Beantwoorden
Ex-Netweter
 

TV met CI+ module voor senioren

Beste netweters,

Ik ben op zoek naar mensen in een gelijke positie en eventuele ervaringen.

Ik zou graag voor een dement familielid een CI+ module aanschaffen en in haar TV steken (compatibel). Zo kan ik de digicorder wegdoen en de TV laten bedienen met een afstandsbediening voor senioren en mensen met dementie (enkel een aan/uitknop, volumeknoppen en programmaknoppen).

Zou dit een combinatie zijn die goed werkt?

Hoor het graag.

0 Likes
3 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

TV met CI+ module voor senioren

Dat werkt perfect, vooral als ze het TV toestel al kennen en weten hoe ze moeten zappen en geluid bedienen (de enige 2 dingen die ze moeten doen, toch?)

 

Bij sommige TV toestellen kan je ook instellen, dat deze terug opstart op TV/kanaal 1. Als ze per vergissing op het AV knopje hebben gedrukt, of de bron gewijzigd naar HDMI on dus geen beeld meer hebben, is het eenvoudig op te lossen door de TV eventjes uit/aan te zetten.

 

Indien hun kijkgedrag beperkt is tot de VRT, VTM en Play zenders, kan je zelfs overwegen om over te gaan naar het "Compact Signaal", dit is een digitale (SD) versie van het vroegere analoge aanbod (VRT in HD). Dan heb je geen CI+ module nodig.

Ex-Netweter
 

TV met CI+ module voor senioren

@Ex-Netweter , dat werkt perfect. Hebben hier een beetje dezelfde situatie met ons bejaard familielid (92 j) die volstrekt digibeet is wat betreft tv en radio enz… en met de combinatie tv-ci+-ab voor senioren kan dit niet misgaan.

Ps: je kan ook hoesjes kopen die je over de bestaande ab schuift en dat enkel de knoppen beschikbaar zijn die jij wil. Maar ervaring met dit heb ik niet.

Gr.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2696
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV met CI+ module voor senioren