De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Unifi Dream Machine Pro en telenet TV met aparte VLAN

Beantwoorden
Highlighted
Professional Veelweter
Topicvreter! It's your second party! WOW! Klasse!

@igvfer  schreef:

@Timbruhh  Je moet anders eens gaan kijken in "Mijn Telenet" bij aangesloten toestellen. Zie je daar een mac adres verschijnen die mogelijk van je router is? Gebruik dat mac adres, dat zal het goede zijn.

ik kan mis zijn maar dacht dat je 1 hexdecimaal karakter omlaag moet

bvb sticker : xxx.51(wan)

ip die je zie op telenet: xxx.52 (lan)

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Veelweter

LAN & WAN MAC dus ^^

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Superweter
Jij bent een pro! Meer goede raad dan tante Kaat Jij bent af! Opgeruimd staat netjes!

@Cru   @Timbruhh  Het gaat hier om het macadres van de eigen router. Als je een eigen router op de e-modem aansluit ga je die normaal gezien, zien verschijnen in je aangesloten toestellen en dan gebruik je dat mac adress om in te geven in het mac passtrough veld.

Maar het gaat hier ook om een fixed IP heb ik begrepen maar ik heb niet verstaan of de vraagsteller nog met een modem only zit.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Veelweter

@igvfer  schreef:

@Cru   @Timbruhh  Het gaat hier om het macadres van de eigen router. Als je een eigen router op de e-modem aansluit ga je die normaal gezien, zien verschijnen in je aangesloten toestellen en dan gebruik je dat mac adress om in te geven in het mac passtrough veld.

Maar het gaat hier ook om een fixed IP heb ik begrepen maar ik heb niet verstaan of de vraagsteller nog met een modem only zit.

idd begrijp de situatie

maar als je mac adres van router of firewall moet invoeren voor bvb mac bridging dan neem je gewoon het mac adres dat op de sticker staat van je router

= WAN MAC

deel het gewoon even, zie af en toe mensen die geen internet hebben omdat ze LAN mac invoeren (mac+1)

sticker is het eenvoudigste 🙂

0 Likes
Beantwoorden