Beantwoorden
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

Weergave tijd op "stand-alone" digicorder.

Een niet dringend en ingrijpend probleem.

Ik heb een TV-box geinstalleerd en hou de "oude" digicorder om de opgenomen programmas te bekijken.

Die is alleen via HDMI aangesloten. Geen coax en geen ethernet.

De eerste dagen liep de tijdweergave in het display ok maar daarna is de tijd op een of andere manier gereset en loopt we synchroon maar uren achter.

Hoe wordt de tijd op een digicorder gesynchroniseerd? Met een timeserver?  

 

Bijvraagje:  Ook al is de digicorder niet meer actief ik kan geen opnames wissen zonder een internet verbinding. Ik versteek dan even die van de box om te wissen.

Karel Claessens
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Weergave tijd op "stand-alone" digicorder.

@karelclaessens 

helemaal exact weet ik het ook niet maar ik vermoed dat het te maken heeft met de interactiviteit. Je hebt enkel nog de digicorder om je opnames te bekijken en je hebt ondertussen de tv box al in gebruik. Je digicorder zal dus gedeactiveerd worden waardoor je dus ook geen interactiviteit meer hebt waardoor je geen connectie meer hebt met internet. 

 

Vermoedelijk loopt dus daar de digicorder op de juiste tijd maar heel zeker ben ik ook niet maar ik denk wel dat het daar ergens mee te maken heeft.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Weergave tijd op "stand-alone" digicorder.

De digicorder krijgt zijn tijd via de coax.

Als men de digicorder aansluit zonder internet blijft het uur juist.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Weergave tijd op "stand-alone" digicorder.

Het is wel geen digicorder maar wel een digibox dat ik gebruik die al meer dan een jaar niet meer met het internet verbonden is maar wel aangesloten is via een coax, die ik gebruik om als TV Tuner te  gebruiken op mijn TV in de slaapkamer.  

De tijd wordt nog altijd gesynchroniseerd zelfs bij winter-zomertijd omschakeling. Dus volgens mij gebeurt de synchronisatie via de coax. 

karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

Weergave tijd op "stand-alone" digicorder.

Bedankt voor jullie feedback...

Karel Claessens
0 Likes