Disconnects kan veel oorzaken hebben. o.a. slecht functionerende transfo's van LEDen andere lampen. Lekkende microgolf. Veel Bluetooth toestanden. Dect en andere toestanden. WiFi is leuk maar verre van storingsvrij.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NetwerkNoob
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Smile! Jij bent af! Goed gevonden! Pageturner!

SWITCH

@igvfer

Dus ook al kan ik aan de instellingen van de HGW en niet aan die van het AP toch zou het kunnen dat de HGW defect is? Andere problemen zie ik niet en het instellen ging vanzelf.

Hier zijn wat screenshots die misschien van pas kunnen komen.Screenshot_2018-04-19-20-34-00.png

 

received_953716354788811.jpeg

 

Screenshot_2018-04-19-20-36-55.png

 

 

 

0 Likes