Beantwoorden
MVa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Ik merkte al enkele malen dat mijn TV in de ochtend aan staat (zwart scherm, ambilight aan) en de digicorder in stand-by. Beide apparaten werden nochthans de avond ervoor netjes in stand-by gezet. Deze TV is via HDMI (en in CEC-mode) met de digibox verbonden. Mijn vermoeden is dat de digicorder gedurende de nacht aan gaat en terug uit gaat (reboot, opname starten,...). Iemand met gelijkaardig gedrag mbt TV-Digicorder? Suggesties om dit te verhelpen? Opm.: met mijn vorige TV had ik dit gedrag ook, maar minder. Grt, MVa
Tags (2)
0 Likes
23 reacties
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

kan ook zijn dat er mensen in de buurt dezelfde tv hebben en toevallig met hun afstandsbediening dan hun tv aanzetten en dat signaal van dat bakje zo ver geraakt.

zelf nog meegemaakt ooit.

0 Likes
MVa
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

De oplossingen zoals die van de zekering uit, stopcontact uit, timertje, de HDMI eriuit, ...  is dat er niet over tegenwoordig 🙂 ?

 

0 Likes
natte
Experienced Weetjesweter
Berichten: 62
Goed bezig! On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

ieder zijn goesting hee

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

zou dan eerder aanraden de cec optie uit te zetten,

wat zijn 2 remote controllers gebruiken,

in de tijd van de video enzo had je toch ook 2 bakjes om te gebruiken,

mensen zijn zo verwend dat ze lui worden om een 2de of 3de bakje te pakken.

andere oplossing hiervoor is dan een afstandsbediening dat al uw apparaten bediend.

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Ik zou alle extra apparaten die aan de tv gekoppeld zijn eens op een stekkerblok hangen en die stekkerblok uitschakelen wanneer je gaat slapen.

 

Staat je tv toch weer aan in de ochtend is de kans groot dat er iets anders (remote van de buren, elektrische garagedeur op afstand openen, etc etc etc) de oorzaak zou kunnen zijn en dan ga je philips dienen te contacteren. Klinkt een beetje vreemd, maar het valt voor dat het zoiets zou kunnen zijn.

 

CI+ module is niet in staat om je tv vanzelf in te schakelen. Ook niet voor updates als deze er al zouden zijn. Dus in beide gevallen heb ik het vermoeden dat het over smart tv's gaat die met internet zijn verbonden (wifi/kabel) en zou ik eens naar de  instellingen kijken van de tv zelf of daar het euvel niet zit.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...


@talen schreef:

Ik zou alle extra apparaten die aan de tv gekoppeld zijn eens op een stekkerblok hangen en die stekkerblok uitschakelen wanneer je gaat slapen.

 

Staat je tv toch weer aan in de ochtend is de kans groot dat er iets anders (remote van de buren, elektrische garagedeur op afstand openen, etc etc etc) de oorzaak zou kunnen zijn en dan ga je philips dienen te contacteren. Klinkt een beetje vreemd, maar het valt voor dat het zoiets zou kunnen zijn.

 

CI+ module is niet in staat om je tv vanzelf in te schakelen. Ook niet voor updates als deze er al zouden zijn. Dus in beide gevallen heb ik het vermoeden dat het over smart tv's gaat die met internet zijn verbonden (wifi/kabel) en zou ik eens naar de  instellingen kijken van de tv zelf of daar het euvel niet zit.


Als de TV van het stroomnet gehaald wordt dan kan die onmogelijk aanslaan, al zit je dan met 20 afstandbedieningen erop, het is tenslotte geen spook TV hé!

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

Een afstandbediening van een TV werkt met infrarood en infrarood werkt zoals licht. De afstandbediening moet de TV kunnen zien ik bedoel er mag niks tussen de afstandbediening en de TV staan. (Natuurlijk kan je wel het signaal laten weerkaatsen via een muur bijvoorbeeld) Dus het is onmogelijk dat het door buren ofzo aangaat. (Infrarood gaat niet door glas)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...


@Arthur2 schreef:
Een afstandbediening van een TV werkt met infrarood en infrarood werkt zoals licht. De afstandbediening moet de TV kunnen zien ik bedoel er mag niks tussen de afstandbediening en de TV staan. (Natuurlijk kan je wel het signaal laten weerkaatsen via een muur bijvoorbeeld) Dus het is onmogelijk dat het door buren ofzo aangaat. (Infrarood gaat niet door glas)

Bij de high-end Philips toestellen zijn de afstandsbedieningen al RF en is dus geen line-of-sight meer nodig.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wat doet de digicorder tijdens de nacht...

@WW wist ik niet ik zit hier met een simpele TV die nog niets eens 1080p is (1080i) 😛
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes