24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Wij hebben in huis een digicorder staan in de woonkamer en een digibox in de slaapkamer. Digibox staat er nu een maand en tot een week geleden had ik daar geen problemen mee. Nu doet er zich toch een probleem voor. Op de zenders van VTM heb ik nagenoeg geen ontvangst. Beeld blokkeert en is onmogelijk te bekijken. Andere zenders zijn geen probleem. Ook de zenders van play sports geven perfect beeld.
Er loopt een kabel rechtstreeks vanaf de telenet ontvanger naar de slaapkamer. Hier zit er echter wel een verbindingsstuk tussen aangezien het een redelijke afstand is. Dat stukje zit daar al van in het begin en toen had ik geen problemen. Iemand ervaring hiermee? Of iemand met eventuele oplossingen?
Dag @Denny18,
Heb je dit probleem enkel bij de digicorder in jouw slaapkamer of ook die in de woonkamer?
Enkel in de slaapkamer. Woonkamer geen enkel probleem!
Zou je toch eens kunnen kijken of er niets is stuk gegaan over de lange COAX kabel?
Als dat niet het geval is zou ik aanraden uw Digibox eens te resetten.
Dit doe je zo:
Is het na het volgen van deze stappen beter?
Vermoedelijk een probleem met de coax.
Hoe kan je uitsluiten dat het niet aan de digibox ligt? Sluit de digibox even in de living aan. Geen storingen op die zenders? Dan gaat het niet aan de digibox liggen maar toch een signaalprobleem zijn (coax).
@Niels die reset heeft volgens mij geen enkel nut voor dit probleem
Dat is wel een mogelijkheid om eens opnieuw naar de zenders te zoeken. Zou kunnen helpen. Maar het aansluiten in de woonkamer is eveneens een goede mogelijkheid om uit te sluiten of het aan de digibox ligt of niet.
@Niels Als het enkel de bedoeling is om opnieuw naar zenders te zoeken kan je dat op een snellere manier doen:
Huisje - Allerlei - Instellingen - Digibox/Digicorder - Systeeminstellingen - Zenders zoeken
Maar dit is tijdverspilling want het zal deze storingen niet doen verdwijnen
hey ,
ik had net t zelfste voor... heb de digicorder eens uitgeblazen met de compressor ...en t werkte trg perfect