Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

Mijn ouders hebben sinds vorig jaar een nieuwe Sony tv met ci+ module en ik kon zonder problemen de zenders sorteren. Dit was soms nodig want RTV veranderde plots van 008 naar 818.

Nu was er vandaag een probleem met de tv en is deze terug naar fabrieksinstellingen gezet en daarna terug de ci+ module geinstalleerd. Ik moest wel enkel maar frequentie en netwerk id ingeven.(322Mhz en 22)

Al de zenders stonden terug zoals ze voor de fabrieksinstelling stonden enkel RTV was weer van 008 naar 818 gegaan.

Nu wou ik deze via sorteren terug even verplaatsen maar plots is deze optie niet meer actief.

 

Heeft iemand een idee hoe dit plots kan ?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: CI+ module kan geen zender meer sorteren ?

Tags (1)
0 Likes
20 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

er is een update geweest dat ga je altijd hebben een nadeel met kaart bij update of er gaat zender weg zal je dit voor hebben kan je altijd opnieuw beginnen je kan wel een copie op usb zetten van de zender lijst pas op voor fec wissel dan gaat de zender niet meer open dat gewisseld van plaats

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

@Benny3 

Dat is al zeer lang zo. Op mijn Samsung tv exporteer ik de zenders naar een usb-stick. Op PC gebruik ik ChanSort om de regionale zenders van plaats te veranderen. Alle regionale zenders die ingesteld staan geeft ik een kanaalnummer boven de 1000 en mijn regionale zender komt op 8.

Daarna importeer ik via de usb-stick terug in de tv.

 

Sony heeft blijkbaar zijn eigen programma Channel editor hiervoor. Kijk hier.

 

Opemerking: als ik de ongewenste regionale kanalen wis, komen die soms automatisch terug. Laat ik ze staan (in de 1000 reeks) dan werkt alles prima.

Ex-Netweter
 

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

Dit probleem heeft dus niets met de CI+ module te maken, maar met de instellingen van jouw Sony TV toestel 🙂.

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

@Ex-Netweter 

Dit probleem heeft inderdaad niet te maken met de CI+ module, dit probleem heeft te maken met hetgeen Telenet doorstuurt. Het heeft ook niets te maken met de instellingen van mijn TV. Voor zoiets is er geen enkele instelling op de tv om het verplaatsen van zenders te blokkeren. De functie verplaatsen is beschikbaar of is het  niet. Dit is afhankelijk van hetgeen in het signaal van Telenet staat.

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

Maar waarom heeft die functie dan jaren wel gewerkt en nu plots na fabrieksinstelling niet meer ?

Ik ben op google wel al tegengekomen dat een volledige nieuwe installatie van de ci+ module het probleem wel zou oplossen maar dan moet je wel al de kanalen opnieuw gaan juist zetten.

Alhoewel de fabrieksinstelling die ik gedaan heb volgens mij wel overeenkomt met een nieuwe installatie. Wel lastig dat ze nu steeds 818 moeten ingeven in plaats van 8.

 

Ik ga dat progje van Sony ook eens bekijken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren


@janne_man  schreef:

@Ex-Netweter 

Dit probleem heeft inderdaad niet te maken met de CI+ module, dit probleem heeft te maken met hetgeen Telenet doorstuurt. Het heeft ook niets te maken met de instellingen van mijn TV. Voor zoiets is er geen enkele instelling op de tv om het verplaatsen van zenders te blokkeren. De functie verplaatsen is beschikbaar of is het  niet. Dit is afhankelijk van hetgeen in het signaal van Telenet staat.


Met instellingen bedoelde ik de "instelmogelijkheden" van jouw TV toestel.

Telenet heeft daar niets mee te maken. Zij kunnen het verplaatsen van zenders m. i. niet blokkeren.

Het is wel zo dat de zendernummers zoals Telenet ze voorstelt in de NIT staan, maar als gebruiker kan je dat (indien je toestel het toelaat) gewoon negeren, of nadien wijzigen.

Je kan ook instellen dat er al of niet automatische updates gebeuren.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren


@Benny3  schreef:

Ik ben op google wel al tegengekomen dat een volledige nieuwe installatie van de ci+ module het probleem wel zou oplossen maar dan moet je wel al de kanalen opnieuw gaan juist zetten.

Alhoewel de fabrieksinstelling die ik gedaan heb volgens mij wel overeenkomt met een nieuwe installatie. Wel lastig dat ze nu steeds 818 moeten ingeven in plaats van 8.


De "installatie" van een CI+ module is niets meer dan gewoon module in het CI+ slot plaatsen.

Wat jij bedoelt is gewoon een nieuwe scan uitvoeren (mar dat gebeurt onafhankelijk van de CI+ module, en wordt zelfs meestal gedaan voor je de CI+ module insteekt)...

 

Het probleem met de lokale zenders is dat Telenet alle lokale zenders hetzelfde kanaal nummer toekent (8). Ieder TV toestel springt daar anders mee om ...

De meeste zetten één regionale zender op kanaal 8 (vb "ATV")

De andere zenders komen dan

  1. ofwel boven de 1000 (bij mij 1001-1025).
  2. ofwel op de eerstvolgende vrije plaatsen.
  3. ofwel op het einde van de zenderlijst (met andere woorden vanaf kanaal 814

- optie 2 is de minst gewenste optie, gezien je in de problemen komt als er op die "vrije" kanaalnummers nieuwe zenders komen).

- optie 1 is de beste optie: zenderupdates beinvloeden de kanalen > 1000 niet

 

De gebruiker moet dan zelf - voor zover je toestel het toelaat - zijn regionale zender verplaatsen naar kanaal 8.

Ikzelf zet mijn regionale zender op het hoogste kanaal (1025), zodat ik vanaf kanaal 1 (vtm) één kanaal naar beneden zap voor de regionale zender ...

 

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

Ik begrijp niet waarom Telenet op regelmatige basis de regionale tv van kokszijde op 008 moet zetten terwijl ze in de kempen wonen en het gewoon RTV kempen moet blijven ? 

Ik heb met het progje van Sony kanaal 818 naar 008 verplaatst en het bestand terug naar de tv gezet maar helaas geen verandering.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

@Benny3 

Ik weet niet hoe het progje van Sony werkt. Na de aanpassing moet je opslaan. Overschrijft dit het originele? Krijgt het een nieuwe naam?

Indien het een nieuwe naam krijgt, dan heb je allicht bij het opladen de mogelijkheid om te kiezen tussen het origineel en het bijgewerkte.

Voor de zekerheid controleer de bestanden op je gebruikte usb en kijk of de aanpassing effectief gedaan is in het weggeschreven bestand.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren


@Benny3  schreef:

Ik begrijp niet waarom Telenet op regelmatige basis de regionale tv van kokszijde op 008 moet zetten terwijl ze in de kempen wonen en het gewoon RTV kempen moet blijven ?


Telenet doet niets, ze geven gewoon hetzelfde kanaalnummer aan alle regionale zenders.

Het is jouw TV toestel die bij een zender update terug de verkeerde zender op kanaalnummer 8 zet ...

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

Het leek dat de zenders niet goed opgeslagen waren via het progje.

Heb het nogmaals gedaan en ga het morgen terug proberen bij mijn ouders.

 

Dan ook nog even kijken om zender update uit te zetten op de tv.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

je zal een  favorieten lijst moeten maken  updates uitzetten zal de kaart na een tijdje zwart zetten zal je aan telenet weer moeten vragen om actief weer te zetten en loopt meer vast door geen update favorieten lijst bij aanpassingen aan de lijst kan zijn dat je terug alles moet opnieuw instellen best dat je alles laat staan hoe het nu staat

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

De updates van de CI+ kan je niet aan- of uitzetten. De updates die je aan- of uitzetten kan, hebben enkel betrekking op de afstemming van de zenders: nieuwe zenders die er bijkomen, verandering van kanaal, ...

 

0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Sony TV kan zenders van CI+ module niet meer sorteren

Allen bedankt voor de info. 

Probleem is intussen opgelost door het programma van Sony te gebruiken. 

Als in de toekomst er terug een kanaal zou veranderen kan ik dit makkelijk oplossen hiermee.