Beantwoorden
Axel2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Storing geluidsinstallatie (platenspeler)

Kan het zijn dat powerlines verantwoordelijk zijn voor storingen betreffende de klank van mijn platenspeler? Voortdurend gekraak in mijn boxen. Enkel bij platenspeler. Cd speler, enz geen probleem.

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Storing geluidsinstallatie (platenspeler)

Als je de powerlines verwijdert heb je dan nog altijd dat gekraak? Een klein half uurtje testen uiteraard.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GlennR
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
O dierbaar België.. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Storing geluidsinstallatie (platenspeler)

Hoi Axel2,

 

Powerlines kunnen zeker voor storing veroorzaken op je platenspeler.

Vermoedelijk gaat dit over een "high pitched" gezoem op je geluid.

 

Meestal kan dit wel opgelost worden door je "aarding" van je platenspeler in orde te brengen.

Powerlines zetten immers een frequency op het stroomnet wat kan opgepikt worden door je platenspeler en dan natuurlijk dit versterkt. 

 

Meestal word dit soort storing verholpen door de aarding aan te sluiten van de platenspeler met je versterker. Dit is een soort ijzeren vorkje dat je tussen je versterk en je platenspeler aansluit. 

 

Is dit bij jouw gebeurt of heb je hem alleen met de cinch stekkers aangesloten ? 

 

Groeten, 

0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Storing geluidsinstallatie (platenspeler)

Hoi Axel

Heb je nu al eens getest zonder de powerlines ???

Aan de aarding zal het wel niet liggen, dan zou je een bromtoon moeten hebben.

Trouwens die aarding is enkel bij directdrives en de storing komt van de motor.

Bij jou komt de storing binnen via de ingang van je versterker.

Platenspelers hebben een output van ongeveer 2 millivolt (PU) en cd of andere spelers van 150 millivolt.(AUX)

Die PU ingang is dus erg gevoelig. Gebruik kabels van heel goede kwaliteit en leg ze zover mogelijk van andere bronnen.

Laat zeker iets weten, ik ben heel benieuwd.

0 Likes
Axel2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Storing geluidsinstallatie (platenspeler)

Hoi Glenn,

Mijn platenspeler is verbonden met een aarding aan mijn versterker. Het probleem zijn de powerlines. Als ik ze uitschakel, is er geen storing op mijn boxen.

0 Likes
Axel2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Storing geluidsinstallatie (platenspeler)

Geen storing als de powerlines uitstaan.

0 Likes
Axel2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Storing geluidsinstallatie (platenspeler)

Hou je op de hoogte.

0 Likes
Kevintsf
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Storing geluidsinstallatie (platenspeler)

Vinyl platen kraken altijd, dat is juist de nostalgische charme ervan, doet denken aan vervlogen tijden.

Ik persoonlijk acht de kans dat powerline adapters dat gekraak veroorzaken vrij klein, ook gezien het feit dat u zegt dat het als u een cd draait geen storing veroorzaakt.

Pick ups (platenspelers) werken met analoge technologie en dat heeft geen last van digitale technieken, als de powerline adapters ergens storing zouden kunnen veroorzaken (wat ik nooit eerder gehoord heb) zou het eerder zijn wanneer u cdtjes draait en juist niet als u lp's draait!

 

0 Likes