Beantwoorden
KurtPoperinge
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet via glasvezelkabel

Poperinge is pilootproject voor aanleg van glasvezel van Fluvius. Dit is nu beschikbaar. Telenet kondigde verleden jaar aan overleg te starten met Fluvius om Telenet als provider beschikbaar te stellen op het glasvezelnetwerk van Fluvius. Wanneer wordt over de status van deze gesprekken gecommuniceerd?

 

 

0 Likes
6 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet via glasvezelkabel

Je kan ook rechtstreeks glasvezelaansluiting  krijgen via Fluvius

Net zoals in Genk.

Telenet via glasvezel is nog niet voor morgen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet via glasvezelkabel

@robatoras  Fluvius ging toch zelf geen aanbieder zijn, maar verhuren aan providers? Je kunt wel aansluiten maar dan heb je nog geen abonnement voor internet. Maar het ligt eventueel klaar

@KurtPoperingeDenk je dat je daar direct voordeel mee zult hebben? Telenet heeft nu al Gbit op zijn coax en ik zie dat op plaatsen waar ze glasvezel aanbieden er ook max. Gbit aangeboden wordt. Maar dan wel met hogere upload. Trouwens bij Telenet is enkel het laatste stuk coax voor de rest is het glasvezel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet via glasvezelkabel

 

Je kan al kiezen tussen 6 die fluvius aantoond.

Ik zal toch glasvezel nemen,eens hier beschikbaar.

 

https://glasvezel.fluvius.be/piloot-projecten/genk-het-zover

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet via glasvezelkabel

Ik kan mij best voorstellen dat voor een nieuwe aansluiting glasvezel de voorkeur heeft. Niet omdat het "vandaag" sneller gaat, maar toekomst gericht. Wat niet duidelijk is, gaat er "morgen" (daarmee bedoel is ergens in de toekomst) slechts één glasvezelnetwerk zijn voor de particuliere klanten waarop je meerdere aanbieders hebt, of gaat er meer dan één glasvezelnetwerk tot huis zijn.

 

In het eerste geval is het een goede keuze om vandaag al die glasvezel verbinding te hebben. In het tweede geval is het niet zo zeker een goede keuze vandaag.

 

Persoonlijk: voorzie nu reeds zoveel als mogelijk om "morgen" geen breek of opgraafwerken te moeten (laten) doen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet via glasvezelkabel

@janne_man  Fluvius biedt mensen nu al de gratis aansluiting aan terwijl ze aan het passeren zijn in de straat. Dus je kan er van profiteren om het binnen te brengen. Maar je kan het nog niet echt gebruiken. Achteraf kan je het binnenbrengen met een korting van 165€ blijkbaar, in de 2e aanbiedingsronde.

Maar wat als er straks providers zullen opzitten, die gaan misschien ook de gratis aansluiting aanbieden als lokmiddel om klanten te winnen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet via glasvezelkabel

Glasvezel is gewoon het beste,zo snel mogenlijk laten trekken tot aan je huis.

Ik moet niet nadenken hoor.

 

0 Likes