Beantwoorden
pvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

De leeftijdscategorie van opnames

Beste Mevrouw,Mijnheer,

 

Bedankt voor de uitnodiging voor het testen van de nieuwe TV-box.

Ik ga dit NIET doen en laat dit over aan de jongeren, maar ik heb wel een vraag voor jullie.

 

Kan men bij het opnemen van een programma zelf kiezen ofwel  naar de gewone opname of de opname +18 ?

 

Voorbeeld:  een film is niet zo geschikt voor jongeren en dit wordt niet aangegeven in het programma overzicht. (vb: een gewelddadige film)

Zou men bij het opnemen vooraf (of achteraf) zelf kunnen instellen (vb: door knop "knippen", zoals  op computer, of iets anders) naar +18 met behoud van geheime code .

Ook zou men het omgekeerde moeten mogelijk maken om van +18 naar de gewone opname te knippen.

Dit is waarschijnlijk niet zo moeilijk te programmeren.

 

Dit ware wel iets om daarover na te denken om in de nieuwe TV-box te installeren.

 

Groeten,

Netweters Paul

6 reacties
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

De leeftijdscategorie van opnames

@pvh

TV programma's worden normaal gezien sowieso al geklasseerd op een bepaalde leeftijd en zo uitgesloten uit de opnamelijst, dacht ik (indien je dit aanvinkt). Maar zoveel 18+ programma's ga je niet vinden.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De leeftijdscategorie van opnames

@pvh geen enkel probleem, Paul! Nog altijd even goede vrienden. 😉

 

Om op je vraag te antwoorden over de gewone opnames of de 18+ opnames, dit wordt beslist door de zenders zelf. De content (film) die uitgezonden wordt, krijgt vooraf een bepaalde leeftijdscategorie toegekend. Zodra de inhoud van een film  bijvoorbeeld erg gewelddadig is of gewoon adult, krijgt die hoogst waarschijnlijk een 18+ label toegekend. Zodra je hier dan een opname voor inplant, wordt deze automatisch opgenomen in het 18+ gedeelte van je opnames. 

 

Als klant kan je hier helaas zelf geen wijzigingen in aanbrengen, gezien dit vooraf bepaald wordt. Hoe dit zal werken op de nieuwe TV-box, daarover heb ik momenteel nog geen details.  

 

Kan je me vertellen waarom je dit graag zelf van locatie zou wijzigen? Is dit omdat je vindt dat bepaalde films een 18+ label zouden moeten krijgen, maar niet gekregen hebben? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
pvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

De leeftijdscategorie van opnames

Het zou toch gemakkelijker zijn indien we dit zelf kunnen bepalen.

Ik weet niet wie die leeftijdscategorie toekent, maar soms zijn ze totaal verkeerd.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

De leeftijdscategorie van opnames

@pvh heb even de titel van jouw thread aangepast, zodat de inhoud makkelijker vindbaar is voor anderen met dezelfde vraag over de leeftijdscategorie van opnames. 

 

En deze leeftijdscategorie wordt toegekend door de aanbieders van deze content.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
pvh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

De leeftijdscategorie van opnames

Beste,  

 

Onlangs is er een programma uitgezonden "Rameau-Les Indes Galants" zonder leeftijdscategorie, uitgezonden  23:55  -  03:10. (was Ballet - Naakt, wel niets op aan te merken)

 

Ik heb vier kleinkinderen en die nemen programma's op van Nickelodeon en VTM Kzoom en vegen die af om terug de volgende dag op te nemen en zo staat het programma "Les Indes Galants" tussen die kinderprogramma's.

Een verkeerde druk op dat programma en ze hebben prijs.

Voor mij zijn ze nog te jong om naar dat programma te kijken.

Kan men dan zelf niet kiezen ofwel naar de gewone opnames of de opname +18 met behoud van geheime code te knippen.

Dit is waarschijnlijk niet zo moeilijk te programmen.

 

Ik kan ook dat programma niet opnemen of achteraf wegvegen en de kous is af.

Waarom dan een digicorder plaatsen.

 

Groeten,

Netweters Paul

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De leeftijdscategorie van opnames

Al twee keer meegemaakt: een programma staat in de info bij de EPG van de digicorder als 16+ maar bij opname is het plots een 18+. 

0 Likes