24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Hallo ,
Vorige week kwam de Telenet medewerker langs voor de helemaal mee tournee.
Onze router bevindt zich in de garage en onze Living is op het eerste verdiep.
Wij hadden last van slecht wifi signaal en de technieken installeerde een acces point in de Living , alsook een nieuwe digicorder AD2200 ipv de 2100 , die op zijn beurt naar de slaapkamer verhuisde ipv de AD 2000. Deze digicorder is interactief via een powerline , garage - Kamer.
Beide zijn interactief , play More werkt prima op beide en de TV gids gaat 14 dagen ver.
Nu het probleem . Ik kan perfect boven iets programmeren van uit de Living en alle opgenomen programma's bekijken , maar boven kan ik de digicorder in de Living niet zien . Als ik de netwerk kabel uit trek en opnieuw aansluit lukt het wel voor een bepaalde tijd. Erna verdwijnt de digicorder beneden terug .
Alsook heb ik nu volop last van artefacten op de tv in de Living , waar ik voordien nergens last van had.
Hopelijk weten jullie alvast een oplossing.
Alvast bedankt en de groeten .
Bedankt allemaal om mee te denken .
Er hangt inderdaad nog een router aan de Telenet modem . Maar geen enkele van de digicorder is hiermee verbonden.
Morgen ochtend wissel ik beide digicorder nog eens van plaats , om te kijken of het probleem mee verhuisd.
Ik heb wel sterk de indruk dat het iets met de wap te maken heeft.
Gisteren start ik de digicorder in de kamer op , geen verbinding met beneden , wel interactief , dus hij is verbonden met het netwerk . Eventjes de netwerk kabel in en uit en alles gaat weer prima , ik kan programma's van beneden bekijken , tot de digicorder uitgeschakeld wordt en hij opnieuw de digicorder beneden niet meer ziet.
Zeer bizar .
Hangt er ook een powerline adapter aan jouw router ? Ontkoppel die powerline adapter van de router en laat deze ontkoppeld om te testen.
Controleer ook even of de netwerkkabel die van de modem naar de router gaat aangesloten is op de wan/internet aansluiting van jouw router en zeker niet op een van de lan poorten (1-4) van jouw router.
Herstart beide digicorders door de stroomstekker van de digicorders 15 seconden uit te trekken.
Kijk eens of hiermee het probleem wegblijft.
De router die aangesloten is op de Telenet router dient enkel maar als extra aansluitpunt en er is momenteel niks op aangesloten . alles zit rechtstreeks op de Telenet router.
Ik begrijp niet waarom ik de powerline zou moeten uittrekken , Als ik de powerline uit trek heb ik geen verbinding meer met het netwerk , dus zal ik sowieso niks kunnen zien ,
Iedereen bedankt om mee te denken , het is opgelost.
Op de Telenet router de netwerk kabel van de powerline veranderend van plaats .
Nu zat die in de tweede en derde poort en veranderd naar derde en vierde poort en geen probleem meer . Alle digicorders vinden elkaar nu elke keer zonder problemen.
Artefacten waren het resultaat van een loszittend distributie kabel.
Ik heb te snel gesproken .
Hetzelfde fenomeen manifesteert zich weer na enkele uren .
Op naar de volgende stap ?
Ok, controleer toch ook even of de netwerkkabel die van de modem naar de router gaat aangesloten is op de wan/internet aansluiting van jouw router en zeker niet op een van de genummerde lan poorten van jouw router.
Het maakt niet uit waar de netwerkkabel insteekt op de Telenet modem (1-4).
@Stievie schreef:De router die aangesloten is op de Telenet router dient enkel maar als extra aansluitpunt en er is momenteel niks op aangesloten . alles zit rechtstreeks op de Telenet router.
Ik begrijp niet waarom ik de powerline zou moeten uittrekken , Als ik de powerline uit trek heb ik geen verbinding meer met het netwerk , dus zal ik sowieso niks kunnen zien ,
Sorry voor het late antwoord , maar ik zat even in het buitenland.
De netwerk kabel naar de wap zit in de eerste poort , kabel naar de powerline zit in de tweede poort van de Telenet modem/router.
De eigen router is nu niet meer aangesloten.
Bizar is dat na wisselen van de aansluitingen , het eventjes Goes gaat en dan weer problemen opduiken.