Beantwoorden
Dempsey
Freshman Weetjeslezer
Netjes! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet modems voor Business klant

Ik heb eens wat opgezocht rond die Telenet business modems.
Vooraleer ik zelf eventueel een router zou plaatsen zou je misschien best eens informeren bij telenet wat de mogelijkheden zijn.
Het belangrijkste hierbij is dat je een modem / router nodig hebt waarbij je zelf de DHCP leases & vaste IP adressen kunt instellen.
Ik vond een uitleg van Telenet terug dat als je zelf een router zou plaatsen na hun modem dat je tegenwoordig geen vaste IP adressen meer kunt gebruiken. Hoe ze dat precies controleren weet ik niet, maar vind het wel verdacht...

Tags (1)
1 reactie
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Telenet modems voor Business klant

Bedoel je dan een vast intern IP (op je netwerk) of vast publiek IP?

Op je eigen netwerk kan je uiteraard doen wat je wil...

De documentatie van Telenet is wat tegenstrijdig over publiek vast IP-adres. Op de pagina over vast IP legt men uit hoe het kan: Alles over een vast IP-adres | Telenet Business op de pagina over het instellen van Bridge modus spreekt men het andere artikel tegen en zegt men dat "Vast IP-adres" niet compatibel is: Hoe stel ik mijn modem in als ik een eigen router gebruik? | Telenet Business Hier op De Netweters heb ik al berichten zien passeren dat het succesvol ingesteld is, dus het zou moeten werken.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.