|
26.409
netweters
|
164.375
antwoorden
|
|
22.062
vragen
|
Hoi
Ik kom hier even te rade voor mijn 80-jarige vader. Hij kijkt momenteel TV met een digibox (oude variant). Hij is compleet Digibeet. Heeft geen smart TV, geen smartphone, geen internet, geen PC of laptop.
Als telenet stopt met het aanbieden van TV via coax ... wat wordt er dan aangeraden?
Ik ga mijn vader NOOIT meekrijgen op streamen, of bediening TV via laptop of smartphone. Hij kan amper bellen en (korte) SMS versturen.
Iemand raadde me de overstap naar BASE aan, maar ik begrijp op het WWW dat BASE dezelfde problematiek zal krijgen, gezien ze dochterondernemening TELENET zijn....
Hoe kan mijn vader na het stopzetten van Telenet COAX nog op een makkelijke manier TV kijken ?
PS: hij kijkt vaak NatGeo, BBC First ... dus als die zenders er in zouden blijven zou het max zijn.
PS: Ik heb enkel internet van Telenet (en dat hou ik doelbewust zo), dus vandaar dat ik hier een login heb...
Beniewd naar jullie voorstellen, dank ik u alvast voor het meedenken
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Wat met digibeet bij stopzetten TV met box met coax
@luc55 schreef:Meer nieuws over de Digibox en Digicorder
De oude digiboxen zullen binnenkort niet langer functioneren. “Het oude tv-platform blijft wel zeker nog tot eind van dit jaar operationeel, zodat klanten die alleen maar basis-tv willen kijken met een oude digicorder dat nog tot zolang kunnen doen
Bron?
Zolang het DVB-C signaal net weggenomen wordt zullen de oude Digiboxen en Digicorders blijven werken, toch?
Tenzij Telenet deze allemaal de-activeert (encryptie)?
Dan kunnen ze alleen nog nog gebruikt worden op het onversleuteld Compact Signaal 🤔
In de krant
Tv kijken zal blijven werken
Zaken waar je een internet kabel nodig voor hebt niet
Dat zal niet gebeuren Compact Signaal voor het toestel
Daar kan je tv voor gebruiken
@luc55 schreef:Dat zal niet gebeuren Compact Signaal voor het toestel
Je kan perfect jouw oude digicorder/digibox laten zoeken naar het Compact Signaal.
Een oplossing voor mensen met een TV zonder DVB-C tuner, of voor mensen die hun )oude) decoder willen gebruiken als DVB-C radio.
Telenet wil af van de klanten zonder internet. Deze melkkoeien produceren te weinig melk. Op termijn is er geen tv toekomst voor de massa digibeten. Verwaarloosbare massa.
Hoe het er nu vermoedelijk naar uitziet verdwijnt het basisaanbod tv van de coax. Vermoedelijk: Telenet vertikt het een duidelijke planning te geven van de afbouw van dvb-c.
Heeft de tv van je vader een dvb-c tuner, dan je daar het compact signaal instellen en die zenders kunnen rechtstreeks bekeken worden op de tv zonder Digibox. Het aanbod is wel beperkt en je vader zal wel zenders moeten missen. Dat compact signaal is trouwens maar een tijdelijke oplossing, vermoedelijk verdwijnt dat ook in 2030.
Je kan u ook de vraag stellen en je vader kan zichzelf de vraag stellen of hij echt niet meekan. Stel dat je vader in relatief goede gezondheid honderd jaar wordt, dan is het wel triestig om 20 jaar zonder tv te blijven. De overstap van een Digibox naar een tv-box is volgens mij niet zo groot. Uiteraard blijft het probleem van het internet. Maar ik denk dat als je contact opneemt met Telenet dat daar wel een mouw aan te passen valt.