Beantwoorden
spillemw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Welk type coaxkabel gebruiken voor verbinding met modem

Ik ga mijn modem verplaatsen waardoor ik de coax van mijn modem naar de NUI moet verlengen. Op allekabels zie ik BNC kabel van 50 of 75 Ohm.  Welke neem ik best? 

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Type coax kabel internet verbinding

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Welk type coaxkabel gebruiken voor verbinding met modem

75 Ohm

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welk type coaxkabel gebruiken voor verbinding met modem

@spillemw Waarom zou je je modem verplaatsen? kan je niet eerder een langere netwerkkabel voorzien en op die plaats een access point zetten ? Het is maar een idee natuurlijk 😀


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
spillemw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Welk type coaxkabel gebruiken voor verbinding met modem

@kristofDW Zo is het nu : mijn modem staat boven en is met cat6 verbonden met mijn router in de kelder.  Maar ik wil de modem ook beneden hebben omdat mijn patch panels, routers en switchen en servers in een 19 inch rack in de kelder zitten beveiligd met een APC UPS waar ik de modem ook op wil hebben.  En zo kan ik een heel kort UTP kabeltje tussen routers en modem plaatsen.  Kort is beter, toch voor cat6 (binnenkort mogelijk cat7) volgens mij.

(en ja het is overdreven ...)

0 Likes