Beantwoorden
floris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
All I want for X-mas is YOU Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party!

digicorder achter switch

Ik weet dat er wat gelijkaardige onderwerpen zijn, maar gaat altijd over routers, niet over switchen.

Wij hebben een telenet modem in de kelder
die verbonden is  met een D-LINK switch (dgs-1008D) op gelijkvloers waar digicorder en ethernet verbinding pc aan verbonden zijn.
De digicorder kan niet bereikt worden met yello play etc...

Ik had de klantendienst van telenet hierover gecontacteerd en kreeg nadien een telefoontje dat de digicorder rechtstreeks aan de modem moet hangen (dus zonder switch) of anders via powerline moet werken. Dat laatste wil ik niet vanwege professionele geluidsstudio, en die rommel genereert brom in luidsprekers.

Maar een vriend zei me nu dat die switch geen probleem zou mogen zijn?

Eventueel wil ik wel een andere switch kopen, ik ben namelijk ook op zoek naar een AP voor de wifi, die een veel te swak signaal geeft vanuit de kelder.

Alvast bedankt.

 

 

0 Likes
17 reacties
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

digicorder achter switch

Opmerking van kennis is terecht, alleszins als het een modem-only is,

de switch verdeelt dan binnenkomende ip's voor digicorder en internet apart.

Heb je dan nog internet : zo ja, dan lijkt er eerder iets met de digicorder te zijn of zijn verbinding

Van de nieuwe telenet modems ken ik niets, met opstelling modem-switch-router, heb je alles zelf te  behandelen,

0 Likes
floris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
All I want for X-mas is YOU Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party!

digicorder achter switch

Ja, geen probleem met het internet.

Het is een nieuwere modem van telenet. Die zelf een soort van ingebouwde switch heeft en ook wifi, al is dat signaal te zwak om tot bij ons te geraken uit de kelder.

Vandaar dat ik dacht een een switch/accespoint combo? Maar als ik met mijn oude switch al niet op yello etc... geraak, zal dat met een nieuwe wel niet anders zijn vermoed ik?

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

digicorder achter switch

De digicorder heeft een rechtstreeks een fixed IP adres nodig. De HGW (type met wifi en router erin) van telenet is echter zelf een router en daarom krijg je via je switch waarschijnlijk een lokaal IP adres (192.168.x.x) op de digicorder.

Voor jouw opstelling heb je een losse telenet modem nodig. Dan kan je zelf je eigen switch en een wifi-router daarachter gebruiken. De digicorder sluit je rechtstreeks aan op de switch (zodat die wel een vast IP adres krijgt van de Telenet modem) en jouw eigen router sluit je ook aan op je switch, en daarop manage je je eigen netwerk.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

digicorder achter switch

Alles zou moeten werken met uw configuratie. Heb ge al geprobeert met uw digicorder ingeschakeld. Als de slimme standby van de digicorder ingeschakelt is dan is geen online communicatie mogelijk denk ik.

Op mijn telenet kan je zien of uw digicorder berijkbaar is.Screen Shot 12-22-16 at 05.40 PM.JPG

 

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
floris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
All I want for X-mas is YOU Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party!

digicorder achter switch

En waar haal ik zo'n losse telenet modem?

De mijne hebben ze enkele jaren geleden geïnstalleerd omdat ze me nogal opdringerig aangeraden hadden een pakket te nemen met inbegrepen telefonie (was goedkoper in totaal). Terwijl ik al 10 jaar geen vaste telefoon meer gebruikt heb. 

De installateur heeft me ook nooit gezegd dat de digicorder niet zou werken. Terwijl hij wel wist dat ik er 1 had, en dat die achter een switch hing.

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

digicorder achter switch

@BertXL, dat is toch vreemd. Ik heb nochtans dezelfde opstelling met een witte HGW modem en een switch naar een digicorder en toch heb ik interactiviteit. Ik krijg van die switch een fixed IP adres.

 

Ik weet geen oplossing voor het probleem maar ik dacht dat deze informatie nuttig zou kunnen zijn.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

digicorder achter switch

Vroeger moest een digicorder niet alleen een fixed IP adres hebben, het moest er eentje zijn in het Telenet domein en niet in het locaal domein (192.168.0.x). Maar ik zie nu dat er een toestel Digicorder-58217E in mijn eigen locaal domein zit (192.168.0.247).

Ik weet niet wanneer dit veranderd is, want toen die van mij geinstalleerd is door de technieker 2 jaar geleden, beweerde die dat dit niet kon. Dus vergeet wat ik daarnet zei.  Het kan dus in theorie wel van een HGW naar een switch naar een digicorder. Normaal broadcast een unmanaged switch alle IP packets verder. 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
floris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
All I want for X-mas is YOU Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party!

digicorder achter switch

nevermind. Ik ben er in geslaagd om het te laten werken.

Blijkbaar is er een stekker kapot.

Ik had vroeger al eens geprobeerd met met andere kabel en andere poort aan switch om zeker te zijn, maar blijkbaar was het de stekker in de muur.

Dan blijft de vraag wel waarom de telenet helpdesk mij zei dat het niet kon werken (ik had hetzelfde bericht gebruikt als in deze post). En dat ze me opbelden om te zeggen dat ik een nieuwe kabel moest leggen vanuit de kelder of een powerline systeem installeren.

Alvastbedankt voor alle replies.

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

digicorder achter switch

Dan blijft uw probleem van een AP.

Je kan die switch vervangen door een switch met AP of een router met een AP die ge instelt als switch.

Je kiest best voor een dual band AP (4.2 GHz en 5 GHz band) omdat de 5 GHz band veel sneller werkt.

Je kan dit AP met dezelfde of een andere SSID laten werken als het telenet AP.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

digicorder achter switch

Normaal gezien mag een switch geen enkel probleem vormen voor de interactiviteit. Bij een modem only is de opstelling sowieso

modem --> switch --> digicorder

                                               --> eigen router --->PC's, printers, AP enz.

Bij een home gateway moet je sowieso een switch hangen als je niet voldoende hebt met de 4 poortjes op de home Gateway. De helpdesk mag en moet geen onzin verkopen want wat gaan ze doen met die klanten die 4 boxen willen aansluiten en daarboven nog bedraad internet willen. Ikzelf heb een 24 poort switch hangen achter een Home Gateway.

Als je een UTP kabel lopen hebt kan je ook zonder problemen een Acces Point aansluiten. Hoe hangt af hoe jou configuratie is.

Ikzelf ben voorstander van de Telenet AP zeker in combinatie met de Home gateway omdat die dan automatisch hetzelfde SSID en paswoord neemt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

digicorder achter switch


@Janneke_Dust schreef:

 

Je kiest best voor een dual band AP (4.2 GHz en 5 GHz band) omdat de 5 GHz band veel sneller werkt.


Zonder te willen muggenziften: 2.4 GHz, niet 4.2 GHz (een typo is snel gemaakt ;-).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lenaers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

digicorder achter switch

Nu bij mij werkt het niet achter de switch, we hebben een 16 poort switch hangen van netgear pro en ik krijg steeds de fout melding te zien op sporting kanalen dat er geen verbinding is met de modem, heel mijn kabels veranderd voor die toch maar rechtstreeks aan de modem te hangen, maar dit zou toch niet mogen natuurlijk, of die nu achter een switch hangt of rechtstreeks aan de modem dat zou geen verschil mogen maken

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

digicorder achter switch

Welke n'est gear switch heb je? Managed of unmanaged? 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lenaers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

digicorder achter switch

unmanaged 

 

en tis geen nest ;), ik ben al altijd tevreden geweest van netgear, ik denk dat telenet meer nest is eigenlijk, want het is enkel die digibox die moeilijk doet, de rest gaat allemaal bij die switch 🙂

0 Likes