24749
netweters
|
152310
antwoorden
|
20690
vragen
|
Ik krijg binnenkort internet van Scarlet via werkgever
Telenet internet valt dan dus weg
Ik heb 2 tv's met een digicorder van Telenet
Telenet zei dat deze interactief kunnen zijn mits een modem van Telenet
Nu zijn ze interactief via de Telenetmodem Eurodocsis 3.0
Telenet internet valt er op weg en er komt een Scarlet internetmodem voor in de plaats.
De Telenet Eurodocsis zal waarschijnlijk blijven staan
Hoe kan ik nu de digicorders interactief maken?
Gewoon aansluiten op de Scarlet modem of de Eurococsis op een of andere manier aan de Scarlet koppelen en de digicorders op de Eurodocsis?
Wie weet de oplossing?
Thanks
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je moet je Telenetmodem die aan het Telenetnetwerk hangt gebruiken voor de interactiviteit van je digicorders. Dit is de enige manier. Je hoeft trouwens geen internet van Telenet te hebben om interactieve tv te hebben.
De scarletmodem die aan het netwerk van proximus zal hangen gebruik je dan voor je internet.
Heb nu basisinternet en digitale tv
Er zijn 2 digicorders en een CI module, dus 3 tv's
Basisinternet wordt vervangen, 3 tv's blijven
Je 2 digicorders kunnen dus perfect interactief blijven op de telenetmodem. Het internet-abonnement van Telenet zal op die modem worden afgesloten maar je interactiviteit blijft wél werken.
De CI+ kan niet interactief zijn (maar dat weet je zelf wel denk ik)
De vraag van @Janneke_Dust snap ik niet goed. Wat doet dit ter zake?
Als men weet wat er gewenst wordt dan kan men raad geven over de meest adequate oplossing.
Om niet teleurgesteld te zijn over de internetsnelheid zou ik toch aanraden om eens te testen welke de verwachte snelheid is bij SCARLET.
Dit kan je hier testen :
a)jannekedust ik heb aangegeven wat ik wens en wat mijn configuratie is
b)jannekedust ik heb geantwoord op Uw vraag
c)over snelheid etc heb ik geen vraag gesteld en is niet ter zake doende
d)de vraag handelt over "Telenet digicorder interactief maken met Scarlet"
e)Dank aan "Wheng" voor het bruikbare antwoord
@Ex-Netweter schreef:a)jannekedust ik heb aangegeven wat ik wens en wat mijn configuratie is
b)jannekedust ik heb geantwoord op Uw vraag
c)over snelheid etc heb ik geen vraag gesteld en is niet ter zake doende
d)de vraag handelt over "Telenet digicorder interactief maken met Scarlet"
e)Dank aan "Wheng" voor het bruikbare antwoord
f) Iedereen hier probeert jou - op een vrijwillige basis - te helpen. Een bitse reactie nodigt niet meteen uit tot verdere medewerking. Misschien houd je dat beter in het achterhoofd als je nog verdere hulp wil.
Wat mij betreft heeft Janneke_Dust al bewezen dat hij kennis van zaken heeft én hij wil die kennis met mensen delen die er nood aan hebben. Een beetje respect zou niet misstaan.
a en b : ondertussen had iemand al geantwoord dat de digicorder enkel interactief werkt via de telenet modem.
c: Op sommige plaatsen in België haalt men via ADSL/SDSL maar 4 à 5 Mbps downloadsnelheid, als dat voor u comfortabel is dan is dat voor mij ook goed.
e: Als ik het antwoord van Wheng goed vindt dan moet ik dat toch niet herhalen. Ik reageer meestal enkel op foute antwoorden.
Ik zal me in de toekomst onthouden als je nog vragen stelt.