Hallo, Hoewel dit een vraag is die infeite is voor de klantendienst ga ik ze toch hier stellen, en wel hierom; deze vraag heeft reeds meerdere keren de klantendienst bereikt maar helaas nooit echt een duidelijk antwoord gekregen WANT ik krijg steeds een andere oorzaak. Wij zitten dus een poosje op Klik BURO (komende van Klik Buro S). Wij hebben Telenet telefonisch gecontacteerd om ons abonnement te upgraden naar Klik Buro. Gewoon vanwege het feit dat we regelmatig op smallband kwamen te zitten. En op smallband kregen we enorm veel website's gewoon niet meer open. https://prnt.sc/LKOOYKh6YfKU Maar dus werd er hier telefonisch een prijs meegedeeld die niet klopte, en werd ons een veel hogere prijs aangerekend. Dus werd er door ons teruggebeld naar Telenet dat de prijs niet klopte, uiteindelijk werd dan voorgesteld om ons tijdelijk een korting te geven zodat de telefonisch meegedeelde prijs toch een poosje van toepassing was + compensatie voor voorbije maanden. (Ik heb hier zelf nooit persoonlijk voor gebeld, dus weet nu ook niet precies wat er hier allemaal gebeurd is.) Dus alles ok, de factuur werd prima aangerekend en de compensatie werd er afgetrokken. Maar nu begint het probleem... Ik had recht op de 4G back-up voor onze Klik Buro. Dus die heb ik persoonlijk aangevraagd en ook gekregen, eerst 4 techniekers die de stick niet meer in stock hadden. Daarna een technieker die me onmiddellijk het nieuwe model (4G modem) heeft kunnen geven (als een van de eerste). Heeft natuurlijk ook een poosje geduurd eer dat geactiveerd is geraakt. Bovendien was er nog iets mis met onze signaalwaarden, dus daarvoor kwam nog eens een netwerktechnieker die buiten een TAP heeft vervangen. Maar dan komt de factuur aan... meer dan €450 voor techniekers en activatiekosten voor de 4G backup. Ook dit werd weer keurig rechtgezet door de klantendienst. Voor mij alles prima tot nu. De situatie is bovendien als volgt -> Er zijn 4 DTV lijnen (sedert jaaren al niks meer aan aangepast). De eerste DTV lijn zitten onze aangekochte Digiboxen en digicorders op. Op de tweede DTV lijn zit een CI+ module Op de derde DTV lijn zit ook een CI+ module Op de vierde DTV lijn zit ook een CI+ module Toch merkte ik sedert plaatsing van 4G backup dat ik opeens 2 kabelabonnementen op mijn factuur krijg aangerekend. - 1 Kabel abonnement dat inbegrepen is in de Klik Buro (Telenet TV) - 1 Kabel abonnement dat los aangerekend is (Telenet TV iconic) Tot voor de plaatsing van de 4G backup werd (ook onder het nieuwe abonnement) geen 2e kabelabonnement aangerekend. Enkel de Telenet TV (nooit een TV iconic). Dus hiervoor de klantendienst gecontacteerd: 1e reactie: Dus blijkbaar voor CI+ modules apart kabelabonnement nodig? 2e reactie: (Omdat ik het toch vreemd vond dat wij een apart kabelabonnement nodig had voor de CI+ modules?) Omdat ik het zinloos vond om een 2e kabelabonnement de blijven betalen vroeg ik hoe ik dit kon oplossen (want wij kijken steeds minder live TV, dus een extra kabelabonnement vind ik het niet meer waard). Uiteindelijk heb ik daar eigenlijk niet echt meer een oplossing voor gekregen. Desnoods liet ik enkele CI+ modules en decoders deactiveren (want ja, ze zijn eigenlijk niet allemaal meer echt gebruikt)... Dus mijn vraag is, zijn er voor mijn situatie nu 1 of 2 kabelabonnementen nodig? Indien 2 kabelabonnementen, wat dien ik aan te passen zodat dit binnen 1 kabelabonnement valt? Ja er zijn 7 DTV toepassingen geactiveerd maar ik ken mensen die een identieke situatie hebben met 1 kabelabonnement. Maar goed als het zo niet meer kan geen probleem maar wat moet er dan aangepast worden, veel last heb ik er in ieder geval niet meer van want de laatste tijd is LIVE TV kijken voor ons zelden geworden. Vroeger kon je max 4DTV lijnen hebben op 1 kabel abonnement (dat herinner ik me nog goed, want dit was het maximum maar de laatste CI+ module is denk ik ook al sedert 2017 geactiveerd). Is dit nu anders dan? Mij lijkt het eerlijk gezegd daar wel een puinhoop te zijn bij Telenet, verkeerde prijzen meedelen, factuur van €450 voor 4G backup (terwijl er gezegd was 50€ activatiekosten is het enige), de 2e DTV lijn kan niet verklaard worden, iedere keer een andere uitleg? Zijn er andere mensen die ook zoiets meemaakten? Alvast bedankt
... Meer weergeven