Beantwoorden
Filip7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Storing op enkele kanalen met CI+ module

Sinds enige tijd heb ik zeer slechte tot geen ontvangst van enkele zenders op mij toestel met CI+ module. Er is niets verandert aan de installatie op zich, nog steeds dezelfde kabel (coax) en zelfde CI+ module. De storing is gestart van de ene dag op de anderen, en steeds op dezelfde zenders, nl. Nederland 1/2/3, KanaalZ, Caz, Fox... De andere kanalen zoals VTM, Een, VT4 werken wel, en duidelijk en helder. Iemand een idee... als ik klantendienst bel, telkens zelfde, opnieuw aansluiten, installatie en kabels nakijken... en als technieker moet komen, betalen.... ik krijg nooit antwoord waarom juist enkel die kanalen, dan lijkt mij dat de installatie en kabel in orde zijn, daar ik veel kanalen heb zonder storing... wil men niet begrijpen en daarbij, heeft altijd goed gewerkt.

 

alle info en advies welkom

 

dank

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

Storing op enkele kanalen met CI+ module

De interventie van een technieker kost jou niets, als de technieker een fout vindt op het Telenet gedeelte van de installatie (kabel, aansluiting buiten, NIU, ..).

 

Als de oorzaak toch in je binneninstallatie is, dan kost de interventie jou 85€ dacht ik.

 

Wat heb je te verliezen?

 

PS

In deze Corona tijd worden alleen nog hoogdringende interventies gedaan ...

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Storing op enkele kanalen met CI+ module

Coax kabel eens uitrekken,draaien en eventueel eens vervangen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Filip7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Storing op enkele kanalen met CI+ module

Al geprobeerd, maar ik begrijp niet dat de coax kabel na jaren goed gewerkt te hebben ineens de oorzaak van het probleem kan zijn.

 

het betreft de tv boven, de tv in de woonkamer, via digibox aangesloten, vertoont geen storingen, op geen enkel kanaal, enkel de CI+ tv 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Storing op enkele kanalen met CI+ module

@Filip7 

Het signaal op de Digicorder is bij rechtstreeks kijken identiek aan het signaal naar uw tv met ci+.  Dus het is een lokaal probleem.

Gebruik de coax van boven eens beneden en die van beneden boven. Heb je hierdoor beneden het probleem, dan is het allicht door de coax. 

Blijft het boven slecht, zet de tv van boven eens beneden en kijk of je dan nog het probleem hebt. Indien niet, dan is het mogelijk een probleem in de vaste bekabeling. Indien wel, dan is het allicht een tv probleem. 

Als het een probleem lijkt van de vaste bekabeling, kijk dan goed alle aansluitingen na: de antennecontactdoos boven en de kabel die van de signaalverdeler (NIU) vertrekt naar je tv boven. 

0 Likes
Filip7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Storing op enkele kanalen met CI+ module

Bedankt, 

 

zal dat eens proberen, maar ik begrijp niet dat het signaal van de ene op de andere dag slecht is, zonder iets te veranderen... en dat krijgt niemand mij tot op heden uitgelegd.

maar goed, voor de volledigheid ga ik alle losse kabels opnieuw wisselen met elkaar, alsook de tv.

Bedankt voor de info dusver...

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Storing op enkele kanalen met CI+ module

Meestal is het geen probleem van de kabels zelf maar het contact dat slechter ( corrosie, veertjes die zwakker worden, ...) wordt. daar mijn voorstel om de coax stekkers enkele keren uit te trekken en te draaien om het contact te verbeteren.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ronalddocent
Freshman Meerweter
Berichten: 67
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll...

Storing op enkele kanalen met CI+ module

En vergeet vooral niet de aansluiting op straat.

Indien het een aansluiting is op de gevel van het huis gebeurt het vaak dat deze corrosie vertoond.

Dus even de connector los draaien, nazien of de massa (metaal omhulsels) van de connector binnenin proper is.

Indien het ene aansluitbakje op de grond is, zelfde probleem.

Ook zitten soms mieren in de gronddoos, deze plassen op de kabels en zo ontstaat er veel corrosie.

Dat op enkele kanalen is mogelijk, maar te lang verhaal om dit hier uit te leggen.

0 Likes
Filip7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Storing op enkele kanalen met CI+ module

Het lijkt gewerkt te hebben... bedankt voor jullie hulp ! 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Storing op enkele kanalen met CI+ module

Komt waarschijnlijk wel eens terug volgend jaar of binnen een paar jaar maar dan ken je de oplossing en moet je niet meer een tijdje vloeken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes