Beantwoorden
gc2080
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Schakelen tussen analoge tv en digitale tv

Tot voor kort kon ik gewoon tussen digitaal tv-kijken en analoog tv-kijken schakelen via mijn tv. Dit lukt niet meer. Als ik analoog wil kijken krijg ik de booschap: programma niet beschikbaar.  Nu als ik de coax kabel terug in mijn tv steek, kan ik analoog kijken maar het lijkt mee niet doenbaar om die kabel telkens te hersteken. 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Schakelen tussen analoge tv en digitale tv

Ik heb de afstemming op analoge zenders uit mijn TV gewist om niet per ongeluk deze te gebruiken.

Kan jij me uitleggen welke zin het heeft om nog analoog te kijken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Schakelen tussen analoge tv en digitale tv

@gc2080

 

Het helpt misschien als je even vermeldt om welke televisie (merk en type) het juist gaat. Heb je al eens geprobeerd om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw te installeren? Ik weet het, veel werk en niet meteen een oplossing die de meesten verkiezen, maar het lijkt me toch de moeite om te proberen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Schakelen tussen analoge tv en digitale tv

@gc2080   Coaxkabel van de muur naar de ingang RF IN van de digicorder en een coaxkabel van de RF OUT naar je tv


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gc2080
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Schakelen tussen analoge tv en digitale tv

Sb en Wheng bedankt 🙂 Ik heb het opgelost met de extra coax kabel. (Alhoewel ik deze ervoor niet nodig had via rf out. Raar toch)

 

Topic mag gesloten worden 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Schakelen tussen analoge tv en digitale tv


@gc2080 schreef:

Sb en Wheng bedankt 🙂 Ik heb het opgelost met de extra coax kabel. (Alhoewel ik deze ervoor niet nodig had via rf out. Raar toch)

 

Topic mag gesloten worden 


Fijn dat het opgelost is met de extra coaxkabel.

Maar dit is zover ik weet de enige manier om analoge tv door te krijgen in je tv.

Er moet een coaxkabel in je tv om analoog te kunnen kijken: ofwel komt die van de muur (vb. wandcontactdoos of versterker) ofwel wordt het signaal doorgesluisd via een ander apparaat. Nu dus via de digicorder.
Had je misschien vroeger 2 coaxkabels die van de versterker kwamen: eentje naar de digicorder en eentje naar te tv?

PS Zou je mijn vorig antwoord nog als oplossing willen aanduiden? Dan vinden anderen met hetzelfde probleem dat makkelijk terug.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.