Beantwoorden
Tommy77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Waar komt coax binnen?

Ik ben daarstraks met mijn schoonouders naar de Telenet-winkel gegaan voor internet en digitale tv. Op 6 februari komt de installateur langs. Ze weten echter niet waar de coax het huis binnenkomt. In hun voortuin staat een grijs kastje. De huidige tv-aansluiting bevindt zich in de muur aan de straatkant.  Dit is een standaard wandcontactdoos voor tv en fm. Verder is er geen enkele andere wandcontactdoos in de woning. Zou het kunnen dat de coax rechtstreeks van buiten in deze contactdoos toekomt, of komt die altijd eerst ergens binnen en gebeurt er dan van daar een aftakking naar deze contactdoos? Het huis dateert van eind jaren 70, de wandcontactdoos ook. Ik dacht dat een binnenkomende kabel te stug was om rechtstreeks in een wandcontactdoos aan te sluiten, en dat hij daarom elders moet binnenkomen om van daar met soepele kabel af te takken. Iemand een idee of dit klopt?

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Waar komt coax binnen?

@Tommy77 

Dat gebeurde vroeger op deze manier. Rechtstreeks. Nu gaat men daar enkele zaken bij aansluiten.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar komt coax binnen?

Waar komen de andere nutsvoorzieningen binnen? Elektriciteit, telefoon, gas, ...

Heel dikwijls in een zelfde ruimte (garage of kelder). Elektricteit langs de ene kant en water langs de andere kant. Is daar ook ergens een stukje tv kabel te zien? Komt binnen langs één buis en verdwijnt direct in een andere.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waar komt coax binnen?

@Tommy77  Inderdaad. Bij jullie zal dat in de leefruimte binnenkomen via een kleine wandcontactdoos. Deze zal nu vervangen worden door een NIU. Bij mijn ouders was dat ook zo. In nieuwbouw of later gebouwde huizen zoals het mijne (25 jaar) komt dit binnen in een aparte ruimte samen met water, elektriciteit, gas. Als je dit ergens anders wil voorzien dan zal je een nieuw dropkabel moeten plaatsen naar het grijze bakje buiten en de plaats waar je het binnen wilt. Hopelijk is de kabel die binnen komt van het juiste type of ze zullen niet willen aansluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.