Beantwoorden
Tomby
Experienced Meerweter
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Spanning op coax shielding Digicorder

Ik wou hier de bestaande coax kabel in mijn Digicorder vervangen door een korter stukje kabel (om er een MoCA plug aan te hangen), toen ik serieus wat tintelingen voelde wanneer ik de nieuwe kabel vast pakte. Op dat moment zat die kabel nog maar enkel in de Digicorder en zat er dus verder geen Coax aangesloten. Wijst dit op een defect in de Digicorder ? En kan dat geen kwaad voor andere aangesloten toestellen ? Ik denk bvb aan de TV die via HDMI aan de Digicorder hangt. Heb nog niet aan de HDMI plug gevoeld of ik er daar ook spanning op staat.

0 Likes
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Off-topic

@DeLLiAnO 

Al 46 jaar zijn al mijn stroomkringen beveidkigd door een stroomverliesschakelaar van 30 mA. Die springt heus niet om de haverklap af. Alle stroom die van de meter komt loopt eerst door mijn stroomverliesschakeleaar. En ik heb er maar één, want 46 jaar geleden was er nog geen verplichting om de vochtige ruimtes af te schermen met een 30 mA.

Met een 300 mA kan je nog geëlectrocuteerd worden (met on wisselstroom valt dat wel mee), met een 30 mA ben je beschermd (je zal het nog wel zeer kortstondig voelen).

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Opgeruimd staat netjes!

/offtopic

1. Denk dat dit bericht bedoeld is voor latere posts van andere.

2. Ik heb het in men 1ste post over de electrische tinteling, dat kon liggen bij nieuwe electriciteit door slechte aarding, aarding onderbreking, of bij het aftakken van 1 stopcontact naar het ander bv geen goed contact. Bij oudere huizen dit op te lossen is ...... Zie derest van men post bovenaan. Dus dit doet allang niet meer ter zaken.

/ontopic

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes