Beantwoorden
Bert4879
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Welke type kabel voor dropkabel 130 meter?

Het betreft een nieuwe Telenet aansluiting voor een achtergelegen woning. Ik moet hiervoor zelf de aftakkabel trekken van het straat tot het punt waar de kabel de woning binnen komt. De ondergrondse wachtbuis is reeds voorzien. De afstand tussen het 'kastje' op straat en het punt waar de modem komt is 130m. Volgens de Telenet brochure volstaat een PE14 kabel hiervoor niet (max 80m). Welke aansluitkabel moet ik voorzien voor een voldoende sterk signaal?

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Telenet aansluiting 130m op van aansluitpunt opstraat

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welke type kabel voor dropkabel 130 meter?

@Bert4879 

Als je een aansluiting meer dan die 80 meter hebt dien je Telenet zelf te contacteren hiervoor. 

Daar zal dan een speciale kabel getrokken moeten worden tot aan je huis of een extra aansluitpunt moeten worden voorzien.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Welke type kabel voor dropkabel 130 meter?


@Bert4879  schreef:

Welke aansluitkabel moet ik voorzien voor een voldoende sterk signaal?


Je moet in dat geval zelf geen aansluitkabel voorzien. Aansluitingen langer dan 80 meter zijn speciale gevallen, zulke aansluitingen gebeuren tegen een meerprijs, je neemt hiervoor steeds contact op met de dienst Netaanleg van Telenet om te bepalen wat nodig is.

Uit de werfbrochure:

Lange aansluitingen
Aansluitingen langer dan 80 meter zijn geen standaardaansluitingen en moeten op een andere manier aangelegd worden. Deze aansluitingen hebben een grote invloed op het distributienet, daarom is een nauwkeurige berekening nodig om ze goed uit te voeren.
Indien de lengte van de aansluiting 80 meter overschrijdt, gelieve steeds contact op te nemen met uw netwerkpartner. Een medewerker zal samen met u de situatie onderzoeken en de beste oplossing voorstellen.

0 Likes