24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
hallo,
kan iemand mij zeggen of ik mijn dvd recorder nog kan gebruiken na de signaalswitch? ik heb digitale tv maar mijn toestel is ouder dan 10 jaar. volgens telenetmedewerker wel maar op hun website staat van niet. ik zou een nieuwe tv moeten kopen maar daar zou de dvd recorder ook niet op werken volgens electrowinkel
Bedoel je echt DVD-recorder of bedoel je Digicorder?
Je DVD-recorder heeft misschien een Scart-aansluiting en moderne TV's hebben deze niet meer.
Wat is het merk en modelnummer van je TV. Dit staat achteraan je TV op een sticker.
Dan kunnen we kijken of jouw TV een DVB-C tuner heeft. Deze DVB-C tuner is noodzakelijk om het "compact signaal" te ontvangen dat het analoge signaal vervangt.
ik bedoel nog een oude dvd recorder met harde schijf en waar je dvd schijfjes kan op afspelen en opnemen. hij werkt wel met scart en hdmi aansluiting. mijn tv is een samsung ps42c62hx/xec
@tina21 schreef:ik bedoel nog een oude dvd recorder met harde schijf en waar je dvd schijfjes kan op afspelen en opnemen. hij werkt wel met scart en hdmi aansluiting. mijn tv is een samsung ps42c62hx/xec
Lees dit eens. De aangerijkte oplossingen zijn ook voor jou van toepassing.
Of je nu op een HDD of op een videocassette opneemt, dat speelt hier geen rol.
@tina21 schreef:mijn tv is een samsung ps42c62hx/xec
Deze TV is inderdaad 13 jaar oud en heeft geen DVB-C tuner.
De signaalswitch is dus niet mogelijk....
dus kan ik mijn tv niet meer gebruiken omdat die te oud is en alleen analoog signaal ontvangt. ik moet dus een nieuwe tv kopen als ik naar tv wil kijken zonder dat digicorder opstaat.
ik kan dus alleen kijken via digicorder naar tv?
ik kan dus mijn dvd recorder niet meer gebruiken ook niet als ik een nieuwe tv zou kopen?
als ik een nieuw toestel koop kan ik dus programma's opnemen via tv en overzetten op externe harde schijf. heet dit CI+ 1.4. ? en si dit verkrijgbaar in samsung tv's. of moet ik een andere dvd recorder kopen die wel digitaal signaal ontvangt?
@tina21 schreef:dus kan ik mijn tv niet meer gebruiken omdat die te oud is en alleen analoog signaal ontvangt. ik moet dus een nieuwe tv kopen als ik naar tv wil kijken zonder dat digicorder opstaat.
ik kan dus alleen kijken via digicorder naar tv?
ik kan dus mijn dvd recorder niet meer gebruiken ook niet als ik een nieuwe tv zou kopen?
als ik een nieuw toestel koop kan ik dus programma's opnemen via tv en overzetten op externe harde schijf. heet dit CI+ 1.4. ? en si dit verkrijgbaar in samsung tv's. of moet ik een andere dvd recorder kopen die wel digitaal signaal ontvangt?
een nieuwe tv moet je kopen
https://toestellen.telenet.be/samsung-fhd-32-tv-ue32t4000awxxn-tn-2111579.html
DVB-C tuner kopen en harde schijf
om op te nemen .
meer zenders en opnemen koop digicorder
dan kan je oude tv houden 1 kost
Hallo. Ik heb hetzelfde probleem als @tina21. Mijn HDD is LG RH387H met HDMI-aansluiting. Mijn TV is Philips 32PFL7803D. Na de signaalswitch krijg ik geen TV-beeld op mijn HDD, en enkele dagen na de switch ook niet meer op mijn TV. Klantendienst Telenet zegt me dat mijn digicorder DC-AD2200 te oud is (gekocht in 2014) en dat als ik een nieuwe digicorder plaats, alle problemen van de baan zijn. Kan iemand dat bevestigen of tegenspreken?
de tv werkt niet dvb t geen dvb c
digicorder DC-AD2200 is oke moet werken
trek stekker eens uit na 5 min steek terug
laat hem opstarten
geen beeld kijk kabels na
alleen tv een, canvas beeld de rest zwart ,
werkt niet bel na telenet de digicorder terug te activeren
Sorry voor late reactie maar kan me niet elke dag hiermee bezig houden.
Als ik u goed begrijp, moet ik dus een nieuwe TV aankopen want mijn huidig toestel kan die nieuwe technologie niet aan.
Ik ga vanavond je voorstel van de digicorder uitproberen. Lukt dit toch niet, zal ik maar best een nieuwe digicorder gaan huren, niet?
Hey luc55. Inmiddels je werkwijze uitgeprobeerd. Digicorder werkt blijkbaar terug (wel iets tragere reactie op opdracht via afstandsbediening, maar so what). Beeld TV ook O.K. Enkel HDD blijft sneeuwbeeld. Maar de opgenomen programma's kan ik nog wel zonder probleem bekijken.
Hopelijk blijft de TV en digicorder ook de volgende dagen goed functioneren.
is een gekend probleem
heb je een nog problemen
menu tandwiel
digicorder
systeem
kies wat je wil