Beantwoorden
peletonduwer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Van HD, Full HD naar 4K

Hoi

 

Voor de telenet gebruikers die van plan zijn om over te stappen naar een 4K tv of UHD tv informeer je goed, want het kan een serieuse teleurstelling worden. Ik kan er van mee spreken. Wegens een defecte Full HD tv heb ik een 4K led tv gekocht. Wel dit is een enorme teleurstelling. Het is een serieuze stap achteruit in beeldkwaliteit. Dit komt hoofdzakelijk door de slechte beeldkwaliteit van de verschillende zenders. De meeste zenders zenden nog uit op 720P en 1080i kwaliteit. Op een 4K led tv wordt dit ongelofelijk slecht weergegeven. De zo gezegde upscaling  die de tv doet om 4K te bekomen is heel pover. Wanneer je 1080p kwaliteit (blu-ray) of 4K kwaliteit afspeelt, dan is het fenomenaal. Maar de meeste providers streamen nog in SD, 720p en 1080i, en dit is niet geschikt voor die toestellen. Ik kan nu al zeggen dat 95% van de kanalen en programma's heel slecht zijn op deze 4K tv's. Toch als je van een Full HD naar 4K overstapt. Telenet belooft tegen 2020 beter kwaliteit, maar als de zenders dit niet doen, dan staan we even ver. We zijn 2015 en Full HD (1080p) is nog altijd de standaard niet. TV is een Samsung UE48JU7000.

 

Groetjes

29 reacties
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Van HD, Full HD naar 4K

Inderdaad, de meeste zenders zenden nog in SD uit.

Wat die 4K TV betreft: het is sowieso niet interessant om een 4K TV te kopen aangezien er praktisch geen bronnen zijn die in 4K weergeven buiten Netflix en dan nog, er zijn nog geen blu-ray spelers die in 4K weergeven en dus ook 4K blu-ray schijfjes, geen enkele TV provider zendt 4K zenders door omdat hun infrastructuur daarvoor niet aangepast is en er geen enkel TV station in 4K uitzendt.

Het is dus sterk aangeraden van te wachten om een 4K TV toestel te kopen en zich beter concenteren op aankoop van een Full HD TV toestel.

0 Likes
peletonduwer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Van HD, Full HD naar 4K

Met hier en een jaar of 2 zijn de Full HD tv verleden tijd, of het zal een basis model zijn. Dat 4K nog toekomstmuziek is, daar kan ik nog inkomen. Maar dat Full HD uitzendingen ook zo goed als onbestaande zijn, dat gaat er bij mij niet in. We betalen eigenlijk veel te veel. En de zenders die dat wel doen, worden afgevlakt om bandbreedte uit te sparen. Dit is mij verteld door een medewerker van telenet die ik aan de lijn had. Als je Full HD afspeelt op deze tv's dan is het beel ook prachtig en beter dan op een Full HD tv, maar zelfs dit is toekomstmuziek.

0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Van HD, Full HD naar 4K

De Full HD TV's zullen nog niet vlug verdwijnen, wat wel zal verdwijnen zijn de HD Ready TV's als dat al zo niet is.

0 Likes
HaveHave2222
Freshman Meerweter
Berichten: 55
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Van HD, Full HD naar 4K

De full hd tv's gaan m.i. ook niet snel verdwijnen. Een doorsnee burger verandert niet elk jaar van tv. Sommigen hebben zelfs de stap naar digitale tv nog niet gezet 🙂

 

Maar de doorbraak van 4K zal er vlugger zijn dan je denkt.

 

Op het moment dat Telenet mee is, zal 8K wel gangbaar zijn zekers......

0 Likes
KrisVB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Van HD, Full HD naar 4K

Ik heb sinds een 2-tal weken ook een 4K TV en ik moet toegeven dat de upscaling bij mij wel een prachtig beeld weergeeft. Zelfs de films en series van 13th Street en Syfy worden veel beter weergegeven.

TV = Sony KD55X8509C

 

Dus ik klaag zeker niet.

peletonduwer
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Van HD, Full HD naar 4K

Ik heb ook wel programma's die er goed uitzien. Maar ik haal niet de kwaliteit van op mijn vorige Full HD led tv. Bekijk ik een 1080p film, dan is het stukken beter dan mijn vorige tv. Hangt veel af van wat er uit de muur komt hee.

0 Likes
Jan_Peirsman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Van HD, Full HD naar 4K

Ik kan enkel maar bevestigen dat ik met mijn Sony tv dezelfde ervaring heb. Prima beeld.  (KD-75S9005)

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Van HD, Full HD naar 4K

op satelliet zijn er al enkele 4K tv zenders actief,

maar om nu speciaal daarvoor een schotel met 4K ontvanger te kopen voor enkele zenders waarvan er nog enkele demo beelden tonen is nog te vroeg.

eens de netwerf klaar is kan men verder bekijken of 4K komt of niet.

beter zou zijn dat telenet de analoge zenders verwijderd en volledig digitaal gaat in het voor deel van de zenders.

de HD zenders zouden dan hogere bitrate's kunnen krijgen en mooier beeld afgeven op je tv waar nu in word beknibeld nog om zoveel mogelijk op die 600mhz kabel te kunnen zetten naast telefoon,internet en radio en tv analoog.

mvd09111966
Professional Weetjesweter
Berichten: 163
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Van HD, Full HD naar 4K

Zoals master zegt nu zenden alle zenders ook nog geen 4k uit en of je nu een goede smart 3d of gewone tv koopt met een groot scherm van een groot Merk zal daar volgens mij maar weinig verschil zijn omdat er nu toch maar te weinig zenders zijn die 4k uitzenden.In de toekomst is dit natuurlijk een ander gevan wanneer 4k echt zal doorbreken.Maar nu vindt ik het nog te vroeg om daar echt specifiek een tv voor te kopen.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Van HD, Full HD naar 4K

Je zal met 4k niets meer zien.

Niet iedereen zit met zijn neus tegen het scherm.

Ik zit op 5 meter van het scherm,zal het verschil niet zien tussen HD en 4K.

0 Likes
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Van HD, Full HD naar 4K

Wie heeft nu 4K nodig - ikke niet ! Al weer alles nieuw kopen en voor wat - noch een beetje meer HD ? Het verschil tussen Full HD en 4K kan het oog bijna niet meer herkennen, of je hebt een big screen die tot onder het plafont rijkt... Hier gaat het enkel erom weer een nieuw TV formaat door te boxen, wie herinnert zich nog de fight tussen Blu ray en HD-TV DVD ? Zoals al gezegt ge krijgt zo'n super TV al te kopen en er bestaat nog geen definitief HD overal wereld, veel "HD" zenders gebruiken effectief 750 i.p.v 1080 (ook op satelliet), dus HD simulation, enkel op kabel krijg je echte 1080i voor HD zenders. Heb al gekeken bij Proximus TV zijn ze ook op 750 max voor enkele regio's, dus er is nog heel veel werk op de vloer :-]

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Van HD, Full HD naar 4K

@peletonduwer

 

Hoe ontvang je de digitale zenders via een digibox, digicorder of met een CI+ kaartje.

De meeste HD zenders van telenet zijn in 1080i.

Als je via een digibox of digicorder ontvangt, staat deze dan ingestelt om 1080i naar de TV te sturen?

 

Er zij ook een aantal zenders die niet gecodeerd zijn en die je dus rechtsreeks op uw TV kan ontvangen, zonder kaartje, zoals een HD en CANVAS HD.

Hoe is de beeldkwaliteit als je rechtsteeks ontvangt?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Van HD, Full HD naar 4K

Zoveel ik weet moet de digicoder zo geregelt worden dat deze ook echt 1080i aantoont, maar dit kan men makkelijk onder menu regelen; een moderne TV zal dat normaal automatisch regelen, hangt wel ook af van het model.

Zonder kaarje kijken gaat ook, voor een heeeel beperkt aantal zenders; dan zie je de zelfde kwaliteit dan met kaartje.

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Van HD, Full HD naar 4K

Hier is wat  telenet zegt.Resolutie.

Zou zeggen,geen 3d-geen blueray waarom dan zo een tv kopen

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beeld-optimaal-instellen-voor-digitale-tv/

0 Likes