Beantwoorden
Guillaume
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Zenderlijst met kanalen voor analoge tv

Voor mijn buurman, die (nog even) enkel analoog tv kijkt met een verouderd tv-toestel en zonder digibox/digicorder, zoek ik een lijst met alle Telenet tv-zenders MET DE KANAALNUMMERS die hij kan ontvangen in de regio Herk-de-Stad. Waar kan ik dit terugvinden a.u.b.?

 

Hierbij alvast de link voor het zenderoverzicht ZONDER KANAALNUMMERS: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderoverzicht-kabelabonnement-van-telenet/

 

Alvast bedankt voor de hulp en groetjes

0 Likes
18 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zenderlijst met kanalen voor analoge tv

@Guillaume Ik dank dat er een spraakverwarring is. 

Analoge tv zenders, zenden uit op een bepaalde frequentie. Een analoge tv instellen doe je door te scannen op frequenties. Dit kan je op twee manieren doen:

  • een volledige scan (dat duurt wel een tijdje)
  • een scan op een bepaalde frequentie

Het kanaalnummer is het nummer dat jij toekent aan een bepaalde frequentie en die bepaalde frequentie is een bepaalde zender. Welke zender je graag onder toets 1 van je afstandbening hebt is jouw keuze. Stel dat je graag één van VRT graag onder de knop 1 hebt, dan is in jouw geval kanaal 1 gelijk aan één van VRT. Bij uw buur kan het best zijn dat daar VTM of Canvas ow wat dan ook onder kanaal 1 staat.

 

De enige soort lijsten die er bestonden (maar recentelijk niet meer beschikbaar zijn op de site van Telenet) zijn lijsten waar het verband gelegd wordt tussen de frequentie en de naam van de zender.

Ik hoop dat deze uitleg voldoende duidelijk is.   

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Zenderlijst met kanalen voor analoge tv

uw uitleg gaat over preselecties.

Kanaalnummers bestaan ook :

lage VHF band --> kanaal 1 tot 5

hoge VHF band --> kanaal 6 tot 12 of 13

UHF band --> kanaal 21 tot 63

Band voor kabel TV --> S20 tot S?? weet ik niet meer.

Als je echt die kanaalnummers wil weten zal je een buur moeten zoeken die nog analoog kijkt en een TV heeft die de kanaalnummers aangeeft.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zenderlijst met kanalen voor analoge tv

Dank u @Janneke_Dust Deze keer was ik er een stuk naast. 

Nu herinner ik het mij iets beter. Op oude tv's kon je kiezen welke band. Op de lijsten die vroeger op de website van Telenet stonden, stonden ook deze kanalen. 

Op deze pagina van Wikipedia kan je de vertaling maken van frequentie naar zendkanaal. Voor België kijk onder de kop VHF naar West-Europa (systeem B 625 lijnen) en onder de kop UHF eveneens West-Europa (systemen G en H 625 lijnen).

Peter464
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Zenderlijst met kanalen voor analoge tv

Van De meest gekeken zenders heb ik de instel frequenties dus die met 6 getallen in te geven manueel.

ÉÉN  203.250

CANVAS 217.250

VTM 189.250

Q2 238.250

VT4 273.250

VIJF TV 168.250

JIM TV 161.250

TV OOST 175.250

BBC ONE399.250

BBC TWO 231.250

VITAYA 133.250

NED 1 140.250

NED 2 147.250

NED 3 182.250

LA UNE 196.250

LA DEUX 245.250

RTL/TVI252.250

TMF VLAANDEREN 266.250*

MTV/NICKELODEON 259.250

NATIONL GEOGRAPHIC.442.250

DISCOVERY VL463.250

 

 

 

0 Likes