JonasRT
Experienced Meerweter
JonasRT
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
07-11-2024
19:28
|
Lid sinds: 15-02-2020
Datum laatste bezoek: 07-11-2024 19:28
Ranking
Experienced Meerweter
15-09-2024
19:38
@luc55 In totaal hebben we 7 DTV diensten (4 decoders, 3CI+) modules, vroeger zat ik zo op het max van 4DTV lijnen. @MartijnS Ik dacht zoiets inderdaad ook, maarja waar begin je aan? Ik heb gepoogd via de Telenet Business Whatsapp, via het email adres dat onderaan op onze facturen staat, ook telefonisch werd ik al teruggebeld. Maar steeds werd dit als 'normaal' aanzien. Voor zover ik altijd geweten heb was 4 DTV lijnen op 1 kabelabonnement inbegrepen. Misschien kan @Suzy dit ook bevestigen dat dit onder 1 kabelabonnement valt? Dan heb ik tenminste iets extra om mee aan te dringen bij de klantendienst...
... Meer weergeven
15-09-2024
13:52
Hallo, Hoewel dit een vraag is die infeite is voor de klantendienst ga ik ze toch hier stellen, en wel hierom; deze vraag heeft reeds meerdere keren de klantendienst bereikt maar helaas nooit echt een duidelijk antwoord gekregen WANT ik krijg steeds een andere oorzaak. Wij zitten dus een poosje op Klik BURO (komende van Klik Buro S). Wij hebben Telenet telefonisch gecontacteerd om ons abonnement te upgraden naar Klik Buro. Gewoon vanwege het feit dat we regelmatig op smallband kwamen te zitten. En op smallband kregen we enorm veel website's gewoon niet meer open. https://prnt.sc/LKOOYKh6YfKU Maar dus werd er hier telefonisch een prijs meegedeeld die niet klopte, en werd ons een veel hogere prijs aangerekend. Dus werd er door ons teruggebeld naar Telenet dat de prijs niet klopte, uiteindelijk werd dan voorgesteld om ons tijdelijk een korting te geven zodat de telefonisch meegedeelde prijs toch een poosje van toepassing was + compensatie voor voorbije maanden. (Ik heb hier zelf nooit persoonlijk voor gebeld, dus weet nu ook niet precies wat er hier allemaal gebeurd is.) Dus alles ok, de factuur werd prima aangerekend en de compensatie werd er afgetrokken. Maar nu begint het probleem... Ik had recht op de 4G back-up voor onze Klik Buro. Dus die heb ik persoonlijk aangevraagd en ook gekregen, eerst 4 techniekers die de stick niet meer in stock hadden. Daarna een technieker die me onmiddellijk het nieuwe model (4G modem) heeft kunnen geven (als een van de eerste). Heeft natuurlijk ook een poosje geduurd eer dat geactiveerd is geraakt. Bovendien was er nog iets mis met onze signaalwaarden, dus daarvoor kwam nog eens een netwerktechnieker die buiten een TAP heeft vervangen. Maar dan komt de factuur aan... meer dan €450 voor techniekers en activatiekosten voor de 4G backup. Ook dit werd weer keurig rechtgezet door de klantendienst. Voor mij alles prima tot nu. De situatie is bovendien als volgt -> Er zijn 4 DTV lijnen (sedert jaaren al niks meer aan aangepast). De eerste DTV lijn zitten onze aangekochte Digiboxen en digicorders op. Op de tweede DTV lijn zit een CI+ module Op de derde DTV lijn zit ook een CI+ module Op de vierde DTV lijn zit ook een CI+ module Toch merkte ik sedert plaatsing van 4G backup dat ik opeens 2 kabelabonnementen op mijn factuur krijg aangerekend. - 1 Kabel abonnement dat inbegrepen is in de Klik Buro (Telenet TV) - 1 Kabel abonnement dat los aangerekend is (Telenet TV iconic) Tot voor de plaatsing van de 4G backup werd (ook onder het nieuwe abonnement) geen 2e kabelabonnement aangerekend. Enkel de Telenet TV (nooit een TV iconic). Dus hiervoor de klantendienst gecontacteerd: 1e reactie: Dus blijkbaar voor CI+ modules apart kabelabonnement nodig? 2e reactie: (Omdat ik het toch vreemd vond dat wij een apart kabelabonnement nodig had voor de CI+ modules?) Omdat ik het zinloos vond om een 2e kabelabonnement de blijven betalen vroeg ik hoe ik dit kon oplossen (want wij kijken steeds minder live TV, dus een extra kabelabonnement vind ik het niet meer waard). Uiteindelijk heb ik daar eigenlijk niet echt meer een oplossing voor gekregen. Desnoods liet ik enkele CI+ modules en decoders deactiveren (want ja, ze zijn eigenlijk niet allemaal meer echt gebruikt)... Dus mijn vraag is, zijn er voor mijn situatie nu 1 of 2 kabelabonnementen nodig? Indien 2 kabelabonnementen, wat dien ik aan te passen zodat dit binnen 1 kabelabonnement valt? Ja er zijn 7 DTV toepassingen geactiveerd maar ik ken mensen die een identieke situatie hebben met 1 kabelabonnement. Maar goed als het zo niet meer kan geen probleem maar wat moet er dan aangepast worden, veel last heb ik er in ieder geval niet meer van want de laatste tijd is LIVE TV kijken voor ons zelden geworden. Vroeger kon je max 4DTV lijnen hebben op 1 kabel abonnement (dat herinner ik me nog goed, want dit was het maximum maar de laatste CI+ module is denk ik ook al sedert 2017 geactiveerd). Is dit nu anders dan? Mij lijkt het eerlijk gezegd daar wel een puinhoop te zijn bij Telenet, verkeerde prijzen meedelen, factuur van €450 voor 4G backup (terwijl er gezegd was 50€ activatiekosten is het enige), de 2e DTV lijn kan niet verklaard worden, iedere keer een andere uitleg? Zijn er andere mensen die ook zoiets meemaakten? Alvast bedankt
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
CI+ module
-
digibox
-
digicorder
-
kabel-tv
-
live-tv
14-06-2022
21:18
Hoi, Jaren geleden zelf een Minecraft server gehad en deze ook geportforward thuis, waar is de tijd... Maargoed, ik zie dat je 2de foto niet gepubliceerd is, waarschijnlijk voldeed deze niet aan de richtlijnen. (Ip adres zichtbaar??) Kan je een screenshot maken van het gene dat je in de portforwarding ingesteld hebt? Met vriendelijke groet
... Meer weergeven
14-06-2022
16:13
En waarschijnlijk krijgt de eigenaar (die zijn TV-box verkocht heeft, en hem bijgevolg niet kan inleveren), nog de rekening voor de restwaarde? Ik had het eigenlijk wel al verwacht dat zich hier mensen zouden aan laten vangen. En als verkoper moet je eigenlijk gewoon maar verkopen pas als je zeker weet (desnoods controleren) dat je het hebt aangekocht. (Je verkoopt toch ook geen huurauto?) En als koper zou ik persoonlijk gewoon een aankoopbewijs vragen, dan ben je 100% zeker.
... Meer weergeven
13-06-2022
14:53
Hoi @Master-Magic Er zijn soms advertenties op tweedehands met TV boxen, nu vind ik deze ook niet terug (heb er bij het posten van dit topic wel 2 gerapporteerd) maar bijvoorbeeld op andere netwerken zoals 'FB Marketplace'. Oa; Schermafbeelding van Lightshot (prnt.sc) Schermafbeelding van Lightshot (prnt.sc) Al moet ik zeggen dat ik deze zoekertjes gewoon al 'louche' vind, foto 1: foute benaming, zelfs een foute afstandsbediening op foto 2. M.v.g.
... Meer weergeven
12-06-2022
18:40
Hoi, Volgens mij kan je een TV-box uitsluitend huren en dus niet aanschaffen zodat deze jouw eigendom is toch? Toch merk ik op verschillende advertenties aan op internet met 'Tv boxen' die te koop staan. Ik heb het hier effectief over de nieuwe (4k) tv box en niet de oude digicorder/digibox die je wel kan aankopen. Als je deze als Telenet klant niet inlevert zal je waarschijnlijk de restwaarde dienen te betalen (volgens de prijslijst Prijslijst Telenet)? Maar kan de koper deze dan activeren? Ik ben zelf niet van plan dit te doen maar vroeg het me namelijk wel af omdat ik de boxen al een paar keer zag passeren. En dacht dat lijkt me nu eens een interessante vraag voor op Netweters! Ik denk dat dit een vraagje is voor @Suzy. Concreet: Wat kan je aanvangen met een 2dehands aangekochte TV box van Telenet? Met vriendelijke groet
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
TV-box
08-06-2022
23:52
De reden waarom ik dit nog niet gedaan had was omdat ik niet alleen beslis... Maargoed, ik ga zeker en vast eens uitkijken naar een router en misschien direct ook volledig nieuwe acces points. Ik heb namelijk al computers met Wifi 6E (en ja dit is misschien wat overkill maar naar mijn idee wel future proof). Voor de Wi-Fi wil ik sowieso seamless roaming. Ik zou misschien gaan voor een mesh set met een bekabelde backhaul (de kabels liggen er al dus die kan ik hergebruiken).
... Meer weergeven
08-06-2022
19:06
Mijn topic hierboven was ook maar even snel getypt want ik had weinig tijd. De toestellen krijgen inderdaad gewoon geen ip toegekend (en showen hierom inderdaad het 169.xx ip). Wat ik vergeten te vermelden was, dat er een PC rechtstreeks aan de modem hing (sinds de wissel van de switch) en deze had het probleem ook. Dus die switch kan ik uitsluiten. Ik ga wel eens kijken om in de toekomst een eigen router te plaatsen, loop namelijk te vaak tegen de limieten van de standaard Telenet setup, bijvoorbeeld een device een vast (intern) IP toe te wijzen mis ik wel regelmatig... Nu is het steeds in elk toestel een static ip toewijzen maar dan moet je wel onthouden welke er al in gebruik zijn... EDIT: Reactie van de klantendienst, blijkbaar was er gewoon een storing... We gaan zien of het stabiel blijft, zaterdag ook geen IP toewijzing gehad..
... Meer weergeven
08-06-2022
17:20
Hoi, Ik heb +- 2 jaar geleden mijn modem omgeruild naar de CV8560E e-router. Deze modem werkt prima, een tijdje terug wel problemen gehad met de acces points (AP's liepen gewoon vast). Nu iets totaal anders bedraad of draadloos volgende probleem: - Nieuw aangesloten apparaten hebben een 169.xxx IP adres en hebben dus geen internet. - Ook de apparaten die reeds een IP adres toegewezen hadden kunnen niet meer op het internet. Oplossing: modem herstarten, OK ja dit doe ik dan en dan werkt alles weer. De klantendienst ook reeds meerdere malen gecontacteerd, echter zeggen ze "vanaf hier ziet alles er prima uit". Er is toch iets niet normaal dat mijn device's geen IP adres meer toegewezen krijgen? Wat zouden jullie verdenken als dader van dit probleem? Persoonlijk zou ik in de toekomst een eigen router willen plaatsen en een mesh (met bedrade backhoul) zodat ik weer volledige toegang heb tot mijn router (terug zoals vroeger met onze EMTA). Na onze modem staat enkel een switch (die ik eerst wou uitsluiten), daarachter de toestellen (zoals AP'S, en PC's en een betaalterminal): voor de zekerheid zit er een andere switch tussen en een andere UTP naar de modem. Maar helaas komt het nu nog voor. Dan blijft in mijn inzicht enkel de modem nog over? M.v.g.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
modem
27-05-2022
00:06
Hoi, Misschien iets te laat van reactie. Maar het fenomeen van port isolation leek me wel correct, echter had ik totaal niets zoals Safespot of dergelijke. Uiteindelijk gewoon een switch gezet alles achter 1 poort van de modem en probleem opgelost. Binnen niet al te lange tijd ga ik gewoon terug een eigen router zetten, want die vrijheid blijft uiteindelijk toch een luxe. M.v.g.
... Meer weergeven
18-10-2021
01:16
1
Hey, Vandaag de oplossing gevonden voor de onbereikbaarheid van het camera systeem: bepaalde utp kabels (poort 1,2,3) zaten in de modem en andere kabels zaten in een switch die achter de modem zat (poort 4 op modem). Nu lijkt het alsof de poorten op de modem soms van elkaar geïsoleerd raken… Apparaat op poort 1 kon geen verbinding maken met een apparaat achter de switch (poort 4 modem). Vandaag alles achter de switch gestoken en alles werkt stukken beter, zelfs de laadtijd van het beeld van het camerasysteem op de laptop is een pak sneller. En nu kan ik altijd verbinding maken vanop WiFi met het camerasysteem… Geen idee hoe dit komt, ik dacht altijd dat de 4 poorten op de modem als een interne switch waren… Onze digicorder dat vroeger rechtstreeks op de modem, en de Digibox achter de switch. Soms kreeg ik de melding dat de opnames niet beschikbaar waren of wou de opname niet laden… Nu dat alles op de switch zit opeens alles weg, alles opgelost… ook gaat vooruitspoelen veel vloeiender dan vroeger… Het betreft dus een unmanaged switch zonder instellingen dus er kan niets verkeerd ingesteld staan. Nu nog afwachten wat het rebooten van de acces points zegt, hopelijk is dit probleem ook eens opgelost… M.v.g. Jonas
... Meer weergeven
10-10-2021
22:12
Het blijft verdergaan, acces points die spontaan rebooten tot zelfs vastlopen, de enige die altijd werkt is de WiFi Powerline in onze garage (ook van Telenet). Ik heb al van alles gepoogd tot zelfs een factory reset van de acces points… De acces points eens uitgewisseld met mijn reserve ap (van Telenet), 3 acces points die opeens defect zijn lijkt me zeer onwaarschijnlijk… De kabels zijn 100% zeker OK. echter merkte ik onlangs wel iets op. Ons camera systeem heeft een vast op 192.168.0.99 vanop het tweede acces point is dit soms niet bereikbaar (soms weer wel) je kan altijd wel op het internet (bv Google) maar niet op dat ip 192.168.0.99… En ja ik ben zeker dat ik geen aparte netwerken heb want de acces points zijn allemaal van Telenet en ik heb nergens nog een eigen router (ik heb enkel nog 2 unmanaged switches) verder niets meer… Iemand nog een idee? mvg
... Meer weergeven
09-10-2021
10:55
Hallo jammer genoeg blijft het fenomeen verdergaan, acces points lopen vast op onbepaalde tijdstippen. Op andere momenten beginnen die AP’s te herstarten… het is wel minder vaak het geval maar blijft verschrikkelijk irritant. Jonas
... Meer weergeven
02-10-2021
18:10
Hoi, sinds gisteren bericht gekregen dat het opgelost zou zijn. Wel geen precieze oorzaak te horen gekregen maargoed. Hey Jonas, de oorzaak zou inderdaad gevonden zijn, aangezien het dossier afgesloten kon worden met de melding dat het probleem opgelost is. Hou me zeker op de hoogte indien je nog onderbrekingen ervaart. Sindsdien ook geen problemen meer gehad dus hopelijk is het opgelost, dan kunnen mijn acces points blijven, ik heb hiermee een perfecte dekking over de gehele woning van kelder tot zolder. met vriendelijke groeten Jonas
... Meer weergeven
28-09-2021
00:27
3
Hallo, @patrick37 Ik ga het zeker eens bekijken maar de oplossing moet zeker ‘seamless roaming’ ondersteunen. Misschien is het ook niet nodig en kan ik mijn acces points nog een tijdje houden. Als dit zou kunnen ga ik dit ook nog een poosje doen want die ap’s zijn nu ook weer niet zo oud… Uiteindelijk komt er toch nieuws Telenet erkent het probleem 😀: “Goedemorgen, Jonas! De reden dat je deze problemen ervaart, is dat er veel problemen op het buitennetwerk zijn in jouw straat. Ik heb gezien in het dossier van de aansluitingskast dat meerdere klanten van jouw straat hier reeds melding van gemaakt hebben . Er is veel verstoring op de snelheid en upstream, dwz dat er ruis is op de kabels. Hiervoor hebben ze op 24/09/2021 een netwerk technieker ingepland, dus na dit weekend gaat alles in de straat gecontroleerd worden waar het probleem zich voordoet . Je netwerk thuis kan je beheren en nakijken via ' mijn telenet ' . Echter kan je niet, zoals wij, de modem uitlezen en de errorvorming zien.” Nog eens geïnformeerd: ”Het spijt me, Jonas. Er heeft vandaag opnieuw interventie van een technicus plaats gevonden. Het probleem is echter nog niet opgelost. Mijn excuses voor de hinder.” ik blijf in afwachting en wil graag iedereen bedanken hier voor de gegeven suggesties, ik hou jullie op de hoogte. met vriendelijke groet jonas
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 18-10-2021 01:16 | |
3 | 28-09-2021 00:27 | |
1 | 20-09-2021 09:25 | |
1 | 16-11-2020 21:18 | |
1 | 20-08-2020 14:14 | |
1 | 20-08-2020 12:06 | |
1 | 19-08-2020 16:28 | |
1 | 27-04-2020 22:02 | |
3 | 22-04-2020 16:34 | |
1 | 22-04-2020 17:09 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
1464 | 27-05-2022 00:06 | |
8670 | 18-10-2021 01:16 | |
7077 | 19-08-2020 16:28 | |
12400 | 08-03-2020 01:24 | |
7144 | 28-02-2020 13:31 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig