Beantwoorden
Rbu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Toevoegen van router in netwerk

Teneinde mijn thuis netwerk te verbeteren en mijn WIFI bereik uit te breiden, kocht ik een router Netgear Nighthawk R7000. Na installatie kreeg ik een info bericht op mij TV "gelieve uw digicorder terug aan het net te hangen, anders zou ik mijn suplementaire packetten verliezen" Dit bericht kon ik wissen maar de eerst volgende keer was dat bericht er terug. Schijnbaar zou de interactie uitgeschakeld zijn.

Ik ben een leek dus kan iemand mij helpen aub?

0 Likes
4 reacties
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Toevoegen van router in netwerk

je hebt een router in je netwerk gehangen, die waarschijnlijk zelf dhcp regelt (= ipadressen verdeelt)

heb je je digicorder verbonden met die nieuwe router?

indien ja :

je digicorder krijgt een ip van je nieuwe router waardoor hij niet kan communiceren met de telenetrouter. Hierdoor is de digircorder niet langer interactief.

Oplossing => haal je nieuwe router er van tussen en stel deze in als accespoint (vast ipadres 192.168.0.2 vb) met dhcp uit, zodat je telenet router het verkeer regelt. Daarna mag je gerust je digicorder aan je nieuwe 'router' (die dan een ap wordt) hangen......

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Toevoegen van router in netwerk

Werk je met een modem-only of met een Home Gateway (HGW = modem/router) ?

 

Met een modem-only, dan moet je een switch tussen modem-only en router zetten. Digicorder/digibox hang je aan de switch. De digicorder krijgt dan een IP van Telenet.

 

Met een HGW, dan heb je enkele opties. Zoals al gezegd kan je de router instellen als AP, maar dat vind ik een beetje zonde, omdat je dan de mogelijkheden die zo'n router biedt niet kan benutten.