Toestellen hebben 169.xxx ip (geen IP toewijzing)
Hoi,
Ik heb +- 2 jaar geleden mijn modem omgeruild naar de CV8560E e-router.
Deze modem werkt prima, een tijdje terug wel problemen gehad met de acces points (AP's liepen gewoon vast).
Nu iets totaal anders bedraad of draadloos volgende probleem:
- Nieuw aangesloten apparaten hebben een 169.xxx IP adres en hebben dus geen internet.
- Ook de apparaten die reeds een IP adres toegewezen hadden kunnen niet meer op het internet.
Oplossing: modem herstarten, OK ja dit doe ik dan en dan werkt alles weer.
De klantendienst ook reeds meerdere malen gecontacteerd, echter zeggen ze "vanaf hier ziet alles er prima uit".
Er is toch iets niet normaal dat mijn device's geen IP adres meer toegewezen krijgen?
Wat zouden jullie verdenken als dader van dit probleem?
Persoonlijk zou ik in de toekomst een eigen router willen plaatsen en een mesh (met bedrade backhoul) zodat ik weer volledige toegang heb tot mijn router (terug zoals vroeger met onze EMTA).
Na onze modem staat enkel een switch (die ik eerst wou uitsluiten), daarachter de toestellen (zoals AP'S, en PC's en een betaalterminal): voor de zekerheid zit er een andere switch tussen en een andere UTP naar de modem. Maar helaas komt het nu nog voor.
Dan blijft in mijn inzicht enkel de modem nog over?
M.v.g.
- Labels:
-
modem