Beantwoorden
kristel-001
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

Ik probeer mijn tv in te stellen naar dat digitaal kabel gedoe of zo. Maar het lukt niet. Ik volg de stappen van het plan maar ik krijg bij het afstemmen de optie kabel niet? Ik krijg enkel antenne? Iemand tips? Betreft een LG 42LE5300 Kan het zijn dat het te maken heeft dat er meerder tv's aangesloten zijn op de kabel in huis? Bij het andere toestel ook lg lukte het wel.Dank u

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Analoog aanpassen naar digitaal kabel

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

hallo @kristel-001 ik lees dit in de hanleiding van je tv.

KABEL-DTV INSTELLEN
(Alleen in kabelmodus)
Het aantal kanalen dat de tv-kijker in het Service Operator (Kabelaanbieders)-menu kan kiezen is
afhankelijk van het aantal kabelaanbieders in een bepaald land. Als in dat land slechts één kabelaanbieder actief is, wordt deze functie niet ingeschakeld.

 

Je kan misschien proberen handmatig het in te stellen.

je moet maar is kijken in je handleiding heb je die niet meer dan kan je die online vinden.

https://www.lg.com/nl/support/product/lg-42LE5300

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

@kristel-001 

De ander LG is allicht een recenter model.

 

Zet uw tv terug naar fabrieksinstellingen (kan met een andere omschrijving aangeduid zijn op uw tv).

Kies daarna als land één van de volgende:

  • ander land (of een soorgelijke omschrijving)
  • Nederland
  • Oostenrijk
  • Zweden

Taal behoud je op Nederlands.

Kies voor kabel en digitaal.

 

Ex-Netweter
 

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet


@kristel-001  schreef:

Ik probeer mijn tv in te stellen naar dat digitaal kabel gedoe of zo. Maar het lukt niet. Ik volg de stappen van het plan maar ik krijg bij het afstemmen de optie kabel niet? Ik krijg enkel antenne? Iemand tips? Betreft een LG 42LE5300


Bij sommige (oudere) toestellen krijg je de optie "kabel' niet, indien je toestel ingesteld is op land "Belgie" (omdat "TV met een kaartje' nog niet bestond in België toen).

 

Opties zijn:

1) Firmware van je toestel upgraden (misschien werd België intussen wel toegevoegd als een DVB-C land).

2) Land instellingen wijzigen naar Nederland, Oostenrijk, Finland, ...

 

Dan terug het stappenplan doorlopen, en bij Provider kiezen voor '"Other" (andere).

kristel-001
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

Hoi. Ik heb dit geprobeerd. Het duurt dan heeeeel lang(uren) dat de tv scant en dan krijg ik  geen zenders enkel de melding dat de er een module ontbreekt cbi of zo iets?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

@kristel-001 

Gebruik de handleiding van je tv. Ik volg de handleiding van uw toestel op de site van LG. Haal ze hier binnen.

Kies daar als land

Op pag. 19 zie je het scherm optie. Probeer daar als land Nederland (of Oostenrijk of Zweden).

Ga daarna verder op pag. 21. Kies automatisch afstemmen, Kabel, de operator die je kiest is niet zo belangrijk, selectereer Snel (nooit volledig want dan ben je uren bezig).

Je bent nu op pag. 22. In het menu Snel kies je Instellingen. Zet afstemmen thuis op Aan, zet frequentie op 290000, Symbol rate op 6875, Netwerk-id  op manueel en zet in het veldje daaronder 32 (mogelijk moet je er nullen voor zetten). Mogelijk moet je de beginfrequentie op 112000 of op 120000 zetten. Sluit dat venster en druk op OK in het Snel venster.

Dat mag niet lang duren. Voorzichtig minder dan 2 minuten, allicht zelfs minder dan één minuut.

 

kristel-001
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

 
0 Likes
kristel-001
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

Geprobeerd werkt helaas niet. Thanks

0 Likes
kristel-001
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

Hoi. Update gedaan maar helaas nog niet gelukt. Kan het toestel gewoon te oud zijn?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

@kristel-001 

Volgens de specificaties heeft je toesteleen dvb-c tuner. Dus uw toestel is niet te oud.

Misschien kan je toch wat meer melden, dan het is niet gelukt. Wat heb je juist gedaan, welke opties heb je gesecteerd, welke pparameters heb je ingevoerd?

kristel-001
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Signaalswitch op LG 42LE5300 lukt niet

Hoi. Sorry ik denk dat die reactie dan niet bij de juist persoon stond. Is de eerste keer dat ik netwerkers gebruik en vind niet alles zo goed terug.☺ Maar door alle tips samen te gooien is het gelukt. Halleluja. Ik heb eerst een software update gedaan van de tv zelf. Land Nederland geselecteerd en de opgegeven parameters die ik hier door kreeg qua frequentie en provider enz manueel ingegeven en nu is het wel gelukt. Heel erg bedankt iedereen. Me happy😀