Beantwoorden
dirk123
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Telenet afstandsbediening koppelen aan Bose Solo & TV

Beste ,

ben pas overgeschakeld van proximus naar telenet vroeger kon ik met de afstandbediening zowel het volume van mijn bose soundbar en de tv bedienen,nu met telenet heb ik 3 kastjes nodig namelijk voor het geluid harder stiller te zetten om van post te veranderen en om mijn tv aan en iut te zetten vermits de helpdesk mij niet kan helpen, kan mss iemand hier mij helpen om via de afstandbediening van telenet alles te doen,

ik heb een : Bose solo 15 sound system

Samsung tv; UE55HU6900S

en digicorder; AD2200 met een zwarte smalle afstandbediening

Kan iemand mij uit deze problemen helpen?

Alvast bedankt

Dirk

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet afstandsbediening koppelen aan Bose Solo & TV

@dirk123 

Met de afstandsbediening van de Digicorder gaat dit niet lukken.

Toen ik nog een Digicorder had gebruikte ik daarvoor een Logitech Harmony (universele afstandsbediening).

Ik begrijp niet dat als je pas overgeschakeld bent dat je geen (nieuwe) TV-box hebt ipv een (oude) Digicorder?

Heb je zelf die keuze gemaakt of heeft Telenet die keuze voor jou gemaakt?

Het is namelijk wel mogelijk met de afstandsbediening van de TV-box de dingen te bedienen die jij vermeld.

Hierdoor heb ik ook mijn Logitech Harmony kunnen weg doen!

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet afstandsbediening koppelen aan Bose Solo & TV

@dirk123 

Heb je de afstandsbediening al geprogrammeerd voor uw tv?

zie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-afstandsbediening-instellen-voor-mijn-tv

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dirk123
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Telenet afstandsbediening koppelen aan Bose Solo & TV

nee heb hier zelf niet voor gekozen dat is wat telenet mij aanbied en de andere gaat niet zeggen ze, de tv aan uitzetten gaat ook niet, ik doe nochtans zoals beschreven

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet afstandsbediening koppelen aan Bose Solo & TV

@dirk123 

De Bose bedienen zal wel niet lukken. De andere zaken wel. Zie link in mijn vorige post. Als het hele ritueel afgewerkt is zou het moeten lukken. Het lijkt erger dan het is.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet afstandsbediening koppelen aan Bose Solo & TV

Bij de nieuwe tvbox kan je de afstandsbediening koppelen aan je Bose.

Heb je ook internet bij Telenet? Want dat is een vereiste voor de tvbox. Het grote verschil is dat je AD2200 een harde schijf heeft en opnames dus lokaal op je digicorder worden opgeslagen. Bij een tvbox gebeuren opnames in de cloud en komen ze binnen via een utp/internet-kabel.

 

Meer info:

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/kan-ik-mijn-digibox-of-digicorder-o... 

 

Als je ook internet hebt is de tvbox dus een optie. In dat geval zou ik wel even contact opnemen met Telenet om te horen hoe je dit best doet in jouw situatie (pas nieuwe klant). Misschien heb je wel recht op een technieker.

 

Ofwel kan je zoals hierboven aangeraden je huidige afstandsbediening instellen voor dubbel gebruik. Ik heb ook jaren zo gewerkt en dat gaat goed.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes