Beantwoorden
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Signal Switch en analoge kabelradio

Ik las in de krant dat de signal-switch eraan komt. Vreemd dat ik deze informatie niet in de eerste plaats van Telenet verneem, maar dat nog tot daar aan toe.

 

Ik stel me de vraag hoe ik enkele FM-tuners en gewone FM-radio's verder van geluid zal kunnen voorzien eens de analoge FM-radio's van de kabel zullen verdwenen zijn.

 

Hoe luister is dan bvb in de keuken naar NPO-Radio4 en in de slaapkamer naar BBC-Radio2, terwijl de digicorder in de living gewoon zijn ding doet: TV-programma's opnemen, afspelen en rechtstreeks kijken voor de andere huisgenoten?

Moet ik in alle kamers waar ik nu naar de kabel-FM-zenders kan luisteren een digibox plaatsen?

Ik neem aan dat het aanbod toch in een soort mux digitaal op de kabel zit, zodat ik die stations via een digibox kan ontvangen...

Zijn er ten andere ontvangers te vinden die, net zoals een digibox, in staat zouden zijn om de FTA-radiozenders te ontvangen?

Overschakelen naar:

- een draadantenne is slechts een beperkte oplossing: het gaan enkel om onze lokale FM-omroepen te kunnen ontvangen.... zolang dat nog duurt... en ruis zal er sowieso bij zijn.

- een DAB+ radio is ook maar een gedeeltelijke oplossing omdat een aantal internationale omroepen die nu wel op de FM-kabel zitten niet aanwezig zijn in het DAB-aanbod.

- een tablet / smartphone / computer en de live-streaming via internet capteren en aanbieden aan de AUX-ingang van de diverse toestellen lijkt me: te ingewikkeld en het zal het internetgebruik sneller bij zijn limieten brengen qua downloadcapaciteit ...

 

Heeft iemand enige suggesties?

Alvast dank!

Edwin

0 Likes
107 reacties
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Signal Switch en analoge kabelradio

De Telenet technieker heeft destijds een actieve wandcontactdoos versterker geplaatst.
Signaal komt binnen in die versterker en 1 signaal vooraan is voor de TV, 1 signaal vooraan is voor de radio en dan onderaan zijn nog  2 signalen waarvan 1 naar  de modem gaat en 1 naar boven naar de slaapkamer. Dat laatste signaal wordt verdeeld met TR8555-0. Van die verdeler gaat er 1 signaal naar de TV in de slaapkamer en de andere gaat nog een verdiep hoger waar het nogmaals wordt verdeeld met TR8555-0 waarvan 1 signaal naar een kamer een het 2de signaal naar een andere kamer.

Werkt perfect... 

 

TR8555-0 verdeler die ik op het 1ste en 2de verdiep gebruik:

https://www.schaecke.at/aus/Kategorien/Unterhaltung/Antennen---Zubeh%C3%B6r/Abzweiger-und-Verteiler/...

 

Ik heb dus geen Telenet verdeler met 4 TV signalen gekregen ... wel een witte wandcontactdoos.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Signal Switch en analoge kabelradio

@glennvda  Dat is een goede opstelling. Doorlussen van de ene wandcontactdoos naar de andere is geen goed idee. Zoals jij het doet wel: Naar een versterker en van de versterker met afzonderlijke kabels naar de respectievelijke plaatsen. 👍



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Signal Switch en analoge kabelradio

De VDR210 is geleverd! Onmiddellijk geïnstalleerd op 5min tijd. Werkt perfect in de eerder vermelde opstelling! 🙂

0 Likes