Beantwoorden
R3G
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

blokvorming opnames op 2 digicorders

Hey mede digi-kijkers,

 

Sinds meerdere weken hebben we problemen met het bekijken van opgenomen programma's of gepauzeerde  livebeelden. Dit is blokvorming en verspringen van het beeld. Live kijken geen probleem. Na wat opzoekwerk kom ik telkens dat het probleem bij de digicorder ligt. Maar wij hebben 2 digocorders die beiden dit probleem hebben. Lijkt me dat het probleem ergens anders zit. Iemand eenzelfde probleem gehad of een suggestie?

0 Likes
14 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

blokvorming opnames op 2 digicorders

kijk ge op de TV, die via HDMI, aangesloten is op de digicorder met de opname?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

blokvorming opnames op 2 digicorders

Heb je 2 digicorders of heb je 1 digicorder en 1 digibox? De ene is kleiner dan de andere. En kijk je via de ene naar de opnames op de andere?

Meerdere oorzaken mogelijk. Ofwel zijn de opnames opgenomen met blokvorming dan wijst dit erop dat 1 van de tuners niet correct werkt of te slecht signaal heeft, ofwel is de weergave niet correct en dan wijst het erop dat uw harde schijf begint te mankeren.

Ik denk dat je ze huurt dan kan je ze gewoon gaan omruilen maar je bent wel je opnames kwijt.

Heb je daarna nog hetelfde probleem dan moet je inkomend signaal nagekeken worden door een technieker ter plaatse.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
R3G
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

blokvorming opnames op 2 digicorders

We hebben 2 gehuurde digicordes die zonder splitter zijn aangesloten op de installatie van Telenet. We kunnen met 2 tv's kijken wat er op beide digicorders is opgenomen. Alle 2 de digicorders hebben dit probleem, en is ook tegelijkertijd begonnen zo een maand geleden. Werkt zo al 5 jaar en voorheen nooit problemen gehad. Lijkt me sterk dat de harde schijf van beide digicorders tegelijk beginnen te mankeren. Zijn ook verschillend van type, ene wat ouder dan de andere.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

blokvorming opnames op 2 digicorders

Zijn de 2 digicorders met een UTP kabel direct aangesloten op de Modem van Telenet?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
R3G
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

blokvorming opnames op 2 digicorders

Enkele jaren geleden heeft een technieker van telenet eens gemeten naar de signaalsterkte of kwaliteit. Dit was toen op het randje, net aanvaardbaar.

Misschien is het nog slechter geworden. Als ik via instellingen kijk is nu de signaalkwaliteit 100% en de -sterkte -2.8 dBmV. Wat opzoekwerk zegt me dat dit in orde zou moeten zijn. Ik heb beide digicorders eens naar fabrieksinstellingen gezet met behoud van programma's. Zal dan nog eens naar een opgenomen programma kijken.Wordt vervolgd 😉

0 Likes
R3G
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

blokvorming opnames op 2 digicorders

Beide digicorders inderdaad aangesloten met UTP naar modem Telenet.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

blokvorming opnames op 2 digicorders

Er is dus geen powerlink gebruikt.

Zet dan de Telenet modem een 10 sec zonder voeding en dan terug voeding geven.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
R3G
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

blokvorming opnames op 2 digicorders

Terugzetten naar fabrieksinstellingen met behoud programma's, en de Telenet modem 10 seconden uit en terug aan hebben geen oplossing gebracht.

Heb eens via yellow tv naar een opgenomen programma met haperingen gekeken, dit geeft wel perfect beeld. Mocht ik nu 1 digicorder hebben zou ik direct daar het probleem zien, maar 2 digicorders samen hetzelfde probleem??

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

blokvorming opnames op 2 digicorders

@R3GEen opname kijken via Yelo gaat op een heel andere manier dan via de digicorders dus dat moet je los zien van mekaar.

 

Wat wél belangrijk is om weten en waar @igvfer ook al op aanstuurde: hoe bekijk je de opnames? Ik verduidelijk mezelf:

 

Hebben àlle opnames storingen of enkel opnames die op 1 digicorder staan?

 

Stel als de harde schijf van 1 digicorder niet goed werkt, dan zullen de opnames op die digicorder storingen hebben. Maar als je dan diezelfde opname op de andere digicorder gaat kijken (opnames delen) zullen die storingen daar ook te zien zijn.

Kan je dat eens controleren? Kijk op digicorder 1 eens enkel opnames die op die harde schijf van digicorder  1 staan en op digicorder 2 ook enkel de opnames die op de harde schijf van  digicorder 2 staan. Op welke digicorder zie je storingen? Want net als jij kan ik me ook moeilijk voorstellen dat op hetzelfde moment beide harde schijven niet meer goed werken. Nu dat kàn natuurlijk wel maar die kans lijkt me erg klein. (Je hebt dit misschien zelf al getest maar nog niet zo vermeld)

 

 

 

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
R3G
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

blokvorming opnames op 2 digicorders

Beide digicorders hebben het probleem, ik ga nu eens 1 bepaald programma op beide digicorders opnemen en bekijken om uitsluitsel te krijgen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

blokvorming opnames op 2 digicorders

 

 


@R3G schreef:

Beide digicorders hebben het probleem, ik ga nu eens 1 bepaald programma op beide digicorders opnemen en bekijken om uitsluitsel te krijgen.


Als je toch gaat testen:

Neem eens op beide decoders 2 dezelfde programma's op die op dezelfde tijd spelen.
Je kan per digicorder 2 programma's tegelijk opnemen en dan nog 1 programma kijken.

Terwijl die 2 opnames op beide decoders gelijktijdig bezig zijn, kijk ook eens live op beide digicorders naar hetzelfde programma.

Doe dit met 3 zenders die niet in dezelfde frequentiegroep zitten: deze 3 zenders zitten sowieso in een andere mux: één, vtm en Vier (dus neem bijvoorbeeld op één en vtm op en kijk live naar Vier)


Nu heb je een mooie vergelijkende test  🙂
Zijn er nu bij beide decoders bij opnames en/of live-tv storingen? En zijn die bij beide decoders  op hetzelfde programma?

 

Je kan misschien om misverstanden te vermijden op beide decoders Opnames Delen uitschakelen.

 

 Edit:

Als je nog een oude digicorder AD2000 hebt kan je geen derde zender live kijken als er 2 opnames bezig zijn. Dit kan wel bij een AD2100 en AD2200

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
R3G
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

blokvorming opnames op 2 digicorders

Ik heb jullie test gedaan, blijkt toch maar 1 digicorder te zijn die het probleem nog heeft. Dit is het oudste model AD2100. Misschien dat het resetten bij het nieuwere toestel zijn werk gedaan heeft.

Vermits ik het toestel huur denk ik best om te ruilen naar een nieuwer toestel.

Dan ben ik wel de opnames kwijt vermoed ik, of is er een manier om de opnames naar de andere digi te krijgen?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

blokvorming opnames op 2 digicorders

Dan gaat er met de harde schijf van dat toestel iets mis zijn he. Resetten gaat hier helaas niet helpen.

Bij een omruiling ben je wel alle opnames kwijt. Overzetten naar de andere digicorder is niet mogelijk jammer genoeg.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
R3G
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

blokvorming opnames op 2 digicorders

Dan zal er niets anders opzitten dan omruilen. Allen bedankt voor de hulp!