Beantwoorden
wimzzz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! En we zijn vertrokken!

Streamen op hetzelfde moment op meerdere TV-schermen?

Hallo,

 

Wij gaan binnenkort bouwen, en willen zowel een TV-scherm in de leefruimte voorzien als in de barruimte ernaast. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om op beide schermen hetzelfde beeld te tonen op hetzelfde moment. Voor gewoon TV zou dat volgens mij kunnen door op beide TV's een TV-box te voorzien (met coax aansluiting). Bij de andere optie - casten - zou er een vertraging tussen beide TV's kunnen zijn.

 

Maar wat indien ik bijvoorbeeld stream van YouTube? Ik geloof dat casten naar twee beeldschermen tegelijk niet mogelijk is (?). Bestaat er een andere draadloze optie om gegarandeerd hetzelfde beeld op hetzelfde moment te krijgen op twee TV's, of moet er een fysieke link tussen de twee TV's voorzien worden (kan dit met HDMI)?

 

 

0 Likes
1 reactie
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Streamen op hetzelfde moment op meerdere TV-schermen?

@wimzzz 

 

Yep, met een fysieke link kan dat.

 

Er bestaan HDMI splitters die dat kunnen. Goed opletten bij bestelling of aankoop, er zijn versies met twee ingangen en één uitgang (om twee toestellen aan te sluiten op één scherm) en versies met één ingang en twee uitgangen (om één bron, de digicorder of TV-Box in uw geval, weer te geven op twee schermen).

 

Hier een voorbeeld.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes