Beantwoorden
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Goede middag alle,

Ik heb sinds enkele weken een Samsung Qled, kortom alles werkt goed en heeft alles is goed automatisch ingesteld zoals Blu-ray, Apple Tv en de Digicorder (laatste model Telenet)

Maar als ik gewoon naar Tv wil kijken kan ik maar enkele posten zien en bij de andere vraagt de Samsung altijd naar een Ci+ module???

Daar ik  gewoon bijwijze mijn Sony Bravia heb afgekoppeld en op de zelfde kabels de Samsung heb aangesloten en eerder dat probleem nooit heb ondervonden lijkt me dit op een instelling?

Samsung reageert dat ik een Ci+ module moet aanschaffen bij mijn provider en na de reactie dat ik een Digicorder al heb via Telenet en hun reactie "instelling" 

Dus bijdeze graag help?

 

Alvast bedankt,

George

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Vermoedelijk kies je bij samsung voor tv kijken ipv de juiste hdmi-ingang via source. 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

je zal digitaal kijken op je tv in plaats van analoog (als je dat al wilt doen) of naar de digicorder via de juiste HDMI poort schakelen.

nu zal je tv bij opstarten altijd op digitaal gaan op de ingebouwde digitale tuner, even verzetten op de juiste HDMI poort en het is opgelost.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Ja voor sommige mensen is dat niet evident . Vroeger was het de stekker insteken en de kabel aansluiten, kanalen zoeken, en klaar was kees. Tegenwoordig moet men wat op de hoogte zijn van de nieuwe technieken en namen. Bij "'poorten' denken wordt er niet altijd gedacht aan HDMI1, HDMI ARC, etc...

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

@DanGer dat is nu eenmaal de vooruitgang hé, is niet voor iedereen altijd duidelijk maar dat komt wel als men er veel mee bezig is.

iedereen kan bijleren, daar is men nooit te oud voor.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Ok, bedankt ieder! En als ik het goed begrijp moet ik mijn HDMI kabel van de digibox aansluiten op de Samsung HDMI poort source? Corrigeer me als het niet juist is he 😉 

 

En sorry voor mijn late reactie, weekendje verlof gedaan.

 

Met vriendelijke groet,

George

0 Likes
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Ok, een HDMI poort source staat er niet op... dan maar in HDMI (ARC) gestoken en het resultaat blijft hetzelfde ....

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Ja maar dan moet je met de Samsung afstandsbediening nog hdmi arc selecteren.  Zie je een knop Source?  Of heb je zo'n Samsung Smart remote met weinig knoppen?  Dan moet je de huisjestoets indrukken en dan kiezen voor source of bron.  Op die manier kan je elke ingang van je tv oftewel elk verbonden apparaat kiezen. Aangezien de kabel in hdmi arc zit moet je daarvoor kiezen. Misschien staat hdmi arc er niet tussen maar wel apparaatnamen. Kijk dan wat werkt. Zorg wel dat de digicorder aanstaat. 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

George, misschien eerst eens beginnen met welk model van Samsung dat je hebt.

George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Iedereen al zeker bedankt voor helpende info 🙂 

 

het is een Samsung  QLED TV Q8FN, ondertussen heb ik alle TV kanalen in analoog kunnen binnen halen... Maar dit blijkt een omslachtige keuze daar ik dan telkens eerst op analoog moet selecteren vooraleer ik bv. naar VTM of andere zenders wil zien...

Dus kortom direct naar VTM schakelen gaat niet... vraagt dan Ci+

 

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

George

0 Likes
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

@Wheng,

De Samsung vind zonder probleem alle randapparatuur, alles verschijnt mooi onderaan (Tv - Blu-ray - Apple TV - Digibox - Gamebox ) Maar als ik op Tv schakel vraagt deze bij meerdere zenders zoals VTM naar de Ci+ module...  bij lijst opvragen van alle zenders en program informatie van de dag, zie ik alle zenders en bij bepaalde zenders staat er een blokje (ik denk de visuele weergave voor Ci+) en deze werken niet daar dan de text verschijnt Ci+ module.

 

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

0 Likes
George_
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Werking van de Samsung is vrij eenvoudig, bij het aanzetten laat hij mooi alle mogelijkheden zien zoals bij vele smart Tv's. Dus als ik dan keuze maak om alleen Tv te zien loopt het dan verkeerd bij sommige zenders met dan de vraag Ci+ module.

 

Met de keuze Digibox werkt alles dan weer super en kijk ik naar alle zenders zonder probleem! Dus ik ben verplicht om altijd deze combinatie te gebruiken.

 

 De handleiding van de Samsung (via het web) geeft dan ook weinig info betreft de Ci+ module... alleen als men rechtstreeks kijkt zonder een digibox men een Ci+ module nodig heeft om digitaal te kijken

Met vriendelijke groet,

 

0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Je moet niet op TV klikken maar op een HDMI poort

0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?

Op de poort waar uw digicorder aanhangt

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Samsung vraagt altijd naar Ci+ module?


@George_@  schreef:

Werking van de Samsung is vrij eenvoudig, bij het aanzetten laat hij mooi alle mogelijkheden zien zoals bij vele smart Tv's. Dus als ik dan keuze maak om alleen Tv te zien loopt het dan verkeerd bij sommige zenders met dan de vraag Ci+ module.

 

Met de keuze Digibox werkt alles dan weer super en kijk ik naar alle zenders zonder probleem! Dus ik ben verplicht om altijd deze combinatie te gebruiken.

 

 De handleiding van de Samsung (via het web) geeft dan ook weinig info betreft de Ci+ module... alleen als men rechtstreeks kijkt zonder een digibox men een Ci+ module nodig heeft om digitaal te kijken

Met vriendelijke groet,

 


Je zal inderdaad altijd moeten kiezen voor digibox als je tv wil kijken. Je wil toch geen analoge tv kijken neem ik aan? 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes