24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
Goedemorgen. Technische vraag: heeft iemand ervaring met het doorsturen van een draadloos HDMI signaal van digicorder naar televisietoestel? Alvast bedankt, groet, Mark
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter
Hoi
Het bestaat maar ik weet niet hoe goed het werkt en mogelijk heb je problemen met de kopieerbeveiliging van de digicorder.
Waarom wil je het draadloos doen?
Principes, alvast bedankt voor je snelle reactie.
De reden: televisietoestel verhuist naar andere kant living, waar geen uitgang is voor de 'old skool' televisiekabel. Dus dacht ik de digicorder te laten staan waar hij staat, en het hdmi signaal draadloos naar de harman kardon te versturen die via hdmi kabel met televisie is verbonden...
@Ex-Netweter
Dat heb ik ook gezien. Je kan het proberen maar mogelijk krijg je een kopieerbeveiliging melding waardoor je geen beeld zal hebben.
Mogelijk kan je aan de winkel vragen of je het mag terugbrengen als het niet werkt?
Is er niet de mogelijkheid om een kabel te leggen achter een plint ofzo? Dat is goedkoper en gemakkelijker 🙂
@Arthur2 schreef:
Is er niet de mogelijkheid om een kabel te leggen achter een plint ofzo? Dat is goedkoper en gemakkelijker 🙂
Je kan ook werken met kabelgootjes. Ik heb dat hier gedaan voor mijn luidsprekers en om de UTP van de modem naar de PC te leiden. Het alternatief was uitboren en dat zag ik niet zitten. (Nu, als je naar een andere ruimte moet, dan wordt het sowieso boren en als je dat wil vermijden...)
Bedankt voor de feedback! De oplossing is bij toeval elders en ongezien handig gevonden: in de welving lag nog een ongebruikte toevoer voor een eventueel chauffage-element, met uitgang vlakbij waar ie moet komen! De coax hebben we nu simpelweg daar doorgetrokken, tot aan het telenet bakje in de kelder. Ideaal. Draadloos, we gaan het nu wel nooit weten! 😉 Merci voor de reacties, groet, Mark