Beantwoorden
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Utp kabel aan TV en digicorder

Hallo, mijn Digibox is aangesloten zoals het hoort met coax en goede HDMI naar Tv, de Digibox is ook aangesloten met  een netwerkkabel die van de telenet modem komt.

aan de Samsung Tv is echter ook een netwerkaansluiting, mits het gebruik van een switch tussen de netwerk aansluiting aan de Digibox zou ik ook de TV kunnen voorzien van een netwerk aansluiting, mijn vraag is nu wat voordeel biedt dat, geeft het meer mogelijkheden, heb ik zulke bijkomende netwerk aansluiting nodig om bvb mijn mail te lezen op tv, Utube filmpjes te zien, kortom wat zijn de bijkomende voordelen als ik de Tv ook aansluit via netwerk kabel? Of is deze aparte netwerk aansluiting helemaal niet nodig om opgesomde zaken uit te voeren?

thx,

catmen

0 Likes
9 reacties
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Utp kabel aan TV en digicorder

Ik gebruik een switch om zowel een netwerkkabel naar de Digibox als naar de TV te kunnen gebruiken. Dit is denk ik vooral nuttig als je smart-tv heb.

Je hebt dan inderdaad toegang tot het internet om o.a. te surfen en YouTube te gebruiken. Je TV kan ook bepaalde app's hebben die een netwerkaansluiting vereisen.

Mocht je een geschikte NAS hebben dan kun je zo je mediabestanden streamen naar je TV.

Als je een 4k TV heb, dan kun je zo ook deze resolutie benutten (Digibox/corder zijn beperkt tot HD).

Merk op dat de TV ook een draadloze netwerk toegang (wifi) kan hebben:

dan is die netwerkkabel minder nodig, al is een kabel altijd beter dan wifi.

 

 

0 Likes
CoFoDe
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
My smart Valentine On a roll... Jij bent af! Handje vol!

Utp kabel aan TV en digicorder

Dit heeft ook als voordeel als je op je smart-tv Netflix wil kijken. Dan gebeurd dit rechtstreeks via je tv zonder bjikomende streaming-hardware.  Om dit na te gaan kan je eens gaan kijken op: http://www.samsung.com/be/support/skp/faq/1033095

"If you ain't gonna be part of the greatest, you got to be the greatest yourself." ~ Trevor Tahiem Smith Junior
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Utp kabel aan TV en digicorder

Kan je even het type/model van die Samsung tv vermelden?

 

Ik heb hier een Philips smart tv, YouTube en NetFlix behoren tot de mogelijkheden, alsook "casten". Omdat de tv net als mijn smartphone draait onder Android kan ik alles wat op mijn smartphone te zien is "casten" (projecteren als je wil) naar de tv.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Utp kabel aan TV en digicorder

Ue43ku6000 is het type en ik heb een iPad 2,

nerflix wens ik niet te gebruiken, ik heb voldoende aanbod via telenet play en betalende films.

groeten,

catmen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Utp kabel aan TV en digicorder

In de handleiding staat onder Smart-functies een en ander dat je kan proberen, gaande van games, apps installeren tot een toetsenbord en muis aansluiten om zo te browsen via de tv.

 

Ik vermoed dat je ook een EPG (Electronic Program Guide) kan afhalen via het Internet, mogelijk geeft die méér info dan de EPG van de zender zelf (Telenet?).

 

Als het niet te veel moeite is, dan zou ik het gewoon proberen. Is het niets, dan kan je de verbinding nog altijd verbreken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Utp kabel aan TV en digicorder

Je kan het waarschijnlijk ook gebruiken om foto's van je laptop, externe harddisk en/of NAS te bekijken op je TV, samen met je familie


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tom15
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Utp kabel aan TV en digicorder

Beste, mag ik dan even herhalen. Ik zou graag een utp willen gebruiken voor zowel digicorder als smart tv van samsung.... Dan kom ik er met een switch.. Want als ik netflix kijk is het geluid soms achterop bij snelle scenes.. Denk dat dit te verhelpen is met een bekabelde smart tv ipv wifi.. 

Thx

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Utp kabel aan TV en digicorder

Sommige apps bieden de mogelijkheid om de delay tussen geluid en beeld bij te stellen (oa PLEX). Ik weet niet of dat bij Netflix ook zo is.

 

Of je een switch nodig hebt, hangt er vanaf waar je HGW staat. Als die dicht genoeg bij je TV staat, kan je rechtstreeks een UTP kabel van de HGW naar je TV leggen. Anders zal je een switch nodig hebben... 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RudyBervoets
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pionier Primeur! Pageturner!

Utp kabel aan TV en digicorder

Als je een switch koopt, neem dan minstens 1 met enkele gigabitpoorten.  Neem zeker geen  router, want die filtered veel frames van je netwerk verkeer.  
Goede betaalbare switches heb je van TP link of Netgear of ......
Ik zou zeker die netwerk vebinding op je tv in dienst nemen, heeft veel voordelen.
Streamen, casten.
Je kan bv bepaalde series via youtube , rechtstreeks op de tv starten.  Films die op je pc staan, kan je via de digicorder starten, maar via de tv rechtsstreeks van pc naar tv is veel stabieler.
Surf maar eens rond op google, en weeg de voordelen af tegen de nadelen.

 

0 Likes