Beantwoorden
tina21
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

hallo,

kan iemand mij zeggen of ik mijn dvd recorder nog kan gebruiken na de signaalswitch? ik heb digitale tv maar mijn toestel is ouder dan 10 jaar.  volgens telenetmedewerker wel maar op hun website staat van niet.  ik zou een nieuwe tv moeten kopen maar daar zou de dvd recorder ook niet op werken volgens electrowinkel

0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

@tina21 

Bedoel je echt DVD-recorder of bedoel je Digicorder?

Je DVD-recorder heeft misschien een Scart-aansluiting en moderne TV's hebben deze niet meer.

Wat is het merk en modelnummer van je TV. Dit staat achteraan je TV op een sticker.

Dan kunnen we kijken of jouw TV een DVB-C tuner heeft. Deze DVB-C tuner is noodzakelijk om het "compact signaal" te ontvangen dat het analoge signaal vervangt.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

Kijk eens naar de "gerelateerde onderwerpen" rechts op deze pagina.

Wellicht vind je daar al veel informatie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tina21
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

ik bedoel nog een oude dvd recorder met harde schijf en waar je dvd schijfjes kan op afspelen en opnemen.  hij werkt wel met scart en hdmi aansluiting.  mijn tv is een samsung ps42c62hx/xec

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

dvd recorder gebruiken na signaalswitch


@tina21  schreef:

ik bedoel nog een oude dvd recorder met harde schijf en waar je dvd schijfjes kan op afspelen en opnemen.  hij werkt wel met scart en hdmi aansluiting.  mijn tv is een samsung ps42c62hx/xec


Lees dit eens. De aangerijkte oplossingen zijn ook voor jou van toepassing.
Of je nu op een HDD of op een videocassette opneemt, dat speelt hier geen rol.

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Opnemen-op-videorecorder-lukt-niet-sinds-signaalsw...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

dvd recorder gebruiken na signaalswitch


@tina21  schreef:

mijn tv is een samsung ps42c62hx/xec


Deze TV is inderdaad 13 jaar oud en heeft geen DVB-C tuner.

De signaalswitch is dus niet mogelijk....

0 Likes
tina21
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

dus kan ik mijn tv niet meer gebruiken omdat die te oud is en alleen analoog signaal ontvangt.  ik moet dus een nieuwe tv kopen als ik naar tv wil kijken zonder dat digicorder opstaat.

ik kan dus alleen kijken via digicorder naar tv?

ik kan dus mijn dvd recorder niet meer gebruiken ook niet als ik een nieuwe tv zou kopen?

als ik een nieuw toestel koop kan ik dus programma's opnemen via tv en overzetten op externe harde schijf.  heet dit  CI+ 1.4. ? en si dit verkrijgbaar in samsung tv's.  of moet ik een andere dvd recorder kopen die wel digitaal signaal ontvangt?

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

dvd recorder gebruiken na signaalswitch


@tina21  schreef:

dus kan ik mijn tv niet meer gebruiken omdat die te oud is en alleen analoog signaal ontvangt.  ik moet dus een nieuwe tv kopen als ik naar tv wil kijken zonder dat digicorder opstaat.

ik kan dus alleen kijken via digicorder naar tv?

ik kan dus mijn dvd recorder niet meer gebruiken ook niet als ik een nieuwe tv zou kopen?

als ik een nieuw toestel koop kan ik dus programma's opnemen via tv en overzetten op externe harde schijf.  heet dit  CI+ 1.4. ? en si dit verkrijgbaar in samsung tv's.  of moet ik een andere dvd recorder kopen die wel digitaal signaal ontvangt?

 

 


  • Kijken op je huidige TV kan enkel met een Digicorder/digibox of TV box (of een alternatieve externe DVB-C tuner)
  • Kijken op een nieuwe TV kan naar alle zenders, mits de aanschaf van "TV met een kaartje", dat is een CI+ module die de ingebouwde DVB-C tuner van je TV in staat stelt om alle zenders te bekijken, ook de gecodeerde.  Zonder dat kaartje kan je enkel de 20 zenders van het compact signaal bekijken.
  • Opnemen op je HDD recorder zal niet lukken met je nieuwe TV en ook niet met een digicorder of TV Box. De copy beveiliging verhindert dit. Dit zou wel nog kunnen mits een extra externe DVB-C tuner (zie de link die ik eerder heb gegeven). Maar dat is imho een gebricoleer en wil je alle zenders kunnen opnemen, dan heb je weer "TV met een kaartje" nodig. Dus indien je geen digicorder wenst heb je 2 kaartjes nodig, eentje voor je TV, en eentje voor die externe DVB-C tuner.  Vele externe DVB-C tuners kan je niet uitrusten met een CI+ module (TV met een kaartje)
  • als je tevreden was met het analoge zenderaanbod, dan is het compact signaal voldoende. Dus geen TV met een kaartje nodig. Je hebt dan wel enkel de VRT zenders in HD, de rest in SD-kwaliteit.

  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

een nieuwe tv moet je kopen

https://toestellen.telenet.be/samsung-fhd-32-tv-ue32t4000awxxn-tn-2111579.html

DVB-C tuner kopen en  harde schijf

om  op te nemen .

 

meer zenders en opnemen  koop digicorder

dan kan je oude tv houden  1 kost

 

 

0 Likes
lucske1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

Hallo. Ik heb hetzelfde probleem als @tina21. Mijn HDD is LG RH387H met HDMI-aansluiting. Mijn TV is Philips 32PFL7803D. Na de signaalswitch krijg ik geen TV-beeld op mijn HDD, en enkele dagen na de switch ook niet meer op mijn TV.  Klantendienst Telenet zegt me dat mijn digicorder DC-AD2200 te oud is (gekocht in 2014) en dat als ik een nieuwe digicorder plaats, alle problemen van de baan zijn. Kan iemand dat bevestigen of tegenspreken?

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

de tv werkt niet dvb t geen dvb c

digicorder DC-AD2200 is oke moet werken

trek stekker eens uit na 5 min steek terug

laat hem opstarten

geen beeld kijk kabels na

alleen tv een, canvas beeld de rest zwart ,

werkt niet bel na telenet de digicorder terug te activeren

 

 

0 Likes
lucske1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

Sorry voor late reactie maar kan me niet elke dag hiermee bezig houden.

Als ik u goed begrijp, moet ik dus een nieuwe TV aankopen want mijn huidig toestel kan die nieuwe technologie niet aan.

Ik ga vanavond je voorstel van de digicorder uitproberen. Lukt dit toch niet, zal ik maar best een nieuwe digicorder gaan huren, niet?

 

0 Likes
lucske1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

Hey luc55.  Inmiddels je werkwijze uitgeprobeerd. Digicorder werkt blijkbaar terug (wel iets tragere reactie op opdracht via afstandsbediening, maar so what). Beeld TV ook O.K. Enkel HDD blijft sneeuwbeeld. Maar de opgenomen programma's kan ik nog wel zonder probleem bekijken.
Hopelijk blijft de TV en digicorder ook de volgende dagen goed functioneren.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

dvd recorder gebruiken na signaalswitch

is een gekend probleem

heb je een nog problemen

menu tandwiel

digicorder

systeem

kies wat je wil

 

0 Likes