Beantwoorden
Digibeet1947
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Wat met digibeet bij stopzetten Digibox?

Hoi
Ik kom hier even te rade voor mijn 80-jarige vader. Hij kijkt momenteel TV met een digibox (oude variant). Hij is compleet Digibeet. Heeft geen smart TV, geen smartphone, geen internet, geen PC of laptop.
Als telenet stopt met het aanbieden van TV via coax ... wat wordt er dan aangeraden?
Ik ga mijn vader NOOIT meekrijgen op streamen, of bediening TV via laptop of smartphone. Hij kan amper bellen en (korte) SMS versturen.

Iemand raadde me de overstap naar BASE aan, maar ik begrijp op het WWW dat BASE dezelfde problematiek zal krijgen, gezien ze dochterondernemening TELENET zijn....
Hoe kan mijn vader na het stopzetten van Telenet COAX nog op  een makkelijke manier TV kijken ?
PS: hij kijkt vaak NatGeo, BBC First ... dus als die zenders er in zouden blijven zou het max zijn.

PS: Ik heb enkel internet van Telenet (en dat hou ik doelbewust zo), dus vandaar dat ik hier een login heb...

Beniewd naar jullie voorstellen, dank ik u alvast voor het meedenken

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Wat met digibeet bij stopzetten TV met box met coax

16 reacties
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@luc55  schreef:

Meer nieuws over de Digibox en Digicorder 

De oude digiboxen zullen binnenkort niet langer functioneren. “Het oude tv-platform blijft wel zeker nog tot eind van dit jaar operationeel, zodat klanten die alleen maar basis-tv willen kijken met een oude digicorder dat nog tot zolang kunnen doen

Bron?

Zolang het DVB-C signaal net weggenomen wordt zullen de oude Digiboxen en Digicorders blijven werken, toch?

Tenzij Telenet deze allemaal de-activeert (encryptie)?

Dan kunnen ze alleen nog nog gebruikt worden op het onversleuteld Compact Signaal 🤔

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

In de krant 

Tv kijken zal blijven werken 

Zaken waar je een internet kabel nodig voor hebt niet 

Dat zal niet gebeuren Compact Signaal voor het toestel 

Daar  kan je tv voor gebruiken