|
26.383
netweters
|
164.275
antwoorden
|
|
22.051
vragen
|
Hey iedereen,
Ik begin mij eerlijk gezegd serieus te ergeren aan de manier waarop Telenet de TV Box stilaan door de strot van klanten probeert te rammen.
Wij hebben thuis:
4 aangekochte Digibox/Digicorder toestellen
3 aangekochte CI+ modules
Dat Telenet op termijn af wil van DVB-C kan ik ergens nog begrijpen, dus op zich snap ik wel dat men liever richting TV Box evolueert.
Maar wat mij enorm stoort, is dat zelfs aangekochte decoders en CI+ modules blijkbaar niet meer gecombineerd mogen worden met de nieuwe abonnementen.
Situatie:
Ik kreeg 6 maanden geleden een brief dat ik kon overstappen van Klik Buro naar Klik gedurende 6 maanden aan dezelfde prijs (dus ook mobiel erbij). Oorspronkelijk was het de bedoeling om de gsm bij Telenet te houden, maar uiteindelijk ben ik voor mobiele telefonie toch teruggekeerd naar Orange wegens zwak bereik hier in de streek.
Omdat die korting afliep op 29/04 wou ik overschakelen naar een nieuwer pakket zonder mobiel of terug naar Klik Buro (wat toen al niet meer mogelijk was)
Ik heb daarvoor eerst gebeld naar Telenet Business. Daar vroeg ik expliciet: “Kan ik mijn huidige decoders en CI+ modules behouden met de nieuwe combo’s?”
Antwoord van de medewerkster: “Ja hoor, geen probleem.”
Alleen liep haar systeem vast (wit scherm), waardoor ze mij vroeg enkele dagen later opnieuw contact op te nemen, er werd wel een notitie gemaakt dat ze ons pakket niet kon aanpassen.
Later kreeg ik via de chat plots een volledig ander verhaal:
eerst alle koopdecoders deactiveren,
ook alle aangekochte CI+ modules verwijderen,
en verplicht overstappen naar TV Boxen.
Dat vind ik eerlijk gezegd niet normaal.
Dat men Digiboxen, Digicorders en CI+ modules geleidelijk wil uitfaseren: oké, ergens begrijp ik dat nog.
Maar CI+ modules werken perfect voor gewone lineaire tv via DVB-C. Daar is technisch eigenlijk weinig mis mee. Zolang het DVB-C-signaal op de kabel zit, is er geen probleem.
Ik krijg hierdoor echt het gevoel dat klanten met aangekochte hardware bewust “gegijzeld” worden in oude pakketten, tenzij ze volledig overstappen naar huurhardware.
Mijn probleem is dus niet dat dit op termijn zou verdwijnen, maar dat men dit gewoon expliciet "verbiedt" in nieuwe pakketten..
Zijn hier nog mensen die tegen hetzelfde probleem lopen?
Dus de klantendienst bood me aan, blijf op hetzelfde pakket (en betaal dus voor een GSM die je nooit meer gebruikt).
Stap over naar het nieuwe pakket en huur allemaal tv boxen....
Ik verwijt de mensen van de klantendienst trouwens niets, deze kunnen hier uiteraard zelf niks aan doen en moeten deze "strategie" uitvoeren...
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
@JonasRT schreef:
Kan ik dan niet gewoon een nieuwe combo nemen met Internet+Vaste telefonie (zonder TV) en mijn bestaande TV iconic behouden (waar men dus niks aan moet aanpassen)?
Gezien deze los staat van de bundel op de facturatie?
Voor zover ons (we zijn ook maar klanten) meegedeeld is niet.
@JonasRT schreef:Maar het ding is toch, het ogenblik dat ik een TV box activeer gaat men toch de de digicorder deactiveren (waardoor ik enkel op VRT, CANVAS, KETNET beeld ga hebben)
Klopt. Misschien zelfs die 3 ook niet meer
Als de Digicorder niet verbonden is met de utp kabel (kan je zelf testen) dan blijft die beperkt werken. Je kan naar elke programma kijken en je kan opnemen. Het plannen van opnemen is een andere zaak. Vermits de programmagids beperkt is tot de dag zelf en de volgende dag, kan je hooguit iets gaan programmeren voor de volgende dag. Je kan ook iet programmeren voor om het even wanneer als je dan zelf ingeeft welk kanaal, op welke datum en van wanneer tot wanneer.
Vermits je een CI+ kan combineren met een tv-box, blijf je het dvb-c signaal binnenkrijgen. Eens dat de utp verbinding verbroken is, kan Telenet niets veranderen aan je Digicorder.
Ze sturen een signaal door via de coax dan is hij geblokkeerd
Je kan de Digicorder enkel nog gebruiken voor wat je opgenomen hebt
Stroomstekker laat je zitten en de Hdmi kabel , de rest trek je uit kan je niets mee doen
Het oude met het nieuwe combineren ging toch niet
Je kan nu nog wel oude dingen combineren een maand heb ik gehoord dan is gedaan
Het probleem is volledig opgelost 😄
Ik blijf op het oude pakket zitten, het probleem met het niet gebruiken van de GSM is ook opgelost.
Dankjewel voor de goede oplossing @ChristofM
Nogmaals dank aan iedereen die meegedacht heeft aan een oplossing!