Beantwoorden
Franky1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
All I want for X-mas is YOU Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Schokkerig beeld bij bekijken opnames

Sinds een 3 tal weken heb ik schokkerig beeld wanneer ik via de digibox (boven) beelden bekijk die opgenomen zijn op de Digicorder (beneden).

 

Na een 20 tal minuten kijken wordt de weergave heel erg schokkerig, ik moet dan de ethernetkabel verwijderen en terug inpluggen om terug vloeiend beeld de hebben, een 20 tal minuten later heb ik hetzelfde probleem.

Wanneer ik een film bekijk van 120 min moet ik deze handeling 5 tot 6 keer herhalen, je kan niet geloven hoe storend dit is.

 

De digicorder is verbonden met de modem via powerline en de digibox heeft een rechtsreekse verbinding via ethernetkabel.

 

Wanneer ik de powerline er van tussen uit haal en beide toestellen rechtstreeks aansluit via ethernetkabel dan doet alles het perfect.

Het probleem ligt dus bij de powerline, bij ons op het forum zijn er nog Telent gebruikers die sinds ongeveer de zelfde tijd de zelfde problemen ondervinden, dus ik ga er van uit dat het probleem bij Telenet ligt en niet bij de eindgebruiker

 

We bekijken onze programma's al meer dan 2 jaar op deze manier en er waren tot een 3 tal weken terug nooit geen problemen.

 

Hopend op een verhelderend antwoord,

 

Groetjes,

Franky

 

0 Likes
7 reacties
Marmay
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
All I want for X-mas is YOU Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Schokkerig beeld bij bekijken opnames

Wij hebben sinds we een Samsung 49"  UHD tv hebben regelmatig schokken beeld; zeer slecht beeld op verschillende kananel zoals één ( thuis zeer slecht beeld). Eerst dacht ik dat het aan toestel lag maar volgens technieker van Samsung is het de signaalkwaliteit. Hopelijk wordt er snel iets aan gedaan.

0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Schokkerig beeld bij bekijken opnames

Er kan een storing zijn op het electriciteitsnet en dat zou kunnen verklaren waarom je een gestoord signaal krijgt maar waarom dat dat sedert 3 weken zo is kan ik niet zeggen.

Het kan misschien zijn dat jij of uw buren een nieuw electrisch apparaat in gebruik wordt genomen dat die storingen veroorzaakt, als ik u was zou ik dat uitzoeken.

0 Likes
Franky1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
All I want for X-mas is YOU Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Schokkerig beeld bij bekijken opnames


@Marmay schreef:

Wij hebben sinds we een Samsung 49"  UHD tv hebben regelmatig schokken beeld; zeer slecht beeld op verschillende kananel zoals één ( thuis zeer slecht beeld).

 

Hier een Samsung 46" en nooit geen problemen mee gehad, aan de TV ligt het hier alvast niet

 

Waneer ik hier kijk via powerlan Devolo 200 Mbps heb ik sinds een 3 tal weken problemen

Bij ons op het forum zijn er ook met dit plotselinge probleem, de één gebruikt een Devolo 500 Mbps , de ander gebruikt een TP Link 600 Mbps, beide ondervinden ook sinds een 3 tal weken hetzelfde probleem.

 

 

 

 


 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Schokkerig beeld bij bekijken opnames

De powerblokken dienen voldoende bandbreedte te hebben. Voor HD is 500 Mbps een minimum, best een powerblok gebruiken die voor AV geschikt is... 1200 Mbps is ideaal. Wanneer de digicorder aan het opnamen is, en je via de digibox naar een andere opname wil kijken, dan kan de digicorder dit niet aan, twee dingen samen is te zware belasting...

 

succes !

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Schokkerig beeld bij bekijken opnames

@Franky1 is je probleem ondertussen opgelost?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pelgrim
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Jij bent af! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Schokkerig beeld bij bekijken opnames

Hey,

Wij hadden dat ook. Kon volgens telenet zijn dat er een af andere kabel niet meer goed ingeplugd was. Dit nagekeken, maar niets veranderde, heb beeld bleef schokkerig bij momenten. Nogmaals aangekaart bij Telenet. Doordat we net op dat moment hadden ingetekend voor de Helemaal Mee-toernee een nieuwe digibox gekregen. Probleem opgelost!

0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Schokkerig beeld bij bekijken opnames

Ik heb ook regelmatig een schokkerig beeld op de opnames maar die duren een paar seconden.
Het gebeurd niet altijd maar regelmatig.
Blijkbaar staat de bandbreedte of de buffer nog niet goed ingesteld.
Voor de rest is de nieuwe box een stuk prettiger in gebruik.

Tags (2)
0 Likes