Beantwoorden
Rolle
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Wat is beter MoCa of powerline

Wat is beter MoCa of powerline?

0 Likes
22 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat is beter MoCa of powerline

De eerste moet je coax van de NIU naar de MoCa en dan terug van de MoCa coax naar de 2e Moca. Op de eerste MoCa een UTP verbinding maken naar je modem/router. Op je 2e MoCa kan je dan Internetsignaal afnemen van de UTP.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GlennR
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
O dierbaar België.. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Wat is beter MoCa of powerline

Ik kan niet oordelen over de nieuwe moca 32.

maar voor de MOCA16 werkt het wel als volgt.

 

Moka 16 aansluiten op vrije poort NIU.

2de uitgang MOCA niet gebruiken.

Daarna op de andere NIU uitgangen kan je 3 MOCA's hangen en werken allemaal.

Principe een beetje van een Powerline. 

Wel zoals ik eerder aangaf.

Als je een switch of accespoint achter een MOCA16 hangt gegarandeerd problemen...

Ik kan wel niet oordelen over de MOCA32 maar zou me hier toch even over informeren.

 

Groeten, 

Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Wat is beter MoCa of powerline

"Als je een switch of accespoint achter een MOCA16 hangt gegarandeerd problemen..."

@GlennR Waarom denk je dat?

Ik dacht deze te kopen: https://www.newegg.com/global/be/Product/Product.aspx?Item=9SIA0ZX3BV7044&ignorebbr=1

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is beter MoCa of powerline

Op de website van Hirschman vond ik het volgende:

 

Kan de MA 32-unit gebruikt worden in combinatie met verschillende soorten modems en routers?

Antwoord:

De MA 32-unit maakt gebruik van standaard internetverkeer en werkt onafhankelijk van de aangesloten modems, routers en/of andere devices. De MA 32-unit kan daarmee gebruikt worden in combinatie met alle soorten modems en/of routers.

Alleen bij een punt-multipunt verbinding dient wel vóór de ingekoppelde MOKA-unit een router geplaatst te worden. Dit is nodig om elk apparaat (zoals een PC, laptop, printer, switch, access point, etc) aan te sluiten op de uitgekoppelde MA 32-unit om een eigen IP adres te kunnen toekennen. De MOKA-units dragen alleen zorg voor het transporteren van het datasignaal.

 

Is er een maximum aantal netwerkproducten die door middel van een switch achter de MA 32-unit geplaatst kunnen worden?

Antwoord:

Dit is afhankelijk van de adrestabel, maar in de praktijk is het mogelijk om meerdere netwerkproducten achter de MA 32-unit te plaatsen. Wel kan bij het gebruik van veel data, al dan niet over verschillende devices, de snelheid van de verbinding teruglopen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GlennR
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
O dierbaar België.. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Wat is beter MoCa of powerline

Sieben,

 

Zoals ik al zei kan ik niet oordelen voor alle ethernet over coax adapters.

Ik weet wel uit ervaring MOKA16 en dan een accespoint is regelmatig geen internet. 

Hang er een router achter geen probleem.

Ik vermoed dat het probleem zit dat de Hirschmann adapter (het 16 model) een probleem heeft met switching. Een vertegenwoordiger van Hirschmann zei me dat dit probleem bij het 32 model opgelost zou zijn. Maar in alle eerlijkheid die jongens vertellen alles om hun spullen te verkopen.... 

Testen is weten. 

Als je toch van plan bent er 150$ aan uit te geven zou ik eerder opteren voor de hirschmann adapter uit bol.com zie link . Indien NOK 30 dagen terugsturen.... 

 

Groeten, 

Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Wat is beter MoCa of powerline

@GlennR Heb ook zitten denken over de Hirschmann adapters, maar die ene die ik heb gelinkt kan  hogere snelheden halen. Ik dacht daarom die te kopen omdat telenet ons vanaf 2019 1 gigabit snelheden belooft, en die adapters komen daar toch al in de buurt van. Het prijsverschil vind ik opzich nog redelijk meevallen en ze zijn normaal gezien wel beter.

0 Likes
GlennR
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
O dierbaar België.. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Wat is beter MoCa of powerline

Hey Sieben,

 

Hier maak je inderdaad een zeer sterk punt. 

Het enige wat ik me afvraag (kan ook overdenken zijn) :

De Hirschmann adapters zijn een Europees product in regel met de frequenties welke wij gebruiken voor TV.  

De actiontec daarentegen blijkt voornamelijk op de Amerikaanse markt gericht te zijn.

 

Ik durf hier niet garanderen dat deze niet voor storing gaat zorgen door de frequenties welke voor Telenet gebruikt worden. 0fwel storing op een bepaalde zender mux of storing op de Moka zelf.

 

Maar als je hem koopt hoor ik graag je ervaringen ! 

 

 

 
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Wat is beter MoCa of powerline

@GlennR

Daar haal je idd ook wel een goed punt aan. Ik ken eigenlijk wel niets van coax, dus heb zelf geen idee, maar begrijp zeker wat je aanhaalt.

Wat ik wel las op dit forum  forum post was dat bij sommige mensen de verbinding soms wegviel als er een AP achter stond, maar als ze hier eerst nog een switch voor zetten het wel goed werkt.

0 Likes