Schokkerig beeld bij bekijken opnames
Sinds een 3 tal weken heb ik schokkerig beeld wanneer ik via de digibox (boven) beelden bekijk die opgenomen zijn op de Digicorder (beneden).
Na een 20 tal minuten kijken wordt de weergave heel erg schokkerig, ik moet dan de ethernetkabel verwijderen en terug inpluggen om terug vloeiend beeld de hebben, een 20 tal minuten later heb ik hetzelfde probleem.
Wanneer ik een film bekijk van 120 min moet ik deze handeling 5 tot 6 keer herhalen, je kan niet geloven hoe storend dit is.
De digicorder is verbonden met de modem via powerline en de digibox heeft een rechtsreekse verbinding via ethernetkabel.
Wanneer ik de powerline er van tussen uit haal en beide toestellen rechtstreeks aansluit via ethernetkabel dan doet alles het perfect.
Het probleem ligt dus bij de powerline, bij ons op het forum zijn er nog Telent gebruikers die sinds ongeveer de zelfde tijd de zelfde problemen ondervinden, dus ik ga er van uit dat het probleem bij Telenet ligt en niet bij de eindgebruiker
We bekijken onze programma's al meer dan 2 jaar op deze manier en er waren tot een 3 tal weken terug nooit geen problemen.
Hopend op een verhelderend antwoord,
Groetjes,
Franky