Beantwoorden
Patvanaut
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV met een kaartje : geen EEN en geen CANVAS

Gebruik al een 3-tal jaar en C+-module met kaartje. Na defecte tv nieuwe Tv Philips aangeschaft die ook in de lijst staat. Zenders opgeslagen ; heb 212 digitale zenders en 22 analoge. Echter, de zenders EEN en CANVAS ontbreken! Heb wel moeten scannen op land "Zweden" want kreeg steeds foutmelding 17. Ook op een ander zeer recent tv-toestel (Sharp, niet in de lijst) zelfde probleem. HELP! Analoog op EEN en CANVAS is vreselijk...  Thks folks!

0 Likes
6 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

TV met een kaartje : geen EEN en geen CANVAS

probleem met coax?

vanmiddag ci+ herscan gedaan bij klant, had 259 digitale zenders

22x analoog (kan afhangen van regio maar 212 is weinig)

 

normaal is canvas, een en ketnet digitaal FTA (gratis)

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV met een kaartje : geen EEN en geen CANVAS

Als een toestel op de goedgekeurde lijst staat, dan is het niet normaal dat je de TV op "Zweden" moet zetten om te kunnen scannen. Ik denk toch dat je iets verkeerd doet.

 

Probeer alle stappen nog eens opnieuw, met de correcte instellingen (Snel scannen, Netwerkfrequentie 322.00) en het juiste netwerk-ID (22 voor Vlaanderen, 12 voor Brussel).

zie ook: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-philips-tv/

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV met een kaartje : geen EEN en geen CANVAS

@Patvanaut 

Wel merkwaardig dat het toestel in de lijst tv met een kaartje staat en dat je niet België kunt selecteren als digitaal kabelland. Paralelle import?

 

Wat zegt de hanleiding over foutmelding 17?

 

Heb je Netwerk-id  22 en frequentie 322000 MHz opgegeven?

 

Als je een volledige scan doet moet je doorgaans de zoeklimieten opgeven (van en tot frequentie).

 

Als je merk en model meedeelt, dan is een gerichter antwoord mogelijk.

 

Edit: @Ex-Netweter  was mij voor

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

TV met een kaartje : geen EEN en geen CANVAS

Hallo,

 

Voor de Sharp TV weet ik mogelijks wel een oplossing.

Beide van mijn Sharp's staan niet op de lijst echter spelen ze intussen al een heel tijdje zonder problemen via CI+. Bij mijn ene televisie was er steeds een foutcode 17 waardoor ik de CI+ nooit kon koppelen aan de TV.

 

Op een andere Sharp TV kon ik ook eerst niet scannen op deze TV, hij vond via Belgie nooit zenders terug enkel op Zweden. Dus ook op Zweden gezet maar alle zenders stonden anders genummerd ergens in de 900 stond EEN. (Koppelen lukte hier prima, dus beeld op alle zenders maar nummering niet ok).

 

Op beide TV's was er een simpele oplossing waar ik best lang op heb gezocht maar in feite doodeenvoudig een update van de software volstond https://www.sharp.be/cps/rde/xchg/nl-be/hs.xsl/-/html/download-centrum.htm in het vakje "voor producten" gewoon je typenummer invullen en controleer eens of je software de recentste is.

Kijk vooral eens in de info bestanden bij de update (PDF) of er iets specifiek vermeld staat van CI+.

 

Na de software-update heb ik het volgende gedaan, TV's terug op landinstelling Belgie, zenders opnieuw gescand

Heb toevallig van toen nog een foto op mijn pc wat ik had gekozen voor de zenders in te stellen:

Spoiler
DSC02175-min.JPG

Wat ik me wel nog meen te herinneren op de TV met bovenstaande interface, wou hij geen zenders terug vinden (met dezelfde gegevens) op "kanaal" en "frequentie", het lukte enkel op "SNEL" om zenders te vinden.

 

De Sharp (oorspronkelijk foutcode 17) speelt nog steeds met deze CI+ module, na de installatie van de softwareupdate en de landinstelling op Belgie, ging het installeren van het kaartje perfect, foutcode 17 heb ik nooit meer gehad. Volgens de infofile van de software update bleek dat het certificaat voor CI+ met de oorspronkelijke software niet volledig in orde was (is intussen ook alweer een heel tijdje terug).

 

De tweede Sharp speelde altijd al goed met het kaartje behalve dat sinds de software update (en landinstelling) mijn zendernummering hetzelfde is geworden dan op de Digiboxen.

 

Ik hoop dat je hiermee iets bent, dit heb ik destijds helemaal zelf mogen uitzoeken.

MVG

Patvanaut
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV met een kaartje : geen EEN en geen CANVAS

Hello !

Nog maar 's een (wanhoop)poging gedaan om Eén en Canvas op de Philips-tv te krijgen en ja  hoor... is gelukt! Gewoon de zenders geladen via keuzemenu "Others" en NIET op (het vooringestelde) Telenet. Het scannen duurde ruim een kwartier maar soit. Wel een hele boel zenders mits een abonnement. Of ik deze kan verwijderen moet ik nog uitvissen. 

Ook met de Sharp-tv is het gelukt, maar op een andere manier. Laat ik later nog weten. Dit toestel is niet aangesloten nu.

Alvast bedankt voor de vier reacties die ik heb ontvangen. Top!!!

Patvanaut
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV met een kaartje : geen EEN en geen CANVAS

Thks.

Oplossing voor de Philips was : zenders geladen via "Others" ipv de keuzeoptie "Telenet".

 

Mvg.

Pat.